Vad heter din hund?
Jag är jätte dålig på att komma ihåg vad era hundar heter… Så ni kan väl skriva riktiga namnet, titalsnman och när den är född? Och kanske skicka med en bild
.

Kennelnamn: Har inget.
Ras: Golden/Samojed
Tilltalsnamn: Stintan
Född: 3april
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Kennelnamn: Woody's Bright Gloria
Tilltalsnamn: Zelda
Född: 1 september
//BrightGloria
- Hemsida

Kennelnamn: Nodstagårdens Dream Girl
Tilltalsnamn: Meya
Född: 17 Januari
Ni anar inte hur roligt det är att skriva i tre hundar. *överlycklig*
//BrightGloria
- Hemsida
Ja du är en lyckost :-) Jag kommer sukta efter minst 1 hund till i framtiden :-)

Tack
//BrightGloria
- Hemsida
#7 Nä då, inte alls
Det kan väl inte vara kul att ha 3 hundar heller? Bara en massa extra hårstrån, smuts och sundertuggade saker
Du vet att jag skojjar, jag är faktiskt lite avis på dig, men bara "lite"
Fast jag som förutom 2 hundar även har 3 katter, 2 kaniner, 6 undulater och en hamster, tycker det räcker ganska bra med 2 hundar;) Det är vad jag försöker intala mig själv för att slippa bli "vill-ha-en-till-sheltie-sjuk" 

#10 Haha! Inte visste jag att du hade så mycket underbara djur i huset.
Det stämmer såklart till en viss del med mer smuts, hår och söndertuggade saker men jag lägger mer på den positiva sidan så det slår ut den negativa. hihi
Hoppas jag inte gav dig ett råd som får dig att bli "vill-ha-en-till-sheltie-sjuk".
//BrightGloria
- Hemsida
#12 Ja då, det förstår jag =) Jag tänker inte ens på allt detta negativa egentligen, men jag måste tänka att "hu, så smutsigt att ha 3 hundar" för att inte tänka tanken att ha en till;) Säger jag nu, men kanske inte om nåt år
Och det lär jag nog få höra om (när) jag skaffar den tredje
Som ni förstår skojjar jag bara när jag skriver "smutsigt med 3 hundar". Egentligen skulle jag vilja ha hur många shelties som helst;) Tänkte bara förtydliga lite så ingen missförstår mig:)
Kennelnamn: Frideborgs Keen-Eyed
Tilltalsnamn: Hugo
Född: 26/10 - 07
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

#14 Hehe jag förstår dig. :)
//BrightGloria
- Hemsida
Jag kanske ska presentera min egen skönhet!
Han heter i stam Hancock's Mc Kinley, men kallas Emil. Och föddes 15 Januari, även halv syster till BrightGlorias Zelda.
BrightGloria tog ju med sin vita skönhet så då lägger jag in min lurv oxå
.
Heter: Ulvdalens Nasi Dropi
Kallas: Núpur(uttalas nopur)
f: 28/9-01
ras: Isländsk fårhund
färg: creme/vit
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
#18 Mycket fin hund du har i denna vovve. Gillar rasen väldigt mycket.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

#18 Åh, det är klart alla vovvar ska få plats. Älskar isländska fårhundar!
Medde kan inte Mickey få vara med också. :)
//BrightGloria
- Hemsida
#19+20 ja visst e dom härliga!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Kennelnamn: Birasin Change My Life
Kallas: Ressu
Född: 02.02.05
Namn: Poitsu
Kallas: Poitsu, Poi
Född: 04.06.03
Kennelnamn: Spectrolite´s Points On Back
Kallas: Neiti, Tyttö
Född: 16.08.08
Ras: Cockerspaniel
Färg: Blue Roan
Så söt bild på Neiti :-)
#24 Oj vad skönheten vuxit! Käns som igår då man räknade ner till dagen du skulle hämta din skatt <3 Tiden har gått fort:)
#25 Tack 
#26 Visst går tiden fort när man har roligt
. Har själv funderat flera gånger vad det var för liten sak vi hämtade hem för 6 månader sedan, då det av denne inte syns något spår mera… 
Australian Shepherd skulle jag velat skaffa om det inte vore för att dem är så krävande och för deras mentala status eller vad jag nu ska kalla det för.. De har ju en stark vaktinstinkt osv..
#31 Det är ingen lätt hund, dom kräver väldigt mycket.. Nixon är väldigt snäll och social kille och har ingen stor vaktinstinkt, det är Qina som vaktar hos oss, vakten finns hos honom det har jag sett men djupt inne. Nixon är en perfekt familjehund men jag vet att det finns Aussie som inte är det. Bara han får jobba med något och får motion så är han faktiskt lugnare än Sheltisarna.
Fast nu kom vi nog lite utanför orginal inlägget…. förlåt…

En aussie ska jag ha en dag. :) Gillar dem skarpt. :)
jättefina hundar bima69!
//BrightGloria
- Hemsida
#22 Ja det är därför jag är förstående och inte skaffar en sådan just för att de är så krävande.. Jag skulle inte palla med det..
Suck.. Varför faller jag alltid för raser som är så krävande.. Konstigt.. Förutom Sheltie då ;-)
#33 Tack
Dina är också jättefina.

#35 Tack så mycket!
//BrightGloria
- Hemsida
Kennelnamn: Sunny-Hill´s Yummy Hazelnut
Kallas Hazel
Född 060228
MVH Hazel & co
Hemsidor: www.hazelhouse.se
www.sockertopp.se
min pysselblogg www.ellispysselhorna.sockertopp.se
Kennelnamn: Nasus Nora Nightingale
Kallas Nora
070320
MVH Hazel & co
www.sockertopp.se

#37 Visst är Hazel underbar men Nora är jag verkligen kär i! Så fullständigt supersöt. Puss på henne!
//BrightGloria
- Hemsida
#39 Visst är hon. Kan skryta med att jag träffat henne många gånger, även skickat på henne en puss, då hennes matte eller min dotter sett på.
Men min lilla tös är som tokig i just Nora. Alltid vaken och full i bus,och med ett hjärta av guld. Kalas hunden rent ut sagt.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

#41 Vacker som en dag
//BrightGloria
- Hemsida

#42 Hälsade Pixel komplimangen, hon såg väldigt nöjd ut.

#43 vad bra! tack 
//BrightGloria
- Hemsida
#39 Nora hälsar och tackar, Hazel ser lite sur ut
Ja Nora är en sån hund som alla faller för, ingen utställningschampion men ett underbart temperament har hon och älskar allt och alla, en riktig pussmaja.
MVH Hazel & co
www.sockertopp.se

#45 Puss på dig med Hazel! Du är också vacker!
Hur kommer det säg att Nora inte Nora passar in på utställningarna då? *nyfiken*
//BrightGloria
- Hemsida