Snacka om väluppfostrad
Ursäkta kvalitén, det är mobilbilder.
Jag kan säga att det som är till vänster om Tindra på sista bilden är en vit tvättmaskin (även om den ser gul ut på grund av mobilen), så då kanske ni förstår hur smutsig hon var. Vattnet var alldeles svart när jag tvättade dom. 
Ja ibland är det mindre roligt att vara hundägare. Olydiga kan alla snälla gulliga sheltisar vara.
Just nu håller mina valpar på att massakera pappret i valphagen.
MVH Hazel & co
Hemsidor: www.hazelhouse.se
www.sockertopp.se
min pysselblogg www.ellispysselhorna.sockertopp.se
#5 Haha jaa, men jag har varit förskonad från sånt tidigare. Hon har inte haft sönder saker som valp, men nu när hon är ettåring så kan man tro att hon håller på att byta tänder.
Det roliga är att det ligger tre tuggben alldeles brevid väggen som hon "skalade". 
Det kanske är fel smak på benen, och kanske för hårda.
MVH Hazel & co
www.sockertopp.se
#7 Haha ja det är väl så. Får köpa godare smak och lägga i ett glas med vatten så dom blir mjuka. 

MVH Hazel & co
www.sockertopp.se
Ojdå.. Verkligen väluppfostrad ;-) Så busig!

He he! Här hemma finns det en stor grop i väggen som går under benämningen "Tingelings krater"….. uppenbarligen gott att knapra gipsplatta!

Haha! Var glad att hon tuggar på ofarliga saker i alla fall.
När Stintan var liten och nyinflyttad (dvs. ett år) så bet hon sönder en sladd till lampan när hon var ensam hemma. Som tur va så var inte sladden i. 
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Ja, hon är verkligen en stjärna, min Enya. 
#11 Tur att Enya inte är ensam om att göra väggkonst.
#12 Ja, det var då tur. Det har Enya aldrig intresserat sig för (än så länge).
Jag vågar inte ha dörren till vardagsrummet öppen om jag inte är hemma/ligger och sover. Har vähääldigt dyr vit (!!) skinnsoffa och det är inte så kul om hon får för sig att göra konst av den också. 

#12 HU!!!! Vi har haft våra duster kring sladdar också. Men det verkar vara lungnt på den fronten nu… TACK O LOV!
Jag måste haft tur, vaken Hazel eller Nora har aldrig bitit sönder någonting.
MVH Hazel & co
www.sockertopp.se
Vilken kul tråd! Kan man säga så? Nja det ju finns lite charm i allt bus våra raringar pysslar med. Vem har inte tänk tillbaka då dom var små? Jag har gjort det många gånger och samma resulat jämt, man får ett härligt leénde på läpparna av minnet
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#16 Javisst får du säga så. Tycker själv att det är lite kul så här i efterhand.
Nu när tippexen har torkat (gömde den gula tapeten med det) så kan jag inte göra annat än att småle åt det.
Visst är det trevligt med unghundar
. Vår Neiti har tagit anställning som flistugg… Allt i pappers, trä eller plastväg ska flisas i små, små, smådelar… Hälge-album är något av en favorit att äta 
Jag kan tänka tillbaka på valptiden med glädje men är oxå glad att den är över för fy vad Jasper hade sönder saker!
Saker han förstörde:
Drog tapet i sovrummet och i vardagsrummet(nytapetserat), åt sönder 4 fleecefiltar, 1 hundsäng, 2 bh:ar och fem par strumpor, 3 trosor och en tröja. Massakrerade en full toarulle, ett par tidningar och x- antal pappersnäsdukar. Gnagt på flera lister runt om i huset och ätit på en elementsladd, mattor och en bilsele.
+flera andra saker….
Gusti var lite bättre och hade inte sönder fullt så mkt…
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
#18-19 Haha oj vilka bushundar ni har.
Nu har jag lagt fram ALLA hennes leksaker på golvet (och det är en hel del, har inte haft framme tennisbollar och tygsaker på grund av att jag misstänkte att Enya hade mjällkvalster för några veckor sedan), för jag hörde henne nör hon fortsatte att skala väggen i morse. Så det var bara att skutta upp ur sängen och sätta fodertunnan mot den väggen. 
Ett släktdrag kanske, Saga har ätit upp stort hål i väggen, lister, till och med ett hål i korkmattan har hon lyckats med… Det har inte hänt nått på länge nu, så den tiden kanske är förbi. Har alltid haft en massa ben och leksaker framme, men dom dög inte… Och hon är inte så brydd i dom nu heller, mest Qina som leker med leksakerna….
Minns att Qina också bet sönder saker när hon var liten, en matta och en massa skor tuggade hon sönder. Medans det enda Nixon tuggat sönder är en tom Konsum påse som han knyckte från Olas fiskeryggsäck!
#21 Haha din Aussie verkar vara en ren dröm jämfört med våran. =D
Ja, det är nog ett släktdrag. Men nu är hon nöjd med sina leksaker. Hon springer runt med sin älskade mjukispepparkaksgubbe som piper och Tindra springer omkring med pepparkakshuset som gubben hör till. Gissa om det är dagisnivå på leken. ;)