Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 840 ggr
medde
0

God morgon 20 juni

Hoppas ni haft en riktigt fin midsomar afton.

Mickey har nu under helgen blivit store bror!! Hoppa sni får en fortsatt trevlig helg, samt att vi ses under dag/kvällen

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
0

Goddagens!

Här skiner solen från en mörk och molnig himmel. Fast igår var det lite bättre, men kallt dock.

# 0 Kul att Mickey blivit storebror

Önskar er alla en fortsatt bra helg. Glad

medde
0

Mickey vart bror till 4 st flickor

BrightGloria
0

Grattis Mickey!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

nera
0

Storebrorsan Mickey Cool

medde
0

Må tro tösa hemma är stolt och förklarar för mickey att nu så är han store bror!

Starfall
0

Vad roligt att Mickey blivit storebror ! Skrattande Kan tro att det måste blivit snygga små tjejer med honom som brorsa. :)

Idag har jag testat att gå slagruta, dvs 2 vinklade pinnar man håller lätt i handen för att hitta tex vattendrag och gravar djupt under marken. det var jättekul. Sedan har jag även fotograferat endel också.

Ha en fortsatt bra kväll alla!

Kramar/carro

medde
0

#6 Tack Stárfall.

Nu måste jag fråga! Fungerade det med slagruta?

Starfall
0

Ja, det gjorde det faktiskt. Trodde knappt mina ögon, men det fungerade riktigt bra. De vände sig inåt mot varandra över djurgravarna, över elledningar & vattenledningar (vilket pappa kunde bekräfta att det faktiskt fanns just där pinnarna gav utslag) Jag tycker detta var otroligt häftigt, att detta skulle fungera hade jag aldrig kunnat tro. Jag har även varit ute nu idag och gått med pinnarna, provade då att tänka starkt på en viss sak då jag gick med dom. En gång testade jag tänka på "currylinje", och då gav inte pinnarna utslag över gravar. Istället gav de starkt utslag på en plats där de inte tidigare givit utslag. Likaså när jag tänkte starkt på grav, gav inte pinnarna utslag där de givit utslag för currylinjer. Men det läskigaste ( & häftigaste) av allt var då jag gick till Pyrets grav, "frågade" pinnarna åt vilket håll Pyret låg. Då vred pinnarna sig båda åt samma håll. Då mindes jag, att vi faktiskt begravt henne riktad just åt det hållet. Så istället för att pinnarna gick ihop mot varandra, så vände de sig mot ett och samma håll. Jag tänker försöka lära mig mer om hur man går med slagruta, tycker detta var väldigt spännande :P

kramar/carro

medde
0

Vet inte vad att säga, blir lite stum då du berättar. Men jag tror dig helt och fullt absolut. Men man blir väl lite vad ska man säga. Hmmm avig. kanske för man är lite "rädd" för det okända. Men jag vill verkligen veta mer om detta.Hur då gör, använder för "pinnar"osv . Vore jättekul att få lite info. Då jag inte vet så mycket om detta. Snälla Starfall! Nyfiken medde:-)

Starfall
0

#9 Jag förstår dig helt och hållet. Jag hade själv lite svårt att förstå att detta fungerade då pappa visade mig. Jag trodde han bara skämtade. Men sen när jag själv provade blev jag häpen, men samtidigt faschinerad.
Jag är nybörjare, så jag är med andra ord ännu väldigt grön inom området. Men jag kan ändå berätta lite om hur jag gör.
Jag har 2 metallpinnar som är böjda 90 grader så det blir som ett handtag att hålla i. När man ska gå med dom, låter man böjen vila på pekfingret medan änden på "handtagsdelen" vilar lätt mot handens insida. Pinnarna ska kunna röra sig lätt. När man ska gå ska pinnarna peka rakt framåt. När man kommer till en plats där det finns tex en grav under marken, ska pinnarna dra ihop sig. Detta fungerar även med vattendrag, elledningar med mera. När man testat detta lite och får det att fungera, kan man testa att ställa frågor till pinnarna, tex: "åt vilket håll rinner vattnet", om du står över ett vattendrag. Då ska dom vända sig båda två åt det håll vattnet rinner.

Jag ska få låna en bok om detta av en vän till min pappa, som också intresserar sig av detta. Då ska jag läsa igenom den noga. Sedan kanske jag kan försöka förklara mer. För som sagt, jag är bara nybörjare än så länge. Så det jag kan berätta är endast egna erfarenheter :)

Ha det gött!

Kramar

nera
0

Kan bara instämma i att det här med slagruta fungerar. Är jättespännande!