Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: ot-prat
Läst 1417 ggr
BrightGloria
0

OT-Är du medlem på stallet.se?

Är ni medlemmar på stallet.se?
I så fall, vad heter du?

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

GuUuLd
0

Jag är medlem där, heter Lavus.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

BrightGloria
0

Bara så att du vet Niini, så är dina och Ronja06 bilder väääääldigt populära. Obestämd

//BrightGloria
- Hemsida

Niini
0

#2 Kan tro det :/ Har nog ett spionagestall där.

Soffe
0

Vad försiggår på den sajten egentligen?

Niini
0

Första man ser när man säker på namnet Turbo är tame fan min hund! ikväll blir det att sitta och anmäla..

Niini
0

#4 Det är bara bedrägeri och olagligheter som pågår där, hela sidan borde stängas ner!

Soffe
0

Usch va förargligt..

Niini
0

AArgh! Blir så förbannad på dessa skitungar! Fr.o.m. kommer det vara en stor j*vla stämpel på varenda ett av mina foton!

Värst är nog den skit som har mage att lägga rätt namn på Turbo!

Soffe
0

Hmm.. Då vågar man ju inte lägga ut bilder här Foten i munnen Skrikandes

Niini
0

#9 Lägg bara, men lägg en STOR copyrightstämpel på.. annars gör nån annan det..

Soffe
0

Hur gör man det då? Jag kan inte sådant :-/ Photoshop?

Niini
0

Bara skriv ditt namn rätt över i photoshop! Nånting som visar att det är din bild.
Du kan se här om du hittar hur man gör i PS

Soffe
0

Okej.. Tack! :-)

BrightGloria
0

Anmäl på Niini!
Ser jag bilder som jag sett någon annanstans så anmäler jag direkt. Så jag hjälper till.

Tycker själv att sidan ska läggas ner men det finns ju fler bovar i dramat men stallet.se är väl centrum för copyright lag brytning.

//BrightGloria
- Hemsida

medde
0

Vi har haft detta på tal om förut, då ville jag att vi skulle gå ihop i samlad trupp och göra en anmälan, det skulle ng slå bättre trodde jag om vi var flera. Men intresse var för svalt, att detta rann ut i sanden och inget blev av!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

bima69
0

Jag har också ett spionstall där… Nu har mina barn lånat mitt inlogg så det kanske är mer än spionstall där nu.. Har inte varit in och tittat…

Min Aussie Nixon finns på flera bilder, det är hans uppfödares dotter som har flera stall där.

Har inte sett nån av mina Shelties där.

Starfall
0

Jag är medlem på stallet.se, heter Prizma_O_Kristall där. Har några djur, bland annat Frankie. Så ser ni en bild på Frankie som ägs av Prizma_o_Kristall så är det lungt, det är bara lilla jag som snott min egen bild;) Faktiskt har jag varit inne några gånger och letat efter bilder från kanin.ifokus och sheltie.ifokus, men inte hittat några sheltiesar där. Jag har, vad jag vet, inte blivit bestulen på hundbilder. Däremot en kaninbild en gång, men tror den är borttagen. Den personen hade dessutom skrivit att det var hennes kanin i reality och hon hade lagt copyright på bilden! Jag blev skitarg på henne:S

Niini
0

Puh! suttit och gått igenom alla inlägg jag skrivit något i o lagt en stor ful logga på varenda bild! Nu ska jag gå sova innan jag spionerar vdare imorgon, har lyckats få en att tadera min bild (hon hade köpt hunden av Quila!!)

[Malin3033]
0

Är medlem där, heter Pilvingen. Så bilder från det stallet är mina. Dock har jag ännu inte hittat några bilder som jag har tagit där än, och det är jag tacksam för.!

Ressu
0

Jag hittade flera bilder som tillhörde mej, men tog kontakt med "ägarna" och krävde att dom skulle ta bort bilderna. Nu borde det var ok. Men om nån ser en bild på mina hundar så får ni väldigt gärna säga åt mej…

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

BrightGloria
0

Det jag blir mest arg över är att det tror att allt på internet är gratis. En jag anklagade sa: "Varför skulle man inte få ta bilder från internet?"
Grrrrr!

När ska de fatta!!??

#15 Det är så här att stallet.se gör allt det kan för att minska bildstölderna så mycket de kan. Skickar jämt och ständigt lååånga texter om vad copyright är men vilken unge läser en text på 1000000 ord? En del barn kan ju inte ens läsa.
Jag tycker att de ska lägga ner istället, det är bättre om barn får springa ut och leka häst med hopprep runt nacken som en viss annan gjorde när man var mindre.

//BrightGloria
- Hemsida

Niini
0

#20 under mina bläddrinhar av de 7000 sheltien som finns så tycker jag att jag sett Ressu/Poitsu nånstans.. men det kan vara nån som liknar också, kollade inte så noga. Var så f*rbannat arg igår!

