Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: päls-färger-och-tecken
Läst 2884 ggr
KaptenKarin
0

Den svartvita tråden!

Malin 3033 kom på kanonidén med att ha en tråd för varje färg. Här kan ni lägga upp massa fina bilder era/eller någon ni känners svartvita shelties. En personlig favorit hos mig som är uppväxt med svarta flattar. Jag har alltid sagt att jag ska ha två shelties. En Blue Merle och en svartvit.

Så in med massa bilder! :)

emma93
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Apollo

emma93
0

Lilla Smulan

[Malin3033]
0

Kul att alla färg trådar har kommit igång! Nu kan man bara njuta av alla vackra färger

Emmeli
0

Jag får väll erbjuda en på Zeke :) visserligen kommer det en bildbomb imorgon om det är fint väder att fota :) MEn ni får en gammal bild här nu :)

Saras87
0

#4 Han är verkligen jättesöt, helt underbar.

Jojsan
0

jättesöta! underbara <3

medde
0

#1 Denna Apollo vill jag veta lite mer om, Kan man få det?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

emma93
0

#7 Självklart får du det!:) Han är son till min Emma och heter i stamtavlan Cabocoon's Apollon. Han föddes i april 1996 och jag hade både honom och brorsan Astor kvar i 6 månader då jag inte ville skiljas från någon av dem, (vilket var en prövning med två små busfrön tillsammans) innan vi bestämde att Apollo skulle flytta till mina föräldrar. Så jag har haft lyckan att få träffa honom nästan dagligen.

Han är en väldigt gladlynt och genomsnäll kille och har som de flesta äldre hundar en stor egen vilja. Han har några få stora kärlekar i sitt liv, bland annat min Pepsi. Det har varit totalt ointressant om hon löper eller inte, utan lyckan har varit som störst bara han får snusa lite i hennes päls.

Det finns lite bilder och lite text om honom på

www.cabocoons.com  I menyn väljer du Hundar/Emma/Avkomma/Apollon

medde
0

#8 Tack för ditt fina svar, ska genast in på länken och titta. Så vacker kille! En riktig drömhund. Där av min nyfikenhet.

emma93
0

#9 Tack! Vilken underbar komplingang!:) Ja, du förstår kanske varför jag hade så svårt att bestämma mig för vilken jag skulle behålla!:) Men det löste ju sig suveränt bra när han hamnade i familjen. Jag är ju helt såld på svartvitt, så det var en stor lycka när det blev två svartvita i kullen (en hane och en tik, men tiken var tingad sen innan hon föddes).

emma93
0

Foto: Kim Turppa

Testar att klistra in foton på Apollo.

medde
0

Vilka vackra bilder, sitter här på andra sidan skärmen och är salig av att se denna hund. Nu har jag sett min drömhund.

VickiochTova
0

#12 Har oxå drömt om en svartvit, tror du dom märker om jag hundnappar honom =)

medde
0

#13 Nej nej inte alls:-) Vi måste ha en planFlört Du vet sickan modellen, så fixar vi dettta. Kan vi sedan turas om att få ha denne skönhet till hund?  Jag måste erkänna att jag är totalt såld just nu på denna hund,  kan bara säga vilken skönhet denne herre är!! Nu vet jag inte om någon annan färg kommer att duga. Jo i ärlighetens namn visst kommer det att vara ok! Men efter ett långt letande efter en kopia av Apollo!'

Men hur ska vi gå till väga nu då?

Gunneriusson
0

Jag vill också vara med och dela på honom, gud vilken skönhet!

medde
0

Oj nu är vi tre:-) Ska vi ta in en till så har vi en vecka var i månadenFlört , men hur ska vi hundnappa han??? Snart kan vi ju göra Apollo Fan Club här! Tror inte det blir svårt att få in medlemmar.

VickiochTova
0

Om jag färgar Tova så kanske det dröjer innan de märker att han är utbytt…

medde
0

Jag kan köpa färgmedel:-)

Ronja06
0

Hmm… Jag tror nog att jag snor med mig Apollo hem nästa gång jag träffar honom. *ler*FlörtOskyldig

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

NäNä !! Vi har redan paxat han före dig Ronja06!  vi är redan 3 st som är före dig! Kön kommer att bli lång.

emma93
0

Ha ha! Ni är underbara allihop! Jag skall viska tyst i Apollos öra vad ni tycker om honom (så inte husse och matte hör och blir oroliga för att han blir hundnappad;)) så kommer han att bli jättemallig! Jag blir jätteglad över att ni är så förtjusta i honom! Jag är ju också det, men jag är ju partisk:).

Ja…drömmen är förståss att det kan bli svartvitt här i framtiden igen. Kanske, kanske ligger det inte så jättelångt fram i tiden……:)

medde
0

#21 Ska du ta valpar eller funderar du på att köpa en svart/vit? Om du ska ta valpar och väntar svart/vit, snälla du…. ställ mig på kö. eller om du vet någon som skall ha dessa valpar. Pm:a mig… Klart du ska viska det i hans öra! Det är han värd snyggingen!!

