Eukanuba eller Pro plan?
Jag tänkte byta foder till Zelda och funderar mellan "Eukanuba Jogging & agility" eller "Pro plan performance"
Någon som använder dessa eller vet någonting om det får gärna berätta.
Jag finner nämligen inte så mycket på deras hemsidor. :)
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Är det för att hon ska få mer protein och fett i sig? Jag har ingen erfarenhet av dessa 2 foder.. Det enda jag kan säga på rak arm är att det innehåller en del spannmål, vilket jag inte gillar och ska man då använda ett kraftfullt foder till en hund som kräver det, skulle jag nog köra på färskfoder eller ett torrfoder som innehåller så lite spannmål som möjligt.. Så tänker jag iaf.. Det är ju olika från individ till individ.. Vad är det för info du letar efter som du inte hittar hos dem? Pro Plans hemsida står det mesta vad jag sett..
Tycker du väljer mellan två bra foder. Jag har ingen erfarenhet av Eukanuba, dock så gav jag mina hundar Pro Plan i säkrt 3månader, men när vi sedan ville uppmuntra till foder utan spannmål så bytte vi till Orijen, har aldrig haft en finare päls och mätta hundar! Tack vare 70% protein och 30% grönsaker så behöver man inte ge mycket för att hunden ska få i sig rätt mängd, vilket gör att fodret räcker längre.
Bra för aktiva hundar också.
Om det är de två ovan som du väljer mellan, så har jag som sagt bara erfarenhet av Pro Plan, vilket är ett foder som fungerade utmärkt för mig och Ronja, dock gav jag en 1dl mer varje dag av det fodret tillskillnad från orijen.

Okej, tack för era svar! Ska fundera vidare lite. :)
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Jag ger Mickey purina. Tycker det är ett toppen foder, visst även det andra är det. Men Mickey rent ut sagt bajjade varje gång han var ute. Om jag så var ute 14 ggr på en dag så hände det. Detta "problem" har jag inte med purina.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#4 Kan va att just han inte tålde något eller extra känslig mot just det fodret.. Men det betyder inte att det är ett sämre foder.. Det finns dem som är nöjda med både Eukanuba och Pro Plan m.fl..
Jag skrev andra fodret är bra, men gav en föklaring att det inte fungerade på Mickey. men att purina fungerade bättre till Mickey.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#6 Yes you did.. Jag som tänkte fel.. Men man kan ha det i åtanken att ett foder är inte sämre i helhet bara för att det inte funkar på ens egna hund..
#5 Tror du missuppfattat inlägg 4. Hon skriver inget om att det ena är sämre än det andra. Hon skrev bara att hennes hund mådde bättre av ena sorten. Det andra kan vara bättre för en annan hund.
#8 Läs #7 Behöver inte hacka på mig för att jag skrev så, menade inget illa!
#9 Vi har skrivit ungefär samtidigt och ditt inlägg hade inte kommit när jag skrev mitt. Kolla så ser du att det är 1 minut mellan våra inlägg. Med andra ord vi har gått om varandra
Okej.. Lugnt.. Jag menade inget illa iaf..
Du det tror inte jag heller att du menar
Skönt det