Lära in
Tänkte ta upp det om hur man lär in hunden olika trix/lydnads moment. Som tex sitt, ligg, stanna, tass och en massa olika. För att andra ska kunna få olika tips om hur man tex kan lära in sitt.
Trixet: Hopp över benet
Börja med att sätta dig på golvet, med benet som ett hinder och locka med din hund över. Gör så åt båda hållen flera gånger, är din hund säker på det och gör det på komando? Då går vi över till nästa steg, ställ dig upp och forma benet som ett hinder (ta ut benet inte i 90 graders vinkel)!
Locka över hunden över ditt ben, går det bra? Så säg hopp och händer inget så får du hjälpa till. Fortsätt så och gå sedan mer på komandot. Ska försöka filma när Emil/en kompis hund, hoppar.

Jättebra Sheltietjej!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Har tränat Hazel och Nora på det, dom är jätteduktiga nu.
Ett annat trix är att hoppai genom armarna när man håller dom som en ring. Ställ någon med en godis bakom dej och locka, säg hopp.
Håll ringen långt ner till golvet så dom nästan kan kliva över till en början och höj sedan armarna, dom fattar jättefort. Lycka till
MVH Hazel & co
Hemsidor: www.hazelhouse.se
www.sockertopp.se
min pysselblogg www.ellispysselhorna.sockertopp.se
Ingen mer med trix?

Det kommer nog. Ska fundera på vad jag kan skriva om. ;)
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Min hund kan prata!
Har pratat med henne sen hon var valp och haft jättegott godis. Man bör ha ett stort tålamod för det kommer inte direkt… Men snart så.