Gick ok på utställningen!
Mollys andra inoffare avverkad i söndags!
Hon fick HP och blev BIR-valp! Kul! Första utställningen fick hon HP! Hoppas att detta även håller i sig i vuxen ålder! Vem vet! Jag hade tränat rätt hårt på att få henne att stå still men i söndags fungerade inget! Hon gick, eller snarare sprang i ringen som en strykräv! Och inte kunde hon stå heller. Hon fick till slut bara röra sig fritt för att domaren överhuvudtaget skulle se hur hon VERKLIGEN ser ut och rör sig! Kände mig som ett pucko som inte förberett min hund
. Fast det har jag ju och hemma har det fungerat bra. Men domaren hade överseende med att hon bara är 5 månader. Tur det! Fick bra kritik och på slutet stod det: Behöver mer ringträning!
Bara att träna på då!

Nej men GRATTIS!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Men det var väl ett bra resulat, tycker man kan få beté sig då man är 5 månader i ringen.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Men det är det som är så bra med inofficiella, det är bra övning både för handler och hund! :) och dessutom, hon är ju bara valp.. och då får man faktiskt vara lite flamsig i ringen ;) tycker jag.
GRATULERAR!

Tack! Ja nu blir det ringträning i sommar! Nästa inoff.utställning jag tänker anmäla henne till är i slutet av augusti!
Grattis! Var du i Norrköping? Där var jag och kikade runt som besökare bara.

Jag var i Sundsvall på Spaniel och Retriverklubbens inofficiella utställning i kovland. Dom hade även en egen officiell den dagen.
Grattis! :)