Vilka tävlingar ska ni på?
Vilka tävlingar ska ni på?
Utställning? Agility? Lydnad? Freestyle? m.m.
Själv ska man försöka göra debut på Höstrus(k)et i Karlstad den 12-13sept.
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Nästa tävling blir den 22 Augusti. En officiell agilitytävling, där jag hoppas på sista pinnen med Ronja. Därefter blir det en officiell i Partille i September, därefter Höstrus(k)et i Karlstad. Precis som Brightgloria ska.
Sista tävlingen med Ronja för iår blir DM:et i Oktober. Därefter ska hon kastreras. Viggo debuterar officiellt i November!
Mvh Emelie 

#1 Åh, vad spännande med Viggos debut!
//BrightGloria
- Hemsida
#2: Ja verkligen. Min tokhund, han är extremt svårstyrd faktiskt. Märkte det under sista träningspasset vi hade, han tog varenda linje på banan. Var helt omöjligt att få honom att bryta dem. Även om jag tjoade högt och vände hela kroppen. Sedan går det så fort att det är jätte jobbigt att hinna med i svängarna om jag ska spinga med honom, fast på ett sätt är det skönt att nästan kunna stå still på planen och hunden gör jobbet. :P
Haha, ska bli riktigt intressant med debut iaf. Har nog aldrig stött på en sheltie med sådan "motor" som Viggo.
Mvh Emelie 
Är det inte fler som har tävlingar på G under hösten
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Tror aldrig jag varit på en hundtävling. Kanske det börjar bli dags
Verkligen nera. ´Kom ner och hälsa på till Mässan Älsjö i vinter! Du vet ju var ni kan bo.
Välkommen
Kanske det. Få se vad ekonmin säger bara.
Jag har inte varit på någon tävling ännu. Men troligen ska jag tävla i klubbmästerskapet på uppvidinge hundklubb i oktober. Det kommer inte gå bra det vet jag, Har bara tränat agility med Frankie 2 gånger hittills. Förhoppningsvis hinner jag dock träna lite till före tävlingen:)
Utställning hade jag tänkt gå på med Love nu i augusti, men kom på att jag ska till uppfödaren den 22:a, ska höra vad hon tycker om Loves utseende, om han kommer ha en chans på utställning. Vill även få tips om hur jag ska framföra honom på utställningen. Vill ju inte skämma ut mig och love på utställningen sedan;) Kanske stämmer jag ut honom i september istället. Det blir kul:)
Nästa helg drar jag och Tindra iväg till Drängsmark och tävlar i agility. Sen blir det tävling i september (12-13:e) i Luleå.
Sen har jag för mig att nästa tävling är först 14:e november i jokkmokk, vi skippar nog tävlingen i Umeå då det känns lite för långt bort (504 km enligt GeoAgility).
#8 Lycka till då det blir dags.
#9 All lycka till till er med, hoppas du kommer in och berättar hur det gick för er.
#10 Tack! Det ska jag göra. =)
# 8, 9 Lycka till från mig med 

Lycka till med era träning/tävlings planer! Håller tummarna för er allihop!
//BrightGloria
- Hemsida
Absolut att jag ska komma och se på Höstrus(k)et!

#14 Toppen! Då får du vara mitt personliga stöd och filmare.
//BrightGloria
- Hemsida
#15 de fixar jag vet du!