Men Viggo finns där!

BrightGloria
0

Mm, Viggo och Turbo är fruktansvärt populära.

//BrightGloria
- Hemsida

[sheltietjej]
0

Jag har/är medlem där, och har aldrig snott en bild.

För det har alltid funnits en kamra i huset, och skulle aldrig sno en bild heller.

Det var någon som snodde en katt bild av mig som sedan vann en utställning, väldigt dåligt säjer jag bara!

Och vi skulle kanske skunna göra en lista eller något om det här med bildstölder…

[sheltietjej]
0

Och det där med Viggo och Ronja, som nästan är på varanan Sheltie på stallet.se. Och de är så dumma att det döper hunden till samma sak! Sätter mig nu ner och skriver upp alla stall och vilken hund som är på bilden. Bryr mig inte om ägaren till stallet ser det här, för då får de väl bara ta och skämmas!

BrightGloria
0

#25 Jag tycker om dina initiativ men du lär få hålla på läääääääääääääänge.
Jag gjorde en sådan lista över bara sheltien gång, tittade igenom nästan alla sheltie bilder och det blev otroligt många som jag skrev upp.
Jag skickade in vilket stall, djur, bild + vilken hemsida den var tagen ifrån.

De svarade att de skulle titta igenom det, men bilderna är fortfarande kvar.

//BrightGloria
- Hemsida

Jojsan
0

Jag har ett stall där som jag använder för att hålla koll så att ingen snor mina bilder. Nu var det ett tag sen jag var inne där.. Borde kanske titta in och kolla bilderna..

Jag håller med om att de borde lägga ner sidan.

[sheltietjej]
0

Stall      Namn   På bilden

Letca - Wiggo (Bild på Viggo)

Flewie - Ronja (Bild på Ronja)

Felix - Mumlan (Bild på Viggo)

Oppebo - isa (Bild på Viggo)

Stallet Nixxi har en design till alla hundar från henne/honom, där Viggo (o Ronja är med).

Men nu ska jag göra mig iordning ska snart åka till klubben och träna lydnad. Men det skulle vara bra om någon kunde skriva upp lite info här hela tiden, ursäkta mig för att jag inte känner igen era hundar så bra (men ni kan väl lägg ain de "populäraste" bilderna här, så blir det nog lättare att hitta)!

BrightGloria
0

Jag hörde på hästfoto.ifokus att de hade börjat med att:

De finner deras bild på s.s
Sen så skickar de ett mejl till stallägaren och säger "Du får låna min bild om du betalar 100kr i månaden"
Tar de inte bort bilden då så är det banne mig sega ungar.

//BrightGloria
- Hemsida

GuUuLd
0

Jag har skrivit till varenda unge som jag sett har stulit mina bilder och det är ju konstigt att alla säger antingen att det är deras egen hund eller att det är en kompis hund.

En jag skrev till sålde hunden illa kvickt med min bild så då skrev jag till köparen av hunden som också sålde hunden direkt, skrev till nästa köpare också som faktiskt tog bort bilden istället för att sälja hunden vidare.

//GuUuLd, 

-IE Photography-

BrightGloria
0

#30 Men gud vad dåligt! ARG! Skrikandes

När jag säger att de har stulit en bild så säger det oftast:
"Va? Jag har köpt den av någon annan."

Liksom, vad spelar det för roll. Ta bort den bara!

//BrightGloria
- Hemsida

GuUuLd
0

#31 jo precis, det är ju bara att ta bort bilden liksom.

En del verkade tom. tro att jag ljög när jag sa att det var min hund de hade på bilderna och då blev jag riktigt arg.

//GuUuLd, 

-IE Photography-

Ronja06
0

Hmm… Alltid lika trist då bilder blir snodda. Mina bilder som jag har fotograferat har blivit allt vanligare att se stulna på stallet.se .

Ska nog tassa mig in dit lite senare idag om jag hinner och kolla igenom hundar. Det var ett tag sedan nu…

Mvh Emelie Förlägen

BrightGloria
0

Ser ni Zelda eller Stintan i stall Capers och/eller Zearth så är det mina. Den sistnämde är borta och Capers är spion.

Hojta gärna till om ni ser igenkända bilder!

//BrightGloria
- Hemsida

Ronja06
0

Var precis inne på stallet.se och hittade en bild på Viggo. "Ägaren" till hunden påstår enligt texten nedanför hunden att bilden är fotad av en annan person än mig, och att hon känner fotografen. Obestämd 

Näpp… Ikväll ska jag ta tag i det här tror jag!

Mvh Emelie Förlägen

BrightGloria
0

#56 Mm, jag har kontaktat de flesta som jag sett har haft era bilder. Får de många klagomejl så borde de ju ge sig tillslut.

//BrightGloria
- Hemsida

Niini
0

Jag börjar tro att stallet Goway är största boven i dramat, åtminstone två av mina foton på Turbo så har haft det stallet som tidigare ägare…

BrightGloria
0

#37 Men jag har pratat med henne och sist jag var inne i hennes stall så var bilderna borta. Ska genast ta en titt.

