Euruvisonsschlagern
Innan: Vilket land tror du vinner?
Efteråt: Vann rätt land?
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Ingen aning!
Självklart hoppas man på Finland ;)
Men jag tror favorittippade Norge vinner.

Säg gärna vem som vinner för jag såg aldrig programmet. Själv har jag ingen favorit faktiskt. Norges tycker jag mycket om man jag har inte hört de andra så .:)
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
En utvärdering av vad jag tycker om varje låt är under uppbyggnad på min blogg om nån är intresserad sen när alla bidrag är klara ;)
Oj, vad spännadne! Ja det ska jag läsa!
Tycker ungefär som dig niini. Förutom att jag tyckte att marlena var tillräckligt bra för att kunna ta sig in på topp tio!
#6 Tjaa.. Top 10 kanske hon skulle klarat just och just ;)
Men den som verkligen borde vinna är nog Tingeling! 
Jag tror Ukraina kan även bli farliga, men jag är inte så enormt förtjust i sveriges låt, men hennes röst den är någon i hästväg. Få kan slå den..
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#8 Ja, varför skickade vi inte den?
Det vore något
Det ser mörkt ut!
Grattis Norge!
Tycker rätt låt vann. Grattis Norge och nationaldag dessutom!
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Grattis, grattis Norge! 

Vilken plats kom Sverige på i år?
//BrightGloria
- Hemsida
#16 Det vill du inte veta!
#16 Det får du veta ändå: 21 plats!
Men jag står för mitt, gillade inte alls den låten för Sverige men jösses vilken röst hon har, finns det någon i den tävlingen som kan slå den rösten? Inte då!

Hur många låtar var det allt som allt då?
//BrightGloria
- Hemsida
#19 Det var 25 låtar :P Måste ta och kolla lite var Finland hamnade också, somnade när de var vid 24-25 landet som skulle ge sina poäng
Var ju inte direkt gastkaramnde spääning om vem som skulle ta hem segern 

#20 Okej tack. 
//BrightGloria
- Hemsida
Jag tyckte Norges var bra. Kul att de vann. :)
Sen tyckte jag även om Rysslands och Tysklands bidrag. Sveriges bidrag gillade jag inte alls. Jag höll på EMD och Caroline af Ugglas i den svenska delen.
Ehum.. ja, efter att ha talat med mamma fick jag väl konstaterat att allt är som det brukar igen i ESC-världen. Finland kommer sist oberoende av hur bra låt vi har. För jag tycker verkligen vi var värda bättre än sista plats 

#22 Man får hejja på vem man vill men tyckte du ärligt att caroline af ugglas var bra?
#23 Kom den på sista plats? Men den var ju inte dålig!
//BrightGloria
- Hemsida
Snacka om att fel låt vann.. Det var ju ingen spänning alls i tävlingen när poängen delades ut heller..
#24: Jupp, jag tyckte att den var helt okej, jag gillar henne.
Tror att det är lite uppdelat i två läger gällande Ugglas. Ofta är det nog så att man antingen gillar henne eller så gör man det inte alls.
Jag tycker att rätt låt vann. Tyckte att Finlands låt var bäst under förprogrammen, men då berodde det på att de hade en helt suverän video + att de inte sjöng live. Den finska showen var kass och de sjöng inte så himla bra…
Trodde kanske att Sveriges låt skulle gå hem i Europa, även om jag själv inte gillade den något vidare. Tyckte att Agnes låt var bäst (även om jag inte tror att den hade gått bra i ESC.