Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettsheltiens-egna-personlighet
Läst 1048 ggr
SparklingTindra
0

Tindras tråd del 2

Tråden om Tindra började bli lite lång så det fick bli en del 2. =)

Länk till Tindras tråd del 1

SparklingTindra
0

Denna helg har vi varit på BHK Malmens och Gällivare Hundungdoms agilitytävlingar.

Igår diskade vi ut oss på Agilityklassen (1) på grund av att Tindra är så himla taggad på tävlingar och springer som en tok.

På Hoppklassen (1) så kom vi 4:a med 10 fel och 5,72 i tidsfel på grund av att Tindra stack iväg (inte ut från banan men hon tänkte hitta på sin egen agilitybana).

På lördagen fick vi alltså inget pris, men jag tycker att Tindra var duktig ändå och jag är ändå nöjd.

Idag så vann vi agilityklass 1. Tyvärr så missade hon sista kontaktfältet på gungbrädan så vi missade våran pinne. Hon var faktiskt den enda av alla startande i agilityklass 1 medium som klarade referenstiden som var på 55 sekunder. Tindra fick 44,84 sekunder. Det var väldigtmånga som diskade ut sig från detta lopp så jag är då väldigt nöjd trots att det var lite  surt att vara så nära en pinne. =P

Hopklassen gick inte bra alls. Det var jättemycket raksträckor med raka lååånga tunnlar och det funkar inte om man har en såpass snabb hund som jag har. Hon kutade på men jag hade ju bara hunnit typ halvvägs när hon var i slutet på raksträckan.

Men jag är ändå väldigt nöjd med denna helg. =) Nästa gång får vi våran pinne!

SparklingTindra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tindra med sin rosett. =)

Ronja06
0

#1: Synd att hon missade kontakfältet. Men det är sånt som händer. Fin rosett Skrattande

Mvh Emelie Förlägen

SparklingTindra
0

#3 Jo, det var lite trist. Men jag är jättenöjd. =) Tack

medde
0

Grattis till er! Detta är ju super resultat. Vackra bilder !

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

SparklingTindra
0

Tack! =)

KajsaM
0

Grattis! Jättebra resultat, nästa tävlig tar ni en pinne :)

bima69
0

GRATTIS vad ni är duktiga.. Hade tänkt komma och titta men det kom en massa annat ivägen…

Jättefin bild på Moster Tindra!

SparklingTindra
0

Tack! =) Nu ska vi nöta dessa kontaktfält så att dom sitter till nästa tävling!

SparklingTindra
0

Tänkte bara sätta in en ny bild på Zorro, han ställdes ju ut idag och fick ett HP. Han kom dock inte vidare på grund av hans öron. Men domaren tyckte att han var så vacker och var såpass lovande så han fick HP ändå.

Zorro 20:e september

SparklingTindra
0

Och här är lilla Aska med lillmatte på Barn med Hund. Han ställdes också ut i valpklass med mig som handler där han fick HP och blev BIM. =)

Aska med AnnaMaria på utställning 20:e september

[Malin3033]
0

JÖSSES vilken skönhet Zorro blivit!! Aska också för den delen! :)

bima69
0

Jag fick se båda herrarna live och dom är båda två jättefina. Synd på Zorros öron, dom måste jobba hårt med dom. Aska är min nya favoritet, vilken snygging han blivit. Båda är också väldigt trevliga som även domaren påpekade att alla Sheltie valpar den dagen var väldigt bra mentalt, det är alltid kul att höra.

Britt-Marie

nera
0

Vilka fina bilder i tråden. Glad

SparklingTindra
0

#12 Ja, visst är dom underbara! =)

#13 Jo, öronen kommer dom att få slita med. Men jag är övertygad om att dom fixar det! =) Det var jättekul att få se snyggingen Saga igen och även lilla Iris. Och Lillemors Ella, henne hade man ju nästan lust att sno med sig hem! ;)

Aska är vekligen en pärla och dom tyckte att det var jättekul med utställningen. Så han ska ställas på nästa inoff. också. Fast han behöver träna på att bete sig i ringen så att domaren ser hans rörelser för nu flamsade han på ganska friskt, vi fick ju till och med byta plats med Iris i ringen. =P Han skulle behöva gå både valpkurs och utställningsträning.