//BrightGloria
- Hemsida

Niini
0

Jag blir så förbannad på dessa skitungar. Just nu sitter jag o skakar av vrede över senaste idiotisvaret!

Niini
0

#38 joo, hon säljer vidare massor av våra bilder..

Niini
0

Har ni annars läst det finstilta? Att stallet.se tar sig rättigheterna att få publicera alla texter och BILDER som finns uppladdade på stallet.se… JAg polisanmäler på fullt allvar imorgon om _sweet_girl_ inte tar bort bilden på Turbo fort som f*n!

BrightGloria
0

Det här fick jag från supporten på stallet.se:

Det är bildägaren, det vill säga fotografen som måste anmäla bilden som stulen. Det är endast fotografen som äger rättigheterna till bilden och bestämmer hur den ska användas och utav vilka.

Det här tyckte jag faktiskt var lite dåligt av dem. De säger att medlemar inte får ta bilder från google dyl. och när man hjälper dem att få stopp på lite av det, då gör man helt plötsligt fel?

Hur går det för dig Niini?

//BrightGloria
- Hemsida

Niini
0

#42 Alla bilder borta :) En tog bort frivilligt när jag sa.. de två andra jag hittade har supporten (äntligen) fått bort :)

BrightGloria
0

Ronja06 bilder:

Stall: Hund:
Bly Qalypso
Letca Wiggo
Polliz Puma
Stadane Jimmy Jam

//BrightGloria
- Hemsida

[sheltietjej]
0

Att de inte slutar sno bilder ifrån Ronja06, de är ju varannan Sheltie som har en bild från henne! Skrikandes

Soffe
0

Fy va taskiga dem är!

Ronja06
0

Har vart inne på stallet.se en del det senaste. Hittar hela tiden nya bilder som är stulna från mig, det skapas nya hundar, och de laddar upp mina bilder snabbare än bilderna tas bort. OTROLIGT irriterande! När supporten sedan tagit bort bilderna har det även hänt att användaren sedan laddar upp bilden på nytt! Som sagt, otroligt irriterande!

Mvh Emelie Förlägen

BrightGloria
0

#47 Men fy vad jobbigt! Undrar hur många klagomål de får per dag egentligen. Vilket nedtyngande jobb att arbeta med stallet.se

//BrightGloria
- Hemsida

[Malin3033]
0

Jag brukar mejla till dem som har bilder från era hundar, hoppas det är ok. :)

BrightGloria
0

#49 Det brukar jag också göra. Det är lite drygt dock.

//BrightGloria
- Hemsida

Paulines
0

Jag är, eller var, eller hur man ska säga. Medlem ett tag. Hette Linis_cool ( ASG ). Hade en massa rosettisar eller vad man kallade de o typ 2000 dagar GM o 50 000 stallpengar. De blev så himmla galet när jag va uppe om nätterna för att va inne på dedär! slutade för kanske 2-3 år sedan. Tycker de ändå mest e folk som snor ens bilder från internet. Plöstligt hittade man 7 olika "hundar" med samma bild.. På ens egen hund! de värsta va att när man mailade dem så va de liksom.. "VAA DE E INTE ALLS DIN DE E MIN HUND!!" .. Herregud,.. :/

[sheltietjej]
0

Nu har jag mejlat en tjej, då hon har en bild på Ronja (Ronjas ägare är kompis med en som är medlem här tror hon heter NalaochBella, alltså NalaochBellas ägare är fotografen till bilderna). Så mejlade jag tjejen och sa att jag kontaktat ägaren. Så fick jag tillbaka ett ganska drygt svar: Ehh, hej.. nej jag tänker inte ta bort bilden o designen, jag köpte honom från voffvoff.. gör så du, men det händer ändå inget om du anmäler

Jag vill inte påstå att jag varit otrevlig eller något, vad ska man göra? Kanske be fotografen polisanmäla?!

BrightGloria
0

#52 Om du går in på supporten och säger vilken som har snott bilden och sedan ursprungssidan.
Är de snälla så tar de bort bilden/designen. Men nämn inte att det inte är du som har tagit bilden.

//BrightGloria
- Hemsida

[sheltietjej]
0

Hon lyssnar inte alls, okej ska kolla efter det! Lyssnar hon inte alls får man väll försöka kontakta "fotografen" och be henne anmäla.

runas
0

är medlem enbart för att hålla koll på om de snor nån av mina bilder.

Heter teflon

Hur gör man för att copyright skydda sina bilder utan photoshop?

Har inte det, tror jag.(totalt okunnig om datorer)

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

BrightGloria
0

#55 Du kan använda picasa om du laddar ner det.
Där kan du sätta en enkel logga på dina bilder hur snabbt som helst.

//BrightGloria
- Hemsida