Divas och Tess valpar!
I början utav maj betäcktes min mormors två Sheltie tikar Diva och Tess. Med precis en veckas mellanrum, valparna beräknas komma den 4:e (för Diva) och den 10:e (för Tess). Så i den här tråden kommer ni kunna följa valparna med båda bilder och text!
Diva eller Linndoug's Amazing Grace är betäckt med Rannerdale Casanova "Charlie" och Tess eller Ösbygårdens Artemis är betäckt med Hancock's Lord Lambourn "Tjalle" (Emils halvbror).

Vad spännande! Ser fram emot att följa dem här.
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Snart ska jag nog försöka fota magarna, Tess har inte så stor eftersom att hon har lång rygg så dom får lätt plats. Men lilla Diva har bliviti riktigt rund!
Idag fick Diva två små tikvalpar, om fler kommer är jag lite osäker på.
Grattis så kul!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#7 Diva hon tackar, tror du att sheltie-vännerna på SIF vill följa valparna här?
#8 Det är jag helt säker på! Så säker att jag inte behöver fundera en sekund.
Ska bli jättekul att få följa med hur det går.

#8 Det vore jättekul!
Stort grattis till stolt mamma och småttingarna!

Åh vad roligt! Det är klart att vi vill följa deras utveckling!
//BrightGloria
- Hemsida

Åh, så söta små liv! Vilken snygg liten fisk den högra valpen har på nacken. Snyggt. 
//BrightGloria
- Hemsida
#13 Haha det ser faktiskt ut som en lite kampfisk om man vrider bilden. Duktig du är på att hitta tecken BG!

#14 Haha, kanske nått att ha i stamtalvan. 
//BrightGloria
- Hemsida
#14 Jag och mormor bestämde innan dom föddes att dom skulle ha Mexikanska namn. Så idag ska vi välja ut vilka, för vi skrev upp över 30 st.
Jag har även lite dåliga nyheter, valp nr 2 mår inte så bra…

#16 Åh nej! Det lät inte roligt! Hoppas den klarar sig!
//BrightGloria
- Hemsida

Håller tummarna för att det går bra!
Igår kväll dog valpen, idag begravde vi den på det ställe där Diva ville ha sina valpar. Som dem flesta tikar fick Diva gå kopplad på tomten för annars stack hon för att hitta ett ställe att få valpar.
För att Diva inte ska ha jobbigt så kommer vi att "låna" en valp ifrån hennes mamma Tess som ska få valpar i veckan. Men vi lånar endast en om Tess för över 2 valpar. Så att inte hon har en ensam valp.

#19 Åh, vad tråkigt. Då håller jag tummarna för att Tess ska få flera valpar!
//BrightGloria
- Hemsida

Naw, så söt! 
//BrightGloria
- Hemsida
Vilka fina bilder. Dom är ju så söta att man smälter. Lycka till nu att går som på räls resten av vägen.
Tack för du ger oss så fin och bra info om dom små.
#24 Ja det gick bra ett tag, sen dog en av valparna för någon dag sedan. Så nu finns bara en tik kvar. Ska försöka lägga in mer bilder på henne.
Tyvärr är det sånt som händer,men oj vad jobbigt det är dock när det sker. Nu håller vi tummarna dock ändå.
Klart vi vill se bilder och en liten rapport om framstegn. Tack och en stor kram till dig som är så duktigt, trots motgång
Nu idag föddes Tess valpar. Här kommer mer info. 4.50 kom en tik på 162 gram, sedan 5.05 kom en till tik på 240 gram. Redan 5.32 om en hane på 185 gram. Så efter ett tag kom världens fladrigaste lilla valp jo en tik på ynkla 105 gram, haha och snacka om vilken attityd!
Ska bjuda på mer bilder sen, vill hålla lite koll då tik 1 har lite problem vilket tyvär kan leda till döden.

Håller tummarna att den klarar sig.
Mvh Angelica
voff på er värd för jack russell terrier
#28 Tack, hon har tyvär blivit sämre!
Tyvär klarade sig hon inte, vilket vi tror beror på att hon fått fostervatten i lungorna.

#30 Åh, vad tråkigt sheltietjej!
Händer det ofta att de får det?
//BrightGloria
- Hemsida
#31 Nja, inte så ofta. Men hon har även fått en del avföring i sig när hon legat i magen. Så tyvär dog hon i mormors famn.

Sorgligt. Hoppas de andra valparna mår bra?

#32 Vad tråkigt. Måtte god hälsa vila över de andra valparna!
//BrightGloria
- Hemsida

Mvh Angelica
Hoppas allt är ok i detta nu. Ta väl hand om er!

Grattis till valparna, hoppas de mår bra alla. Hur blir det med bilder på dem, nyfiken som jag är. Åter GRATTIS
Jag själv ska ha valpar i augusti, så det är en spännande väntan.

Melinda, GRATTIS till puppisarna!! 
Gillar den där "pricken" i huvvet på översta valpen. Har ni kommit på namn på valparna? Ska ni kanske behålla? Tråkigt att en valp per kull dog. Sånt händer ibland 

Dom är så söta
Mvh Angelica
Så underbart söta dom är! Hoppas allt går bra med dom 5 som klarat sig så här långt:)
Vila i frid, ni 2 vid regnbågens bro <3 Må era själar vara fria och lyckliga, dansandes över ängarna, jagandes efter färgglada fjärilar.
#41 De finns bara 4 valpar.. Vilken fin text!<3

Vilka underbara småttingar! Håller tummarna för att allting går bra från och med nu….
tror aldrig jag skulle klara av att vara uppfödare…. det är så mycket som kan gå eländigt. Fast glädjen är ju stor över småttingarna när man får se hur de växer och mår bra också!
Kram till er alla!
/Marie och sheltiesmulorna
#47 Dem är helt underbara som helst! Ja det gör jag med, det räker med att vi blivit av med 3 valpar av 7 nu… Jag har alltid trott att det var jätte jobbigt som uppfödare men nu när mormor är det så blir man van och känner att allt är helt naturligt.
Kram kram

De är jättesöta alla fyra, men gillar den lilla sobla tjejen mest för tillfället. Stort lycka till med dem nu, och mys i valplådan.
Åhh, Lord Penzance, jag är kär! <3
Alla är jättesöta =)
Hoppas allt går väl med de som finns kvar
kramar/carro
#49 Jag gillar också La Vida Loca lite extra, hon har fin teckning i ansiktet och är redan väldigt gosig.
#50 Hehe de är inte lätt att titta på valpar utan att gilla någon! Ja jag vill verkligen inte att de händer något nu…
kram kram!
Tack för du sate in bilder på dom små. Så vi verkligen för sukta och njuta av de små mästerverken.
Så fina dom är. Lycka dom med dom blivande stjärnorna
#52 Åh man blir alltid så glad utav att läsa dina kommentarer medde!
OJOJOJ förlåt för att jag inte alls uppdaterat tråden! Alla valpar är nu tingade och flyttar i början av september, tiden gick så fort..
Nu börjar jag längta efter att få hämta hem en av Tess tikvalpar!!
Vet dock inte vem av dom det blir ännu 
Så fina dom har blivit. Jättekul att få se dom på uppdaterade bilder.
#60 Vad kul!! Lycka till:-)

Jättesöta!
//BrightGloria
- Hemsida
#60 Mormor kommer kontakta dig i helgen :) medans kan jag försöka lägga upp mer bilder här.
#63 Okej ^^ Utställningen var på fredag va? Ja det får du hemskt gärna göra :D
#61 Tack så mycket :D ska bli SÅ roligt, jag längtar verkligen :D
Men jisses vilka söta ena