Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettot-prat
Läst 1003 ggr
runas
0

Blyg liten gäst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag på förmiddagen då jag skulle ut med killarna så tvärnitade Jasper dumt stirrandes in i gräset vid vägkanten, ca 30m från huset. Hur mkt jag än lockade kom han inte så det blev ju till att gå och titta för att se vad han hittat.

I gräset max 5 cm från vägen sitter en liten kanin?unge, stl liten cockosnöt, blöt, ursöt och med en snigel på ryggen! Han rörde inte en muskel annat än att blinka, så jag schasade bort Jasper, tog en bild och lämnade den där.

Hoppas den hittar ett säkrare ställe att kura på än så nära vägen…

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

BrightGloria
0

Nä men, vad söt! Du får gå tillbaka lite senare och se om det finns kvar. Har den smitit kanske? Fast det ser ut som en hare.

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

runas
0

#1 Jag vet inte vad det är, jag har fullt med både harar och vildkaniner på min kulle. Liten var den iaf…

Bara så hänförd över att min lilla "jakthund" inte gjorde nåt!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

GuUuLd
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja det där är en harunge.

Min mors jobbarkompis hittade ett gäng harungar för några år sedan när han var ute och trimmade. Dock trimmade han ihjäl ett antal för de syndes inte i gräset och sedan tog fiskmåsarna ett antal av dem. Blev en kvar som han kände att han bara inte kunde lämna kvar då fiskmåsarna hade tagit den annars.

Så då hade vi den hemma hos oss sen, dock fick den lunginflammation senare och dog. Vet ju dock att man inte få ha vilda djur men det var ganska många år sedan.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

runas
0

Var nyss ut och tittade till den, och den har döttGråter! Tog upp den och hua såå mager och knotig den var!

Ska begrava den under björken där mina marsvin och råttor vilar…

BrightGloria
0

#4 Åh, vad trist!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

GuUuLd
0

#4 Vad tråkigt. Men tyvärr är det nog ofta det blir så om de sitter sådär synligt, då brukar de ju inte klara sig så länge.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties