God morgon 13 april
God morgon alla!
Idag bär det av med Neiti & Ressu på Match-show. Imorgon så åker Neiti och jag till Jakobstad. Social- och ringträning står iFokus då…
Hoppas ni alla får en härlig dag!
Önskar er Lycka Till! :-)
Även för oss bär det av på Match show idag, tror inte det går allt för bra med tanke på att jag räknat ut att Turbo står mot Ressu numera när han inte ingår i valpgruppen mera.
#0 Ska bli så kul att få de Neiti :)
All lycka till er bägge två. Hoppas vi kommer att få se både bilder och en massa skvaller.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Mitt Påsk lov har precis börjat! Och här sitter jag med stretokoper (stvning??) tror jag. Ska nog ner till sjukstugan idag. Men kryar jag på mig så blir det väl en sväng till frycken med BrightGloria!

Lycka till ressu och niini!
#5 Till frycken? Haha du är rolig du.
Fryken heter det väl ändå.
Tror inte att du fått streptokocker, du har nog bara fått något virus. Men gapa fint med munnen hos doktorn som sätter en pinne i halsen på dig. hehe
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

#7 Haha nä men Fryken är våran sjö.
//BrightGloria
- Hemsida
#3 Visst har Turbo all chans fast han och Ressu är i samma klass
. Neiti blir bara glad att nån vill "tala" med henne… Misstänker att hon är folktokig 
#1,2 & 6 Tack =)
#8 Oj ni ska till sjön tillsamanns 
Två kompisar kommer med deras hundar, och sover kvar. Imorgon åker vi till hundcafét himmelska hundar!
Blev blått band för vår del, men inte en chans vi skulle kunnat få rött även om Turbo hade lyssnat och kunnat bete sig eftersom vi så lägligt hamnade mot just Ressu av alla 23 hundar 
Blev röda band åt både Neiti och Ressu (som ni kanske förstod av föregående skribent). Neiti placerade sej dessutom som 4:de bästa röda valp (tror det var 36st valpar). Så matte är nöjd med dagen. Ressu uppförde sej väl och Neiti ganska väl förutom att hon blev uttråkad i ringen på slutet…
Grattis :-) Placerade sig inte Ressu?
#14 Tack. Ressu placerade sej inte denna gång…
#13 Oj, det missade jag helt. Jättebra gjort av Neiti :D
Okej.. Kul att det iaf gick bra för Prinsessan Neiti :-)

Vad roligt för dig Ressu!
Grattis Neiti!
//BrightGloria
- Hemsida
Grattis till Netti, men inte ett dugg förvånad.. Snyggingen!. Mickey och jag följer henne nog
Tackar och bockar för gratulationerna =).
Vad är match-show för nåt? Har förstått att det är som en utställning, men vad är skillnaden mot för vanlig utställning?
#21 Alla hundar får delta, ingen skillnad fast de skulle ha över/underbett, en testikel, färgfel osv… Sen tävlar alla raser mot alla, delas in i valpar/stora/små hundar så det beror även en hel del på domaren vad han/hon personligen föredrar för slags hund (tyvärr..).
Nån som har något att tillägga? :)
#22 Vad är det domaren dömer då? Hur bra man visar upp hunden eller?
#23 Uppförande i ringen åtminstone. Hur de står och går, sen vet jag inte hur de kan veta hur vilken ras ska se ut och sånt men.. Åtminstone vet jag att om hunden går och står fint blir det rött band (man går två och två, en får rött och en får blått band varav rött är bättre). Ja sen kan jag väl tillägga att efter att alla gått så går alla blå band in i ringen och bedöms, efter det kommer alal röda and in och går genom samma procedur.
Vi gör detta mest på skoj så jag tar det inte så hårt ur allt går till :D ibland går det bra och andra gånger sämre ;)