Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1335 ggr
medde
2009-06-03 01:04
0

Drömhund.

Vilken är eran ultimata drömhund att äga?  Om vi nu får välja. Det kan vara vilken hund som helst. En välkänd utställnings//agilityhund eller rent av grannes hund. Eller har du den redan?

Vore kul att få höra era tankar om varför viljan att äga just den hunden och vilken hund det är.

Jag har nog drömhunden i Mickey, då han älskar min dotter så högt. Mickey är som en klocka då det gäller att hämta henne i skolan. Sättet att vara med henne. Han litar på henne till 200 % på agilitybanan. Gör allt hon ber om med en så stor glädje. Det är en super hund. Snäll pålitlig var man än tar han. En klippa mentalt

Men skull jag ta någon annan hund. Så får det bli Hazels Nora! Den hunden är en så härlig glädjespridare! Man blir glad då Nora i närheten! Skulle jag gå på den som jag tycker är den bildskönaste hunden. Så faller min röst på emma93 hund Apollo! Vacker som en tavla han är: Apollo

Nu vore det kul at få höra era tankar och vad ni skulle vilja ha för hund.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

runas
2009-06-03 09:15
0

Har redan haft min drömhund, Miro. Han var superlydig helt på egen hand, lyhörd, så go och tuff, framåt men mjuk o mild, en perfekt liten sheltie som jag känner mig halv utan.

Annars så var farfars Kelpie oxå en pärla…

Här på forumet så skulle jag nog välja…svårt, finns så många fina, roliga vovvisar, så jag nöjer mig så.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

medde
2009-06-03 11:10
0

Visst finns det otroligt många fina hundar här på sajten. Icey, Ronja, Ressu listan kan göras oändligg av alla dom vackra smarta hundar.

BrightGloria
2009-06-03 12:37
0

Det var en svår fråga!

Stintan är ju en helt fantastisk hund! Men Zelda är bra på sitt sätt och Meya är bra på sina saker. Jag kan faktiskt inte riktigt stämpla någon hund. Alla är ju bra på olika sätt och om drömhunden finns är jag tveksam emot. Jag har iaf. ingen. :)

Ju mindre krav man har dessto bättre blir hunden.

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

emma93
2009-06-03 12:44
0

Åh jag kan inte välja bland alla underbara vovvar! Drömhunden skulle nog vara en med lite av alla hundar jag haft, helst de mest positiva bitarna då förståss :-P.

Tusen tack för dina ord om Apollo medde!! De värmer så!

medde
2009-06-03 13:18
0

#3 Dina slut ord var verkligen beundrans värda.