Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettsjukdomar
Läst 1920 ggr
dogg
0

FÖRÄNDAD PÄLS EFTER KASTRERING?

Hej, jag ska troligen kastrera min sheltie i och med att han bara har en testikel nere. Skulle vilja veta från er som har kasterat era hundar hur pälsen blev efteråt, förändrades den och i så fall hur? Tacksam för svar.

BrightGloria
0

Att pälskvaliten blir sämmre tror jag inte spelar någon roll om han kommer må bättre av att bli kastrerad.

Välkommen hit föresten!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

h00jff
0

Att pälskvalitén försämras tror jag är en myt. Båda mina hanhundar har kastrerats varav den ena är sheltie. Han päls har inte förändrats ett dugg! De blir inte slöare heller! Det enda man bör tänka på är att de lättare går upp i vikt. Jag bytte till lightfoder direkt efter kastreringen.

Jag har bara positivt att säga om kastrering av hanhundar. Hundarna blir mer harmoniska, bryr sig inom om löptikar och är precis som vanligt, bara mindre "hanhundiga"!

Lycka till!

Ressu
0

Jag har mina båda hanar kastrerade och Ressus päls är lika enorm som förr =). Dock har Poitsu fått lite mindre bottenull, men det är bara till en fördel med honom…

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Niini
0

Turbo är okastrerad (än så länge..) men här faller nog underullen som bara vad ännu efter två månader… Snart har ju stackarn ingen päls kvar ;)