Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettsjukdomar
Läst 2195 ggr
madeilene87
0

Missbildade tassar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

tänkte höra om det är någon av era sheltisar som har samma missbildade tassar som min lilla älskling har. Yttersta klon har lixom hoppat upp en bit och klon innehåller iprincip ingen pulpa alls. Hela klon med trampdynan under sitter lixom lite löst (den sitter fast på tassen såklart men går att vricka på mycket )

han hade inte detta vid födseln utan kom när han var några månader gammal. Pratade med en veterinär och hon hade bara sett något enstaka fall under sin karriär.

Tänkte därför höra om ni någonsin har sett detta och/eller om eran sheltie har samma sak. Boyen lider såklart inte av detta så de får sitta kvar där de sitter. Veterinären sa att de gick att ta bort men onödigt att söva ner honom när han ändå inte lider av det.

På bilden kan ni se att de yttersta klona sitter längre upp.

BrightGloria
0

Det har jag aldrig sett förr. Sa veterinären om hur det kunnat bli så?

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

FurryTails
0

Det ser skit-fräckt ut! ^^

madeilene87
0

nja det är antagligen någon genetiskt fel men ingen annan i hans kull eller hans mamma eller hennes släkt har haft detta. Inte heller hans pappa (längre bak på hans släkte vet jag inte) men inte så min uppfödare visste om det iaf för då hade hon väl inte valt honom  hehe. men riktigt hur det blev så vet jag inte. Det som är konstigt tycker jag är att de kom upp efter några månader, det var inte alls så när han var "valp"

haha ja han är iaf one of a kind ;)