Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettot-prat
Läst 950 ggr
Starfall
0

Sheltiefilm - "Skådisar" härifrån

Hej!

http://www.youtube.com/watch?v=pumIdSFBdQY&feature=related

Denna filmen tittade jag på nyss, upptäckte att jag känner igen några av sheltiesarna i filmen. Bland annat är det Ronja06´s Ronja som är med, misstänker även att Icey är med.

emma93
0

En av bilderna tillhör en bekant till mig, och den måste vara stulen då jag vet att de inte lämnat ut sina bilder till någon.

medde
0

Det var lite även mina tankar då jag såg detta klipp. För många olika hundar. Från olika ägare. Bilden med Icey där han ligger upp och ner har varit med i månadens sheltie. Kanke skulle fråga även Mi-ck-an om de bilderna

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ronja06
0

Hmm… Bilden på Ronja är iaf. stulen Obestämd

Mvh Emelie Förlägen

BrightGloria
0

*suck och stön*
Varför kan de inte skaffa egna bilder för?

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

medde
0

Nu kommer den eviga frågan, ska jag försöka ta kontakt för att få bort detta klipp??

Futurity
0

Jag tror han/hon även ljuger om sin ålder! Kolla siffrorna i hans användarnamn! Är säkert hans/Hons födelsedatum!

Starfall
0

#5 Om de som äger de stulna bilderna vill det ja, själv vet jag inte hur man tar kontakt för att de ska ta bort klippet Obestämd

medde
0

#7 Just därför jag ställde frågan.

Jag vet hur och var man tar kontakt, därav frågan.

Futurity
0

Jag röstar: Ja!

medde
0

#9 Är du vaken?? Ingen skola i morgon? Hoppas du inte ännu är sjuk? Jag hoppas att Mi-ck-an kommer in på sajten, försöker nå  även henne.

medde
0

Lite ledtrådar om upphovsrätt:

Upphovsrättslagen innebär att du som Sajtvärd (eller dina medlemmar) inte får vidarepublicera andra personers framställda material (artiklar, foton, musikalster, konst, dataprogram etc etc) utan dennes medgivande.

Om upphovsrättsinnehavare har gett sitt tillstånd till publicering är det din skyldighet att ange vem som är upphovsman i den omfattning och på det sätt god sed kräver.

Det upphovsrättsliga skyddet består av två delar, dels de ekonomiska rättigheterna dvs att kunna sälja eller hyra ut rätten att kopiera eller tillgängliggöra verket, dels de ideella rättigheterna. De ideella rättigheterna kan inte avyttras och innehas alltid av upphovsrättsmannen eller dennes arvingar, och gör det möjligt att hävda rätten till sitt verk. Det är alltså möjligt att någon ger dig rätt att publicera material utan att betala ersättning, vilket trots detta inte påverkar dennes ideella rättighet. Det innebär t ex du inte får förvanska upphovsrättsinnehavarens verk, utan skall återge det i dess originalform. För att skilja på en kopia och ett nytt verk så används begreppet verkshöjd, om ett verk anses tillräckligt självständigt och originellt så anses det ha verkshöjd och således vara ett nytt verk med alla rättigheter som då tillfaller den nya upphovsmannen.

När du länkar till andra websajter innebär det inte något intrång i upphovsrätten. Men det kan vara ett problem att rikta länkarna direkt till en annan artikel, speciellt om den inte öppnas i ett eget fönster. 

Så länge länkar till andra sajter öppnas i egna fönster så är allting bra, men om så inte är fallet så skulle det kunna innebära ett problem. Om artikeln öppnas i en sida hos iFokus, så kan det betyda att läsaren t ex uppfattar det som material som iFokus publicerat samt att den mottagande sajten kan förlora annonsintäkter.

Så för att undvika en eventuell diskussion så är det lika (och mer användarvänligt) att ta för vana att kryssa i rutan "Öppna i eget fönster" när ni skapar en länk.

Futurity
0

Jo jag ska till skola i morgon är på väg att lägga mig!
Behöver verkligen det. Får läsa texten i morgon just nu blinkar den i grönt!

medde
0

Grönt!! oj oj gå och nanna kudden nu tycker jag. God natt och sov gott på dig! Ses i morgon kanske.

Natti natti Futurity

BrightGloria
0

Vad är ni för nattugglor? Själv gick man ju och la sig tidigt. ;) Typ 24.00. Skrattande

//BrightGloria
- Hemsida

medde
0

#14 Då sov jag, så nu äntligen är jag oskyldigt.

BrightGloria
0

#15 Vad har du varit skyldig för? Glad

//BrightGloria
- Hemsida

medde
0

Bus iblandFlört Det trodde du inte om snälla meddeTungan ute

Futurity
0

Jag gick och la mig halv tolv så jag sov också då!

