Godd dag 8 aug 09
Vilken underbar dag! Sol och vacker väder. Hoppas ni alla mår riktigt bra ochhar hälsan.
Nu i dag ska vi börja packa ihop våra saker jag och tsa för att flytta till en evakuerings lght i sex vecker, då det ska vara stambyte här hemma. Pust vad jobbigt vill inte…Men tösa tycker det ska bli ett kul äventyr, så låt gå för det då:-)Undrar vad Mickey kommer att tycka om detta?
Ha det riktigt bra nu alla ni som inte har så långt kvar av erat sommarlov.
Hoppas vi ses på sajten under em/kvällen
Mvh
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Men medde, vad är stambyte för något? Det låter inte så roligt.. men hoppas det blir bra för er ändå :) Mickey kommer nog tro att ni bara är bortresta en längre period, han är ju med sin familj så jag tror inte han kommer bli deprimerad iaf:)
Idag ska jag städa altanen så jag kan skrapa bort lös färg på pelarna så jag sedan kan måla de vita på nytt. I ärlihetens namn skulle detta gjorts för flera år sedan, men det har varit så mycket annat hela tiden. Men nu ska det allt bi gjort:)
Ha en bra dag alla!
Kramar

#0 Jag undrar faktist som Starfall, vad är är stambyte? 
#1 Lycka till med skrapningen. 
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
#1+2 Stambyte är när man river ut de gamla vattenledningarna i företrädesvis badrum… eller
?
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
#1-2 Yepp det stämmer som runas ovan mig sa. Dom gamla vatten ledningarna ska bytas ut, detta gäller i mitt kök samt badrum. Sen ska hela badrummet kaklas om nu är det halva kakel sedan vägg. Nu kommer det att bli kakel hela vägen upp. Nytt golv med mera.
Fint och bra då det klart, men det kommer att ta sex veckor. Så jag hoppas Mickey tar detta för en lång semester
Hmm.. låter ungefär som det vi kallar rörrenovering. Dock tar ju vårt i genomsnitt 3 månader per trapphus..
#5 Det är nog samma, men vi kallar ju ledningarna stam om vi talar om hela längan, så då blir det stambyte.
Men dom kommer att hålla på totalt till jul tid. Det är bara 6 veckor för "våran" stam Sen är det andra sidan om trappen. Så totalt blir det runt 4 månader. Men skönt att dom börjar i denna stam, så man är klart innan höst och jul tider.
Tänk på alla som bor kvar i huset, duschen ute på gatan i vagn och mull toa ine.