RÖSTA!
Hej allesammans!
Just nu pågår en bildtävling
Gå gärna in på http://www.shetland-sheepdog-gardenia-gardens.blogspot.com/ , där finns 10 olika tävlingsbidrag med shelties, collies och andra hundraser att rösta på! 
Jag har röstat!
Kul:-) Ska genast gå över och títta på vad det är.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Jag har röstat!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Jag har röstat!
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Vill inte påverka er men min dotter tävlar där med bild nr. 3 och priset är ett sheltiesmycke som hon vill gärna ha… så om ni tycker om bilden på henne och våran Conny, ge oss ett röst…
kram
Ladykatt
Klart vi hjälper så gott vi kan. jag har en dotter själv så jag vet hur det är också. Vi stolta mammor:-)

Just det, så är vi mammor… hon redan berättat om smycket till sina vänner och inte ens tänkt på att hon skulle inte vinna…
Om det var jag själv så spelar det inte så stor roll men ville inte göra henne besviken…
Tack alla som röstat på henne och Conny…
Ladykatt

Kulkulkul att man tigger om röster här… Själv trodde jag DET inte var tillåtet, jag själv tävlade med bidrag nr.8.
Jag lade ut länken här på sheltie.ifokus eftersom att det inte var så många som röstade på bidragen. Härligt att så många av er gick in på länken för att rösta!
Stort TACK till alla som var med och påverkade resultatet!!!
Och grattis till bidrag nr.3!
Tigger och tigger. Så ser jag det inte riktigt. Men visst kan man be om hjälp om man vill.Att det skulle förbjudas härinne håller jag inte med om, av just den anledningen som kommer. Det är ju ändå upp till var och en om man vill rösta på just den bilden eller inte. Hur gör även melodier som ska tävla? Att promota en låt är väl samma sak som att fiska efter röster.
Om du såg att den tråden kom så varför inte då pm:a mig eller be om hjälp du också? Tråkigt att du känner som du gör. men jag är endast ett pm härifrån.
Mvh
Är det någon skillnad om någon skriver här eller om samma person PMar alla här. Tror inte att man påveras att någon skriver här. Själv röstade jag på nummer 4.

#10 Precis, jag röstar på den bilden jag vill ska vinna. :)
//BrightGloria
- Hemsida

Vad då pm?
Detta var ingen låttävling - det var en bildtävling. Som pågick i två dygn utan melodi. Bara färg och kontrast.
Jaha, du tror minsann att jag skulle göra så? Försöka få en sorts "medlidande-känsla" för att jag är mamma? Nä, det är inte fair-play - vilket är mycket roligare och solidariskt. Fair-play känns bättre för själen.
Jag såg trådarna sent idag och tyckte synd om dom andra tävlande, speciellt damen med hundarna.
Yesbox, nu hoppas jag alla sover gott.
#12 PM = Personligt Meddelande.
Skrev fel i #10. Det var bild 6 jag röstade på
För att vara ärlig så hade jag inte en aning om vem som var vem eler vem som hade vilket bidrag. Röstade på nr. 8 för det var enda foton som hade både bildkvalité och hunden i fokus!
#8 och 12. Vi säger att mitt barn är med i tävlingen med en bild och att jag är med i ett handbollslag. Jag säger åt hela klubben att mitt barn är med i tävlingen och om de tycker bilden är bra så kan de rösta på den om de vill. Vi säger vidare att mitt andra barn säger till på sin skola att systern är med i en tävling och de får gärna gå in och rösta på hennes bild.
Då tycker du inte det är fair play det heller för jag ser ingen skillnad till att man ber medlemmar här gå in och rösta på en bild om man gillar bilden.
Själv röstade jag på bild 8 om jag ska vara ärlig och jag kommer att sova gott. Tack för omtanken!
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Nu tycker jag att denna tråd totalt spårat ut, det var ett exempel jag tog upp, Samt att det just råkade bli just melodi. Man kan "fiska" röster på många sätt, och det görs varje dag i många olika samanhang allt ifrån melodi till våran egen regering i Sverige.
Hur som helst finns det inget förbud med den tråden som kom in. Men det som sårar mig mest är: Tänk om denna flicka kommer in här på sajten och får läsa detta som skrives här om sk fusk. Då skulle i alla fall jag skämmas.
Att jag är mamma är något jag är väldigt stolt över, och visst faller jag lättare med en bild där det finns ett barn på. Men att jag eller vi skulle väcka något som kallades "medlidande sympatier" för det förstår jag inte alls. Jag är stolt mamma och står för det.
Så även jag kommer att sova gott i natt.

Vad synd att den här tråden blev så här tråkig.
Jag tycker inte att det är fel att "fiska" röster, däremot kanske allt blir bättre om man bara tipsar om tävlingen och säga vilken bild som är ens egen men inte be om röster.
Eftersom alla deltagare säkert vill ha det där halsbandet, annars hade de väl inte gått med i tävlingen?
Alla ska ju ha lika stor chans att vinna.
Även om någon ber om en röst, så tittar jag på de andra deltagarna och finner jag någon som tilltalar mig mer så är det väl klart att jag tar den! Det är väl upp till var och en om vilken bild de tycker är bäst.
//BrightGloria
- Hemsida
Exakt, vi kan nog välja våran egen bild att rösta på. Det kom enbart en önskan.Sen är valet helt fritt
Samt vad jag såg att den vinnande bilden vann helt överlägsen seger! Så många röster totalt tror jag inte heller kom ifrån sheltiesajten.