#14 Tack!

medde
0

Stort grattis till Zorro!

Det är fina hundar då fått fram, grattis till dig med.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

SparklingTindra
0

#16 Tack! Jo, du må tro att jag var stolt igår över dom  små liven. =)

bima69
0

*15 Kul att dom gillar utställningar. Ja, han behöver lite träning, det kan jag hålla med om. Han var lite busig i ringen. Har dom tänkt att gå valpkurs med honom?

Kommer Zorro också till nästa inoff? Ska ställa Saga där och ev. Ella, och kanske Qina (fast Daniel får ställa henne) om hon fortfaranade är lika pigg som hon är nu. Vad jag fattar så går Saga i vuxen klassen då, hon är 2 dar äver 9 månader, så då tar jag med mig Ella.

SparklingTindra
0

#18 Dom funderar på om det skulle gå att anmäla honom till den som startar på tisdag. Isåfall ringer hon imorgon och anmäler honom. Annars så skulle hon ringa till NNKK och höra om han skulle kunna gå vardagslydnadskursen trots att han inte gått valpkurs och även kolla vilka tider den är. Hon har lite svårt att ta sig dit dom tiderna som är och hon skulle vilja att dottern också fick gå och då kan det ju inte vara så sent.

Jo, Zorro skulle komma till nästa inoff. Och Aska anmälde jag idag. Men dom får gå i valpklass tills dom är 10 månader tror jag. Det stod att valpklass var 4-9 månader och att vuxen var 10 månader-7 år. Så jag tror att Saga också går i valp.

bima69
0

*19 Vad bra om dom börjar kurs med Aska..

Jo, jag vet att det var valpar 4-9 mån, vuxen från 10 mån, men det är nog fel nånstans, för jag tror ju att hundar som är mellan 9 och 10 mån också är välkomna… Ska kolla vad dom menar med det.. Hade ju varit skoj och ta Ella dit, Lillemor jobbar natt då, så hon kan inte ta henne själv.. Eller om Daniel får ställa Saga, så tar jag Ella…

Har du anmält redan… Anmälan går ut 2/11… Bra och vara ute i tid, då glömmer man inte bort det iallafall…

Saga ska ställas ut i Överkalix nästa helg, på Inoff.

SparklingTindra
0

#20 Jo, jag hoppas att det blir av så att han blir lite lugnare bland andra hundar. Enya ska också vara med på utställningen i november. Men bara på Barn med Hund. Aska har ju inte bara en lillmatte och båda vill gå, så då har jag lovat att ena ska få prova med Enya. =P Så jag hoppas att hon sköter sig..

Hoppas att ni får med er gullElla också.

Vad kul. =)  Lycka till på överkalix-utställningen.

bima69
0

*21 Pratade med Gunnel som är ansvarig för utställningssektionen igår ang klass indelningen på Inoffen i November. Och det är valpar till 9 månader därefter vuxen, Saga är 9 mån och 2 dar då och går i vuxen klassen, så jag kan ta med Gull Ella dit… Så det blir kanske 1 hund i varje klass om Qina är lika pigg då, Daniel ställer henne i Veteranklass i såfall…

Dom kommer att ändra på hemsidan, såg att det inte var gjort nu.

SparklingTindra
0

#22 Aha, okej. Glad Vad kul att se Ella igen. Men Lillemor får nog vara lite orolig, det är inte säkert att hon kommer tillbaks efter utställningen. Flört

bima69
0

*23 Vi säger inget om det till henne….Flört

SparklingTindra
0

Tänkte uppdatera med att säga att Tindra nu har genomfört sin MH. Resultatet finns att läsa på www.sparklingtindra.com. Klicka på hennes namn och sedan på resultat. Glad

emma93
0

Vad roligt!! Grattis till känd mental status!!

SparklingTindra
0

#26 Tack! =)

BrightGloria
0

#25 Grattis SparklingTindra!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Sara87
0

#10 Wow! Va snygg han är :)

bima69
0

GRATTIS åter igen…

Ska anmäla Saga till höstens MH.

SparklingTindra
0

#28 Tack! =)

#29 Visst är han! Hoppas på att få se honom i sommar.

#30 Tack! Vad kul att du ska anmäla Saga. Hoppas att ni kommer med. Då ska jag komma och titta. ;)

nera
0

Grattis grattis!Glad