Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 1238 ggr
Niini
0

God morgon 25.4.2009

Idag är vår stora dag, nu ska steget vidare från match shower och vi debuterar i vår allra första utställning (officiell dessutom). Och jag är så otroligt nervös redan! Mest nervös är jag nog att jag ska glömma något och minst nervös över att Turbo ska vägra uppföra sig.

Men men, förhoppningsvis har jag Jennifer89 som stöd och en annan vän som lovade komma med :)

runas
0

God morgon!

#0 lycka till, ska hålla tummarna!

Idag ska vi titta på ett hus och sen hjälpa till med att smycka ridhuset inför utställningen i morgon. Sen ut till stallet och bada tjejerna så dom är fina o glänsande i morgon.

Ha en bra dag!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

[sheltietjej]
0

God morgon alla Sheltie-vänner!

Idag åker jag och två kompisar till en agilitytävling på MSBK. Och kan säga att Sheltieskutt ska tävla med sin låne pudel. Så det vill man ju inte missa?

Och i morgon far vi till Västerås på utställning (NT/INT). Någon som ska dit, men det är inte säkert att kameran följer med på den resan.

Ha en hunderbar dag!

Och lycka till 0#, det kommer nog gå som en dans på rosor!

Denna kommentar har tagits bort.
Ronja06
0

#0: STORT LYCKA TILL!

Själv är jag just nu i vår stuga mitt ute i ingenstans. (mellan Varberg och Falkenberg). Det är så härligt här må ni tro! Nu ska jag ut och fota hade jag tänkt.

C I A O

Mvh Emelie Förlägen

Niini
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"Maskulin hane, bra pälskvalitét. Trevligt temperament. Kraftigt nosparti, bra bett och käkar. Fallande skalle, lågt placerade öron. Allt för tunn helt igenom med knappa vinklar fram och bak vilket ger honom inte tillräcklig steglängd. Utmärkt placerad svans." Blått band

Matte är väldigt nöjd om än det är mitt fel att vinklarna var "dåliga". Bekant med ringfunktionären som sa att jag "hängde" honom när vi gick vilket tog bort alla vinklar. Men jag var så otroligt nervös att jag knappt minns vad som hände från att jag steg in i ringen till att jag kom ut :P Minns bara att han stod väldigt fint :)

Gittan
0

Vilken dag det varit. Vi har varit ute med hästarna större delen av dagen. Ridit i skogen bland annat. Ha en härlig lördagkväll nu.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Jennifer89
0

#5 det gick ju riktit bra i alla fall :) nu kan man ju hoppas på att det börjar bara gå bättre och bättre Skrattande Har du funderat på att åka till jakobstad på grupputställnigen i juli? :)
Denna gång hade vi nog allt en petnoga domare :)

Tiinis bedömning:
Feminin tik, bra längd i sin skalle, ngt grov i bakskallen, ngt lätta öron. Trevlig överlinje, ngt rund i sin bröstkorg vilket ger lös front i rörelse, kunde önska stabilare rörelseschema. Matte o hund visar en härlig följsamhet i ringen vilket är trevligt att se. Välskött tjej
Blått band

Niini
0

#7 Grupputställning? Ja, varför inte :) Måste bara se till att få ledigt från jobbet ;)