Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettot-prat
Läst 1996 ggr
medde
0

Ot//Språk vilka?

Nu är jag helt inne på lite Ot, men nyfiken då jag sett denna fråga på ett annat ställe.

Vilka språk kan ni tala, eller förstå men inte tala. Tror säker vi kan tillsammans många olika språk

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Futurity
0

Jag kan så klart svenska! Sen så är det engelska, som jag är lite mindre bra på. Franska som jag kan förstå men inte prata eller, ja jag förstår lite iaf.Flört

BrightGloria
0

Svenska är det väl ingen nyhet att jag kan kanske.
Engelska kan jag prata och förstå.

Läste Franska på högstadiet men det är bortglömt. Kan säga Hej, jag heter Lina och bor i Sunne. Tyst Några färger och räkna till 10. Tungan ute

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Starfall
0

Jag kan prata och förstå Svenska. Även Engelska ganska bra. Tyska har jag läst i 4 år, men tyvärr glömt en del. Men jag kan ändå prata och förstå tillräckligt bra för att ha en enkel konversation på tyska. Danska förstår jag också någorlunda bra, Norska lite svårare men det går med viss koncentration. Ja, det är nog lite vad jag kan..

[sheltietjej]
0

Jag pratar då Svenska men kan även flytande Spanska. Såklart förstår man även Engelska som man har i skolan men även lite Norska. Kan även förstå/prata lite Italienska och Portugisiska.

Denna kommentar har tagits bort.
Jennifer89
0

Svenska eller ska man säga Finlands-svenska som är mitt modersmål :) Finska kan man till en viss del. Engelska kan man rätt bra.
Lite tyska och lite japanska :) Och nu på sommarjobbet får man lära sig lite bosniska också

Ronja06
0

Jag pratar både flytande Svenska och Engelska. (Engelska är för övrigt mitt favoritspråk, läser helst böcker på engelska om jag ska välja ex.) Haha ^^

Spanska pratar jag också hyfsat. Har iaf. lyckats med en arbetsintervju helt på spanska, så jag antar att det är OK. :P

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

Men oj vad kul detta var att läsa. Ni är ju så duktiga på språk! Det var ju allt från engelska till japanska!

Jag talar och skriver engelska, grekiska. Sen förstår man ju danska och norska.

Finska kan jag bara enstaka ord, då man har hund och finsk vän, så har jag lärt mig ord på finska som sitt,ligg, duktigt vovve, tack hundfraser endast. Men ger mig inte på att stava till dom. Då skrattar ni gott. Äää kan prova ett med felstavnig mahan Hmmmm…

Whyzie
0

Jag talar flytande Svenska, har kunnat tala lite Arabiska sen liten, nu kan jag inte så mycket av det… händer att jag pratar lite när vi hälsar på släkten nere i Afrika.

Danska förstår jag, kommer många danskar till halland på sommaren.

Lite Tyska ord, grannen är tysk o försöker lära mig! snällt:)

Talar dessutom Engelska, Franska och lite, lite norska (min väns pappa kommer från Norge).

När vi endå är inne på språk: Jag funderar på att börja i spanska nu i 3:an. Någon som har läst spanska och kan berätta lite om språket? Påminner det lite om franskan?

GuUuLd
0

Ja svenskan talas ju flytande, Engelska nästintill flytande, Tyska lästa jag på högstadiet vilket är några år sedan men jag förstår fortfarande väldigt mycket men har lite svårare för att prata och skriva.

Sen på gymnasiet läste jag Latin så det kan man väl förstå lite iaf men det läste man inte riktigt på samma sätt som övriga språk då det är något mer komplicerat.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Jojsan
0

Jag kan flytande svenska och engelska, har även kunnat flytande franska men eftersom jag inte läser det numera så är det inte riktigt flytande nå mer. Men jag kan fortfarande prata och förstå det. Kan även förstå lite norska, danska (men det kan ju de flesta) och lite finska i och med att min mamma kan finska.

Bpersonen
0

Jag kan svenska och engelska. Förstår norska, men är ingen klippa på det. Finns ord i norskan jag inte förstår och om de pratar fort eller vissa svårare norska dialekter är det svårt. Ren danska fattar jag inte alls. Det var en dansk chef som brukade komma upp på jobbet och hålla möten och honom förstod jag ganska bra, men det berodde på att han verkligen ansträngde sig att prata tydligt och därför pratade en slags försvenskad form av danska.

medde
0

Är fortfarande imopnerad av alla era språk ni alla kan.

[Malin3033]
0

Svenska är mitt modersmål, så det har jag koll på. :)
Tyska och franska kan jag förstå lite grann, men absolut inte prata.
Engelska och spanska flyter på riktigt bra!

[sheltietjej]
0

Hur kan alla dessa språk då?

medde
0

Jag kan min grekiska då jag bott på Cypern, då var det ett måste att lära sig språket. Annars blir det inge bra alls

Soffe
0

Pratar flytande Svenska.. Engelska förstår jag mer än jag kan prata, tror jag :-) Kan förstå liiite Tyska.. Norska kan gå an oxå..

#16 Du får gärna lära mig lite Grekiska medde.. Tycker det är ett fint språk..

Ellenfyrkant
0

Prata och förstå: Svenska, Engelska, Franska

Förstå: Norska

Mvh Ellenfyrkant

[Malin3033]
0

#15 skolan :)

medde
0

#151 Vänta du en dag kanske jag svarar dig på grekiska istället i en trådSkrattande

Soffe
0

#20 Ja gör du det, så svarar jag tillbaka, men på svenska isåfall Skrattande

medde
0

#21 Så du förstår språket i alla fall?

medde
0

Milás ellinika, Soffe? Poli orea

Soffe
0

#22 Nej.. Jag tänkte om du vill så får du gärna, men att jag svarar på svenska isåfall eftersom jag inte kan grekiska.. Fast då blir det inte rätt svar ju.. Så tokig jag är *S*

medde
0

#24 Ok då är min fråga lite fel, förstår vad jag skrev i inlägget.

Soffe
0

Ja jag förstår inte frågan..

runas
0

Svenska såklart! Engelska flytande i tal, skrift. Tyska förstår jag, kan skriva knapphändigt men i tal gör jag mig förstådd iaf. Håller på att lära mig Italienska…

Skulle vilja kunna såå många fler språk!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Soffe
0

Ja språk är roligt, men om man ska lära sig ett nytt språk vill man ju gärna ta nytta av det :-) Något som jag skulle vilja lära mig är.. Grekiska, Italienska, Spanska, Japanska..

Druke
0

Jag kan svenska, engelska och spanska. Italienska och tyska förstår jag till en viss del, men är inte så bra på att prata :P Sedan har jag även läst latin!

[sheltietjej]
0

Jag kan spanska eftersom att jag är halvspansk så jag har pratat det hela livet tillsamans med svenskan. Så är engelskan ifrån skolan.

Moa-16
0

Engelska kan jag prata och stava ok. Franska kan jag prata ok, men inte stava. Sen kan jag lite spanska men det är det lilla.