Ny här!
Hej Alla!
Kan börja med att säga att jag inte är nåt större datafenomen! Otroligt att jag hittade hit och att jag lyckas skriva några rader!
Liten presentation: Tjej från Sundsvall som har en liten sheltietik som snart är 5 månader. Har växt upp med Collie. Men har helt glömt bort hur jobbigt det kan vara att ha en valp! (kul oxå såklart!) Har lite problem med rumsrenheten, är tacksam för alla tänkbara tips!!

Hejsan Ulles! Hjärtligt välkommen till sheltiefamiljen! Hoppas du kommer trivas här!
Vad kul med fler valpar. :) Vad heter hon (stamtavlan)?
har själv en valp på 4månader nu. Härligt men som sagt jobbigt också.
Det där med rumsrenheten är ju väldigt olika. Med min valp så gjorde jag så att jag inte brydde mig om hon gjorde inomhus de första veckorna då jag visste att hon inte kan hålla sig i alla fall. Men jag försökte ändå att gå ut efter lek, sömn och mat. Det har fungerat jättebra och nu säger hon till varenda gång om vi "missar" henne. Fortfarande kan det hända någon gång att hon gör ifrån sig inne men det är inte hela världen.
Hur har du gjort fram till nu med henne?
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Hej o Välkommen! Jag har en sheltiehane på 5 månader :-) Jag som inte ens har haft valp förut i mitt liv tyckte det va mest jobbigt i början, men nu är det inte så farligt.. Tycker det har lättat, speciellt med rumsrenheten.. Det är mest all uppfostran som tar tid och energi känner jag..
Hej och välkommen hit!
Jag har också en valp på snart fyra månader (15 veckor i morgon). Vi är inte heller erfarna hundägare, så det var roligt att hitta detta forum. Jag hoppas och tror att du kommer att trivas bra här. :)
Hej och välkommen, vore roligt att få se en bild på erat lilla underverk.
MVH Hazel & co
Hemsidor: www.hazelhouse.se
www.sockertopp.se
min pysselblogg www.ellispysselhorna.sockertopp.se
Hej och välkommen hit! Javisst vore det skoj med en bild på din vovve 
Välkommen!
Välkommen hit!
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Välkommen!
Välkommen säger jag med. Hoppas du kommer att trivas här.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Hej och tack för välkomnandet!
Skall försöka lyckas lägga in en bild på underverket så fort jag kan!
Angående rumsrenheten har jag gjort allt jag redan vet, kan och använt alla tips jag fått av andra. Men det har inte gått så som jag önskat!
Men nu har Molly som hon heter, varit på lite rehabilitering hos min pappa. Jag kände att jag inte stog ut med att hon gjorde inne 9 av 10 gånger! Han sa att jag tar henne i en vecka så ska jag nog få till det! Och det fick han!! Helt otroligt! Nu är det tvärtom, ute 10 gånger och nån enstaka olycka inne! Skönt!
Jag tror att han är den nya mannen som talar med hundar!
Ha en bra helg! //Ulles

#10 Haha, vilken bra pappa du har! 
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Håller med BG! Vilken kanonpappa du har som fixade till detta lilla problem 
Välkommen hit och vilken duktig pappa du har.