Innför hösten
Jag lade in en tråd om hur sommar varit för er, vart den som ni önskade?
Men är även nyfiken på den stundande hösten som snart är här. Vad är era planer innför den? Tävlingar, skolan med mera.
Vi har väl ganska högt kommnade planer att det flyttar in en hund till här i våran familj. Tyvärr också lite tråkiga saker kommer att hända. Då vi blir tvungna att placera om min två vita katter, det börjar bli lite för mycket för tösa och hennes astma, och att ha då tre stycken katter är nog att utmana ödet lite för mycket. Men det är så svårt att ta sig i kragen och leta hem för dom två underbara töserna.
Men nu är jag så nyfiekn att höra om era planer innför hösten
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#0: Så skoj med en till hund till familjen! Blev genast nyfiken!! :) Men tråkigt med katterna medde… :(
Själv har jag inte så jätte stora planer. Målet är självklart klass 3 fortfarande, men Ronja ska kastreras senare under hösten så vi kommer att missa en del. Men det är bättre att göra det då än under säsongen. Vill inte missa för mycket heller…
Viggo ska debutera i November i både agility och hoppklass. Ska bli riktigt intressant vad min lilla vessla ska hitta på då. Skoj kommer det nog vara, eftersom han ÄLSKAR agility. ;) Ronja ska även delta under Distriktmästerskapet vilket ska bli skoj!
Skolmässigt ska jag plugga IT media med samhällsinriktning, första året på gymnasiet. Ska också bli roligt!!
Mvh Emelie 

#0 Vad kul med en vovve till! Ras?
Tråkigt med katterna. :( Alltid tråkigt att behöva lämna över dem.
Jag och Zelda (Om allting går som det ska) ska köra våran första agilitytävling i September. 
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
#2: Debut är alltid lite nervöst! Men det kommer nog gå bra :) Vi ska juh till samma tävling ;)
Mvh Emelie 
#0: Ja, det var både roligt och tråkigt på samma gång. Hoppas att ni får ett riktigt bra hem till missarna.
#1 och #2: Lycka till med agilityn. :)
Planerna inför hösten är att hitta ett bra jobb. Det är en jobbig sak som hänger över en hela tiden, oron inför att kanske tvingas ta nåt jobb man inte skulle trivas med. Fast jag söker och håller tummarna. :)
Annars är planerna bara att bara ha det så bra som möjligt med familjen, inte göra nåt speciellt.
För mig är det sista skolåret som gäller, om 1½ år kan man titulera sig sjukskötare :) Bröllppet ska fortsätta planeras :)
Sen ska det möjligen bli nån kurs för Turbos och min del, får se vad vi hittar på. Och en resa till huvudstaden väntar för att hälsa på bekanta samt sambons födelsedag ska firas (måste börja komma på en present..)
Mina planer är flytt. Ska försöka flytta innan september och så ska förhoppningsvis mina ponnyer komma hem från hingsten om en månad. Sen väntar ett gäng utställningar med min yngsta ponny.
Hundarna ska få sitt årliga storbad, grymt försenat men dock…
Annars så ska vi ta det lugnt o njuta av den härliga hösten!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Först och främst är det agility för full rulle som gäller för mig och Ronja. Men jag ska även vara hjälp instruktör på fortsättningskursen i agility vilket ska bli otroligt givande. Lydnaden ska vi sätta igång igen med lite smått till hösten, känner att agilityn tar störst plats nu, hinner inte koncentrera mig på två sporter samtidigt.