Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettmedlemsintervjuer
Läst 6814 ggr
Niini
0

Medlemsintervju - Bpersonen

Dags igen för en intervju med en av våra medlemmar, vi ska lära känna Bpersonen denna gång.

Jag.jpg1. Namn?

Benita.

2. Ålder?

36.

3. Berätta om var du bor och om din familj?

Vi bor strax utanför Östersund i Jämtland. Det är jag, min 39-årige man, vår son som är 10 år, våra tre katter Bebben, snart 14, Melker, 6 år, Lukas, 2 år och så Hampuz, men honom "känner" ni ju till. :) Han är alltså vår sheltie på 4 månader. Min man jobbar som taxichaffis och jag har varit utskrivare inom mediebevakning, men är arbetslös sedan i mars. Då tyckte vi att det passade alldeles utmärkt att skaffa vovve. :)

4. Vad har du / Vill du ha för hundar?

Vi har bara Hampe, men det är inte så "bara".

5. Hur och när började ditt hundintresse?

Jag har alltid älskat djur och har haft ett stort djurintresse sedan barnsben. Är uppvuxen med katter och har alltid haft dem, men jag är inte uppvuxen med hund, då det inte passade med jobb och sådant. Sedan gick åren och jag kom bort ifrån tanken att skaffa hund. Tanken återvände först de senaste åren. Jag tror att det kom sig av att så många grannar runt omkring har hund. Det väckte intresset igen.

6. Har du haft hundar tidigare, isåfall hur många?

Jag har haft en hund tidigare, men det var ett väldigt kort tag, så jag betraktar mig som förstahundsägare.

7. Vad är det du tycker om hos just sheltien?

Den är snäll och vänlig, glad, rolig, lättlärd, mjuk och fin i lynnet, vacker, lagom stor och lättsam att ha att göra med. Den är ingen soffhund, men behöver heller inte extrema mängder motion. Lagomt för oss. :)

8. Är du / Har du varit aktiv inom någon hundsport?

Nej, och jag tror inte att jag kommer att bli det heller, i alla fall inte i tävlingar och så. Däremot kommer jag att gå kurser i vardagslydnad. Bra för oss "gröngölingar" och kul för Hampe.

9. Vad har du för framtidsplaner?

Gällande Hampuz är det att han ska växa upp till en trygg och glad hund. Ser fram emot valpkursen som ett fösta steg (den skulle egentligen ha börjat men blev tyvärr framskjuten på grund av för få deltagare). Sedan är det allmänlydnad som gäller. Övrigt är det väl att ha ett så lyckligt och bra liv som möjligt, samt att hitta ett bra jobb igen. :P

10. Vad har du för fritidsintressen?

Förutom att umgås med familjen och djuren brinner jag för musik, film och böcker. Jag ser mycket film, läser varje dag, sjunger mycket och har tidigare varit med i flera band. Jag gillar också att umgås med folk, prata och diskutera, äta gott, resa och att hitta på roliga saker. Sedan är jag något av en mobilnörd.

11. Ditt bästa / sämsta hundrelaterade minne?

Oj … Mitt sämsta är att det inte gick så bra med vår första hund. Det var inget alls fel med hunden, utan det var vi som skaffade en ras som inte passade vår livssituation och vi var inte pålästa. Det kändes hemskt att placera om henne. Man fick dåligt samvete och kände sig som att man svek en vän. Fast det hela gick bra. Hon kom till en jättebra familj, så det slutade gott i alla fall. Men nu kan jag inte alls förstå hur vi kunde skaffa hund utan att ha läst på mer.

Mitt bästa hundminne är nog där jag är just nu: varje dag med Hampe, att märka att det går bra och att det är roligt och härligt att ha hund. :)

12. Sist och slutligen ordet fritt:

Ha det så gott allihopa!

Hampuz.jpg

BrightGloria
0

Vilken bra intervju! Toppen!
Tack!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

nera
0

Vad trevligt! Kul att få läsa lite om dig Bpersonen Skrattande

(P.S Är fint där uppe i trakterna där du bor.)

medde
0

En verklig trevlig intrevju att läsa. Lycka till med hundägandet!

Tack för den fina läsningen.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

emma93
0

Jättekul att få läsa om er!!

Bpersonen
0

Tack ska ni ha! :)

Soffe
0

Trevligt att få läsa :-)

Bpersonen
0

Tack, Soffe. :)

Leffe
0
Bpersonen
0

Tackar, LeffeD! :)

Ulles
0

Jättekul att få läsa om personen bakom signaturen!

Hampuz är söt!Glad

Bpersonen
0

Tack, Ulles. Jag tycker också att det är roligt att läsa om medlemmarna. Roligt att se vilka "filurer" som håller till här. Ja, Hampuz är en gullunge! :)

nera
0

Kan bara instämma igen Skrattande Om Hampuz alltså Flört

Fast jag håller såklart med om också att det kul att få en inblick i vilka som gömmer sig bakom alla nick Glad

Bpersonen
0

#12:Hampe tackar. Flört