Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1184 ggr
Starfall
0

Hightime Good Looking Wayne " Love "

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Love är nu 5 månader gammal, och börjar mer och mer se ut som en sheltie. Han är runt 35 cm hög, jag hoppas han blir ett par cm högre så han är idealisk i mankhöjden. Han har även bytt ut en del tänder, och öronen har inte rest sig, vilket jag tycker känns lovande.

Sedan är min lilla pojke i trotsåldern nu, gör precis allt man kan tänka sig han inte ska göra. Tex river tapeter, tuggar skor, rullar ut och sliter sönder pappersrullar, bits, springer runt med matskålen i munnen, välter papperskorgar och äter upp Frankie( ;)  ). Ganska jobbigt ibland, men om nåt år kommer man nog skratta åt alla hans hyss.

Jag och Love är även anmälda som reserv till valpkurs som börjar den 19e april, hoppas vi kommer få oss en plats, men det är inte så stor chans… Men jag håller tummarna. Vi är också anmälda till en kvällskurs i utställning, det ser jag fram emot. Den går av stapeld 4e maj.

Skickar med ett par nya bilder på Lovis-Ansjovis. :)

Kramar/carro

Starfall
0

Love betyder kärlek… Det stämmer så bra Kyss

Starfall
0

Love och Frankie mitt uppe i sin.. vad man nu ska kalla det, rugbymatch? Flört

Soffe
0

Åh så fin han är :-) Gillar verkligen den röda sobelfärgen :-) Synd om du inte kommer med på valpkursen :-/ Jag väntar ju på att min ska komma igång..

BrightGloria
0

Han har ju blivit jättesöt!
Lycka till på kurserna och jag håller tummarna för att ni får gå valpkursen!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Starfall
0

#3 Ja det gör jag med. När jag var liten hade mamma en sheltie, en rödsobel, vid namn Nimbus. Han var SÅ fin. Jo det är lite synd om jag inte kommer med :( Du måste berätta om hur det går för dig & Sammie sen på valpkursen :)

#4 Love tackar så hjärtligt för de fina orden! =) Tack så mycket, jag hoppas på det jag med:)

Soffe
0

Ja söt är han självklart oxå ;-)

nera
0

Han är för söt och go Love tycker jag med såklart. Lycka till med valpkursen. Glad

bima69
0

Han är en riktigt stilig kille, Love…

Min son ställde en släkting till honom på utställning i helgen, en kusin till Love blir det. Hennes mamma och Loves pappa är halvsyskon, har samma pappa.

Ska bli intressant att höra hur det går för honom på utställningar senare, för du har väl tänkt att ställa ut honom?

Hoppas att du kommer med på valpkursen.

Gittan
0

Vad söt han är och lycka till med kursen!

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Starfall
0

#7 Tack så mycket!

#8 Jo då, jag ska prova att ställa ut honom i maj redan:) Visserligen inoffiiellt, men ändå, det är ju bra träning:)

#9 Tack tack=)

Starfall
0

Här kommer nya bilder på min skönhet.

Starfall
0

Frankie & Love

Starfall
0

Så här ser Love ut när han snart kommer få ett busryck ;)

Starfall
0

Underbar <3

Starfall
0

Den 15e Augusti blir det utställningsdebut för Loves del, ska anmäla oss idag tänkte jag:) Tyvärr blev det att vi inte kunde åka i Maj, då jag var på Malta på utställningsdagen. Så vi anmälde oss inte då. Men i augusti ska det bli utställning:) Så nu är det hårdträning som gäller hihi^^

SparklingTindra
0

#15 Vad kul! Lycka till på utställningen. =) Fina bilder du har tagit, speciellt #12!

bima69
0

Snygg kille.. Går säkert bra på utställningen…