Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettutställning
Läst 3869 ggr
SparklingTindra
2009-07-08 12:02
0

Utställningstält?

Jag funderar på att köpa mig ett utställningstält, som jag kan ha bl.a. när jag far på agilitytävlingar.

Har ni tips på vart man kan köpa ett bra utställningstält?

Jag blev lite sugen på det här, men det är lite dyrt..

medde
2009-07-08 12:10
0

Urhärligt med tält då man ute. Både mot sol och regn.

Jag hade det också då jag var aktiv. Vilket läcker tält du sett ut. Men ett litet råd om det ännu finns. Jag köpte mitt genom en storfoder gross. Då fick man en massa reklam på tältet om en viss hundmat. Men det gör inget allls. Men kan ju vara värt att kolla upp. Då brukar dom ligga lite lägre i pris.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

SparklingTindra
2009-07-08 12:14
0

#1 Ok, ska kolla. =) Ja, ibland behövs det verkligen tält.

medde
2009-07-08 14:51
0

Efter en het soldag eller ett ösregn. Så har man lärt sig hur bra det är:-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ressu
2009-07-09 09:12
0

Detta tält har vi nyligen köpt. (det gula)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

SparklingTindra
2009-07-09 09:31
0

#4 Är du nöjd med ditt tält?

På vissa utställningar så har dom ju måttbestämmelser för hur stora tälten får vara, har någon varit med om det på agilitytävlingar nån gång?

Ressu
2009-07-09 10:12
0

Har ännu inte använt det så mycket men lätt att sätta upp och det är viktigt, man har nog annat att tänka på när man är på tävlingar =)

På riktigt stora agilitytävlingar kan dom har mått, men det har jag hört om endast en gång. Förståss beror det ju lite på hur stort område dom har till förfogande där dom ordnar tävlingen.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

bima69
2009-07-09 10:32
0

Jag har en likadant tält som du och jag höll på att sätta upp på utställningen, kommer du ihåg? Fast jag har aldrig använt det…

Den var väldigt billig och har reklam på tältduken..

[Malin3033]
2009-07-09 14:15
0

#6 det där tältet är super! Eftersom allting sitter fast, man bara böjer ihop det. Jätte praktiskt.

SparklingTindra
2009-07-09 14:21
0

#7 Jaså? Vart köpte du den?

bima69
2009-07-09 17:30
0

#9 Köpte den via BHK Malmen när jag var i utställningssektionen, vi fick köpa billigt men minns inte vad jag betalade. Vi var flera som köpte samtidigt och fick rabatt.

emma93
2009-07-21 13:02
0

Jag har själv ett gammalt bersåtält, som är väldigt bra när det väl står på plats, men väldigt tungt och otympligt att få på plats.

Så jag funderar på antingen: www.biodistra.se där de har ett lättviktstält. Denna typ av tält är väldigt smidigt och står väldigt bra i hård vind enligt erfarenhet.

Sen finns ju också www.friluftsvaror.se där de har TurboTent som är som ni beskrev ovan ett tält som man ej behöver trä i några pinnar i duken utan allt sitter redan in. Det är dock tyngre än det förstnämda.

Så jag står i valet och kvalet. Dels skiljer sig priset, och så skiljer ju sig vikten (har väldiga problem med ryggen och det är ju inte bara tältet som skall med när man är ute och tävlar med hunden), men så verkar ju det tyngre lätt att fälla upp när man är själv.

Vad tycker ni? Har ni erfarenheter?