Hur gammal är din sheltie/hund?
Jag fann en länk här om hur man räknar ut hundens ålder jämfört med människan. Jag har ju alltid räknat åldern x 7 men det stämmer ju inte alls. Enligt den här LÄNKEN.
Hur gammla är era hundar om de hade varit människor? Motsatt för dig.
Stintan 7år = 49år
Zelda 20m = ~22år
Meya 4m = ~3år
Lina 17½år = 1år och någon månad. (Jag tog mig själv i hundålder. Jag är väldigt ung. Jag och Zelda är ungefär lika gammla. 
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Vilket lite plutt du är ;D Turbo borde vara i tonåren, läste på en plansch vid veterinären att 1 år = 15 år. Stämmer verkligen överens med hans beteende, lite trotsig ;)

#1 Haha, eller hur. 
//BrightGloria
- Hemsida
Frankie är 30 år och Love är 5 år ;) Hihi, Frankie är ju äldre än mig ju;)
Själv är jag väl sisådär 17 månader gammal;)

Om Stintan är nästan 50år så förstår jag varför hon inte tycker att det är så roligt att jaga bollar eller att hon tycker jag är extremt löjlig när jag säger: "Åh, lilla putti nutti snutti flicka. Min lilla pluttis! Är du min lilla bebis"
Hehe, vad knäppt.
//BrightGloria
- Hemsida
O fy tusan, snart är jag gift och fyller 2 år! Kanske borde skjuta på brölloper sådär 20 år till då ;)

#5 Haha!
Ja, nu har jag något att säga till matteläraren när jag inte fattar ett tal ut matteboken. " Jag är faktiskt bara ett år! "
//BrightGloria
- Hemsida
Har samma tabell hemma fast där står det att när hunden är två år (vår tid) så är hunden 24 år. Nästa år så är den 28 år. Därefter är 1 (vanligt år) 4 hundår.
Vet inte vilket det är som är korekt.
Hugo är då alltså 20år gammal och jag själv är 18 månader.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Kul tråd med länken.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Emil är snart 16 månader så hur blir det då? Och jag är snart 13? Skulle vara snällt om någon kunde hjälpa till…

Emil 16mån = Ungefär 16-17år gammal.
Du 13år = Ungefär 10-11månader
Om jag inte räknade fel.
//BrightGloria
- Hemsida
Jasper är 30 och Gusti är 36 enligt tabellen.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Qina är 80 år!! Kan man då inte tro….
Saga är ca 16 år…
Nixon är kring 50 år
#14 Haha oj, Qina är verkligen gammal då med andra ord. 
Tindra 4 år = 36 år
Enya 14 månader = 14-15 år
Jag 20 år = 18 månader
Haha snart är Enya ikapp mig.

#14 Oj oj! Jag som tyckte att Stintan var "gammal" med sina 50.
//BrightGloria
- Hemsida
#15 16 Qina fattar inte själv att hon är gammal, hon tror hon är en unghund.. Hon gillar när jag pratar bebisspråk med henne…