Fel!?
Tycker uställningar är jätte mysigt och hade planer på att ställa ut min tjej när hon blivit lite äldre. Men med hennes tillväxt har fläckar vuxit fram på benen och fägern ändrats en aning på hjässan, sånt som ibland händer. Färgändringen på huvudet syns nästan bara i soljus, men då ser hon nästan blond ut. Min Fråga är om jag ska våga ställa henne iaf, eller om dessa förändringar är lika med diskning?
Mvh Sanna o Smisk
Jag tycker absolut att du ska ställa din sheltie! Fläckarna på benen är inget "fel", det är det många shelties som har. Att hon är lite brun i färgen är det också ganska många trefärgade som är, en del domare gillar inte det och en del bryr sig inte. Du kan visst få en etta!
Testa du, det går säkert jättebra!

Jag tycker faktiskt att fläckarna på benen var charmiga. 
Jag tycker att du kan testa ändå. Det spelar ju ingen roll hur bra det går. Du kan träffa andra sheltieägare och kanske få råd och tips. Sedan får du tumma för en domare som gillar fläckar. :)
Lycka till
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

För min del spelar det inte så stor roll vad resultatet blir, ser det mer som en aktivitet där man träffar likasinnade
Sen vill jag ju ta valpar efter henne så småningom, och då vill ju sssk att man har ställt ut någon gång och fått iaf en 2:a.
Bortser man från ovannämda skönhetsfläckar så är hon hur snygg som helst och har ett super-psyke.
Min jappe har oxå lite "blont" uppe på huvudet, hur charmigt som helst och han är utställd med bra resultat. Fläckarna på benen var ju läckra!
Ställ ut och kom ihåg att det är samma underbara hund du kommer hem med som du åkte iväg med
!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Jag har sett flera soblar som har fläckar på ben eller bläs, så det tror jag inte spelar någon roll..
Nora har ochså lite ljusbrunt i det svarta, det ljusnar mer på sommaren, det domaren brukan säga är att "svart färg borde vara svartare"
Men jag tycker du ska ställa henne i alla fall, sen beror det såklart på vilken domare man får och vad just hon/ han tycker.
MVH Hazel & co
Hemsidor: www.hazelhouse.se
www.sockertopp.se
min pysselblogg www.ellispysselhorna.sockertopp.se

Tack för era peppningar! Ser fram emot en utställnings-sommar!
Det där är jättevanligt! Flera av våra sheltiesar har sådär :) och sedan så handlar det ju mycket om domarens tycke och smak också förstås. Men en diskning kommer du absolut inte få!
Lycka till i sommar!