BrightGloria
0

#17 Du är överaskningarnas kvinna meddeFlört

//BrightGloria
- Hemsida

Leffe
0

#7 Hör du min lilla flicka du verkar inte ha så höga tankar om medde när du tror hon skulle ta bort något utan att hon blir kontaktad och får order att göra det. Tycker nog att du kan visa lite respekt och PMa henne istället om du misstror henne så mycket

Futurity
0

Måste ta tillbaka det som jag sa på inlägg nr #9! Känner ingen rösträtt eftersom det inte är mina bilder som är med på filmen.

Starfall
0

#20 Men hallå?! Jag tror nog du missuppfattade mig lite! Jag misstror absolut inte medde. Jag menade bara det att de får dom som äger bilderna avgöra, jag länkade liksom bara in klippet bara för att de som äger bilderna skulle vara medvetna om att deras bilder fanns i klippet, det är ju som stallet.se och man hittar någons bild där, och man vill underrätta bildens ägare om att bilden är stulen. Man kan ju hjälpa dom att visa vart bilden använts, men man kan ju inte avgöra om de ska anmäla stölden eller inte.

Jag är ledsen om jag missuppfattades, jag menade verkligen inte att misstro medde, för det gör jag verkligen inte. Hon gör ett jättebra jobb med sidan.

Starfall
0

#20 Känns ju lagom shysst att inte ens få veta varför du tycker som du tycker, när nu jag svarat på ditt inlägg för flera dagar sedan. Jag väntar på att få höra varför du tycker som du tycker.

Eller är det helt enkelt så att jag borde lämna iFokus? Jag kanske är en dålig, oseriös medlem enligt endel. Jag önskar det vore som förr, då var jag en i familjen. Nu känns det inte längre så, jag är här men bara som besökare.

Vad tycker ni? Är jag en dålig medlem på sheltie.ifokus? Det känns som det finns dom som tycker detGråter

Kanske har jag missuppfattats totalt, vilket känns hemskt. Särskilt eftersom jag så lång tid varit en av Er, dels som Medarbetare och dels som medlem. Jag vill verligen inte ni ska tro jag är en elak människa. Men tycker ni det, säg det så lämnar jag er… Jag orkar inte vara kvar om ingen vill ha mig härGråter

BrightGloria
0

#23 Jag förstår inte alls vad LeffeD syftade på Starfall. Jag har inget emot dig och det tror jag ingen annan har heller och till vilken anledning i så fall?
Jag tycker att du verkar ärlig och trevlig. Känner dig inte så väl, men det är klart du ska stanna på iFokus!

//BrightGloria
- Hemsida

Leffe
0

#23 Det jag menade var att medde har så mycket förstånd att hon inte behövde få  kommendaren från dig i #7. Du borde väl känna henne så väl också då du har varit Medarbetare på sajten tidigare. Om inte borde du som jag skrev skickat ett PM med kommentaren i #7 som jag skrev i mitt inlägg

Ingenstans har jag påstått att du är oseriös eller icke önskvärd på sajten. Det är något jag inte har förmåga att kunna göra och skulle dessutom aldrig göra det öppet i ett inlägg och mig veterligen har jag aldrig skickat dig ett PM om det heller Kan inte heller ser att någon annan tycker det heller. Så den enda som skrivit något om att vara oseriös eller icke önskvärd är du själv.

Ronja06
0

#23: Såklart du ska stanna!

Mvh Emelie Förlägen

Starfall
0

#25 Jag menade ju bara att jag som trådskapare inte kunde svara på om klippet skulle anmälas eller inte då jag inte äger bilderna, det får ju de som äger bilderna svara på. I och för sig hade ju jag inte behövt säga detta, men jag trodde frågan från medde var riktad till mig då jag var trådskaparen…

#24, 26 - Tack så mycket <3

Futurity
0

#23 Hänger inte med alls i den här tråden! Så klart du ska stanna! Ingen här tycker något ont om dig (inte vad jag vet iaf).

#20 Vill helst inte blanda mig i så att det blir något bråk men, jag tycker att det är snällt av dig att du tänker på vad andra skriver om medde och så.. Men om medde hade på något sett tagit det dåligt eller tycker att Starfall skulle tänka igenom vad hon skriver så är jag 99.5% säker att hon skulle ha så mycket mod att skicka ett PM och säga det själv.
Jag hoppas att du inte tar illa upp!Flört

medde
0

Jag ska logga ur ganska snart, men kommer att pm:a Starfall imorg för att tala med henne. Detta verkar vara bra om vi själva tala med varandra

Så nu inget mer om detta i tråden. och återgå till ämnet tack!

Ellenfyrkant
0

Så lustigt, tittade precis på videon och låten "you'll be in my heart" ska en kompis tävla freestyle med på söndag. Hoin berättade det bara för någon timma sen, lustigt sammanträffande ;)

För övrigt syns det att vissa bilder t.o.m har ett märke eller kryss över för att folk inte ska ta, men uppenbarligen bryr sig inte personen som gjort videon.

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

Upptäckte dessutom nyss att ungefär 10 bilder kommer från vovve.net

Mvh Ellenfyrkant