Emmeli
0

Haha, jag vet! Vi hundnappar Apollo och parar han med en ursnygg svart-vit tik så att vi kan få varsien mini apollo :)

medde
0

Ja!!!!!Hurra vad bra så gör vi

Emmeli
0

sen lämnar vi tillbaka honom på ägarens gård så ingen märker något :)

VickiochTova
0

Jag är med!!!

emma93
0

Ha ha! Apollo är också med!! Det kan jag lova!:)

PS. Pm:ar dig Medde!

nappe
0

Oj oj oj sitter långt upp i landet å dreglar, herregud så söta,men förstår har ingen chans att smyga mej ner.

Ellenfyrkant
0

#4 ojojojo vilken liten sötnos (:

Mvh Ellenfyrkant

emma93
0

# 29 Ja visst är han! Vi vill se mer bilder av Zeke!!!:)

Emmeli
0

#30 Det skall bli :) Men det har varit regn fram till i dag, och då har jag inte lust att ta fram kameran. Men såklart kommer solen när Zeke inte är hemma :/ Hoppas vädret håller i sig tills på måndag

medde
0

Tänk att denna tråd, kanske kanske kan ge mig en liten dröm att bli sann. Mer säger jag inte. Men så spännande………………

[Malin3033]
0

#32 jösses så du pinar oss hela tiden med dina hemlisar!

medde
0

Älskar hemlisar, Flört Samt när ting är på planerings stadiet vill man inte avslöja för mycket, om dom störtar.

Citronmeliss
0

Min dröm är och har varit i många år, en svartvit sheltie!Generad

Kanske beror det på att jag i över 30 år har haft Bordercollies och är mycket förtjust i dem, jag vet inte men så är det i alla fall!

Satt och kikade en hel del på den svartvite lille hanen på DreamWishes för några månader sedan, den lille raringen!

Men någon gång ska det bli av har jag bestämtSkrattande

Era hundar på bilderna här i tråden är så jättefina allihop!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

emma93
0

# 31. Är det din pudding som är på bild här på foton från Västerås-utställningen?

http://www.bressays.se/vasteras_008.htm

medde
0

Gjorde en länk på det du lade in, lättare att få fram den då.

Vilka tjusiga bilder det var där inne.

SparklingTindra
0

Är det någon som kännes sig lite less på sin svartvita skönhet så är det bara att skicka den till mig. =)

medde
0

Eller till mig:-) Vill också ha en.

emma93
0

#37 Tack!

Emmeli
0

#36 Japp, det är lilla Zeke :) Gud vad liten han var då, nu är han ju precis 37,5…

emma93
0

# 41. Hänger inte riktigt med. Bilden är bara 3 dagar gammal om jag förstått det rätt.:)

Emmeli
0

#42 oj blandade i hop med växjö, sorry Generad

medde
0

#43 Skrattande

emma93
0

#43  ok då förstår jag.:)

medde
0

Lite kul då det blir fel ibland, då känner jag mig inte så ensamt vimmsig.

emma93
0

#46 Jag lovar att du inte är ensam om att vara vimsig:). Här är en som är väldigt vimsig. Ofta och mycket!:)

Emmeli, Zeke är bara sååå underbar!

medde
0

#47 Tack! Härligt att höra.

Visst är Zeke fin, ojoj dessa svart/vita gör mig sömnlös. Så vackra.

Emmeli
0

#47-48 visst är han! Men börjar bli lite smått sur på att han aldrig är hemma när jag är det. Denna helg är Zeke och Lussi med mamma och sköter om fåren(lammen) som min mormor äger. Dvs. dom får kolla på vaackra vallningsobjekt! Så får inte träffa honom förrens imorgon…

medde
0

Men i morgon är ju en vacker dag det med. Det heter väl den som väntar……..

emma93
0

En bild på Apollo 13,5 år.

BrightGloria
0

Gud vad vacker!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Bpersonen
0

Väldigt fin! Synd att inte fler uppfödare satsar på svartvita. Vore tråkigt om de försvann.

Starfall
0

#51 Underbar vacker <3

#53 håller helt med dig. Jag har bestämt att när (inte om) jag ska föda upp sheltie själv, så ska jag främst satsa på svartvita. Tycker det är väldigt viktigt att de inte ska få dö ut, som det ju hände med black and tan.

Bpersonen
0

#54: Det var en mycket bra idé! :)

emma93
0

#52,53,54 Jättetack allihop!

tildamanda
0

Här kommer en ganska ny Trollbild.Glad

BrightGloria
0

#57 Nej men åhhhh! Nu blir jag mer valpsjuk än vanligt! Sötast!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Bpersonen
0

#57: En goknul! Hur fin som helst! :)

Soffe
0

Svart-vit Sheltie är inte min favorit, men troll är mkt söt :-)

mojsans
0

Ja jag är ute och tittar om jag ska hitta en svartvit  fin hane, det är inte lätt. Men först är jag ute efter en blue merle igen till Candy.

#57 o vad söt han är ditt troll.

tildamanda
0

Tack!

#61, det finns en fin svart-vit champion i Danmark, Ahl's Jo-Jo Joshva. Men det är ju långt att åka förstås. Bilder finns här:

http://www.kennel-ahl.dk/ahlsjojojoshva.htm

Ellenfyrkant
0

Skulle bra gärna vilja ha en svart/ vit tik att para med min Zigge Glad

Mvh Ellenfyrkant