Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettmedlemsintervjuer
Läst 6814 ggr
Niini
0

Medlemsintervju - Bpersonen

Dags igen för en intervju med en av våra medlemmar, vi ska lära känna Bpersonen denna gång.

Jag.jpg1. Namn?

Benita.

2. Ålder?

36.

3. Berätta om var du bor och om din familj?

Vi bor strax utanför Östersund i Jämtland. Det är jag, min 39-årige man, vår son som är 10 år, våra tre katter Bebben, snart 14, Melker, 6 år, Lukas, 2 år och så Hampuz, men honom "känner" ni ju till. :) Han är alltså vår sheltie på 4 månader. Min man jobbar som taxichaffis och jag har varit utskrivare inom mediebevakning, men är arbetslös sedan i mars. Då tyckte vi att det passade alldeles utmärkt att skaffa vovve. :)

4. Vad har du / Vill du ha för hundar?

Vi har bara Hampe, men det är inte så "bara".

5. Hur och när började ditt hundintresse?

Jag har alltid älskat djur och har haft ett stort djurintresse sedan barnsben. Är uppvuxen med katter och har alltid haft dem, men jag är inte uppvuxen med hund, då det inte passade med jobb och sådant. Sedan gick åren och jag kom bort ifrån tanken att skaffa hund. Tanken återvände först de senaste åren. Jag tror att det kom sig av att så många grannar runt omkring har hund. Det väckte intresset igen.

6. Har du haft hundar tidigare, isåfall hur många?

Jag har haft en hund tidigare, men det var ett väldigt kort tag, så jag betraktar mig som förstahundsägare.

7. Vad är det du tycker om hos just sheltien?

Den är snäll och vänlig, glad, rolig, lättlärd, mjuk och fin i lynnet, vacker, lagom stor och lättsam att ha att göra med. Den är ingen soffhund, men behöver heller inte extrema mängder motion. Lagomt för oss. :)

8. Är du / Har du varit aktiv inom någon hundsport?

Nej, och jag tror inte att jag kommer att bli det heller, i alla fall inte i tävlingar och så. Däremot kommer jag att gå kurser i vardagslydnad. Bra för oss "gröngölingar" och kul för Hampe.

9. Vad har du för framtidsplaner?