Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettmedlemsintervjuer
Läst 6284 ggr
Niini
2009-08-18 17:21
0

Medlemsintervju - BrightGloria

Åter dags att lära känna en av våra medlemmar. Denna gång var det vår medarbetare här på SiF, BrightGloria, som fick svara på frågorna.

Zelda.jpg1. Namn? Lina Maninnerby

2. Ålder? 17 år men fyller 18 den 6 oktober.

3. Berätta om var du bor och om din familj?
Jag bor i Värmland i en liten ort som heter Sunne. Tillsammans med min mamma, min lillebror, tre hundar och en katt äger vi en mysig lägenhet som vi nu har bott i sedan 1år tillbaka. Vi storttrivs.

4. Vad har du / Vill du ha för hundar?
Jag har för tillfället en Golden/samojed på 7år (Stintan), sheltien Zelda på snart 2år och minstingen Meya som också är en sheltie men bara ½år.

Jag funderar på ett litet rasbyte till nästa hund (som inte kommer förrän om några år) men jag finner ingen ras som faller mig helt och fullt i smaken som sheltien gör, så jag vet faktiskt inte.

5. Hur och när började ditt hundintresse?
När jag föddes så hade familjen redan en hund, en groenendael. Därefter har det följt med några andra hundar. Så jag är uppväxt med hundar och kommer fortsätta att leva med dem så länge som bara möjligt! Vad vore livet utan en hund?

6. Har du haft hundar tidigare, isåfall hur många?
Groendael, golden, cocker och samojed. 4st har vi haft och tre sycken har vi.

7. Vad är det du tycker om hos just sheltien?
Allting, eller ja. Skällandet tycker jag kan vara lite jobbigt och öronen också men annars älskar jag hela sheltien från örontipp till klor.

8. Är du / Har du varit aktiv inom någon hundsport?
Mitt hundsport liv började när Zelda var 1år. Innan dess visste jag knappt var lydnad och agility var. (överdrivet) :P

Men nu är det agility som gäller och mina tjejer är jätteduktiga. :) Har även smått börjat med lydnad.

meya.jpg9. Vad har du för framtidsplaner?
Att jag och Zelda inte kommer skämma ut oss på våran agility debut i september. Sedan har jag stora förväntningar på Meya då hon älskar agility.

**10. Vad har du för fritidsintressen?
**Datorn <3, sheltie.ifokus, bildredigering, hemsidan, hund, hund, hund, promenader, rita, fotografering, ja, lite allt möjligt.

11. Ditt bästa / sämsta hundrelaterade minne?
Då det går illa för mina hundar och att det förstör dem både psykiskt och fysiskt är det värsta som kan hända. Har jag har några sådana minnen och det är lika jobbigt varje gång.

Mina bästa är alla gånger jag kan umgås med vovvarna och när vi springer runt och är lyckliga och allt bara fungerar. Oskyldig

12. Sist och slutligen ordet fritt: Äntligen blev det min tur att bli intervjuad, trodde jag var bortglömd ett tag. Haha, nä då. Skrattande

Tack alla för att ni finns på den här sidan!

nera
2009-08-18 17:29
0

Men så roligt att det blev just du BG som blev intervjuoffer denna gång! Glad

Jättekul att få lära känna dig lite närmare också. Jätteintressant. Och superfina bilder på dina vovvar Skrattande

[sheltietjej]
2009-08-18 18:09
0

Trevlig intervju :D

Soffe
2009-08-18 19:11
0

En positiv o trevlig intervju :-)

medde
2009-08-18 21:22
0

Äntligen kom den efterlängade intervjuen. Vilken intrevju seda som kom.BrightGloria Så himla kul att det vart du som blev "offer". Tack för en verkligt trevlig läsning. Verkligen!!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
2009-08-20 08:19
0

Trevlig och lättsam läsning