Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: om-sajten-och-ifokus
Läst 1359 ggr
medde
0

Nyheter på gång.

Inom en snar framtid (kanske till helgen) kommer det en del nya saker på iFokus:

• Ikon för värd och medarbetare

Värdar och Medarbetare kommer att kunna kryssa i en kryssruta som gör att det visas en ikon i inläggslistan och inlägget eller kommentaren att det är skrivet av en värd eller Medarbetare. Detta gäller givetvis bara på den egna sajten.

• Skriva anonymt

Medlemmar som har iFokus Plus kommer att kunna skriva trådar där man är anonym. Det är en funktion som är värdefull på sajter som tar upp lite mer känsliga ämnen. 

• Enklare att bli medlem i sajt

På sajtens startsida kommer en knapp för att lägga till sajten som favorit. 

• Personligt aktivitetsindex tas bort

Det personliga aktivitetsindexet tas bort. Det har inte lett till bättre aktivitet, men däremot till mycket förvirring och dessutom sämre prestanda. 

• Högerspalten ändras lite

Högerspalten kommer att förändras lite när stenarna försvinner. Bland annat kommer medlemmar kunna se hur länge de har kvar på iFokus Plus och iFokus Minus och dessutom… 

• Chat

I högerspalten kommer det att finnas en chat för de med iFokus Plus. Chatten kommer att aktiveras för de sajter som har tillräckligt med aktivitet i forumet och om man själv vill ha chatten aktiv.

(Den största risken med en chat är att det bara står "hallå?" eller "någon här?" eller "här var det dött…". Det skadar bara sajten. Därför kommer det krävas en viss aktivitet på sajten innan man får aktivera chatten.)

AndersE, värd på Proveniens och Engelholmiana

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

BrightGloria
0

Åh, vad roligt! Ser fram emot dessa!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Niini
0

Vad kul det låter :)

Futurity
0

Verkligen, det ser jag fram emot!

SparklingTindra
0

Kul, men jag gillar inte det här med anonymiteten..

medde
0

Det kommer nog med all säkerhet att inte bli aktuellt på denna sajt, då jag kan lägga det som förbud på denna sajt.

Starfall
0

#5 Bra att man kan välja att lägga förbud på sin sajt, det kommer jag nog göra på min sajt också.

Denna anonymitet är nog mest till för sajter där man inte vill skriva från sin användare, utan skriva anonymt. :)

medde
0

Jag tycker det är helt på dom sajter som behandlar dom känsliga ämnen som finns. Men härinne tycker jag det inte hör hemma.

Ressu
0

Låter spännande =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

medde
0

Det kommer att inte bli något av med att kunna skriva anonymt härinne på denna sajt

SparklingTindra
0

#9 Varför då?

medde
0

Jag var både trött och sliten då jag skrev i mitt inlägg.

Men jag vill nu klargöra vad som kommer att vad som kommer att bli ang att vara anonym. Den funktionen kommer inte att vara aktuell härinne.

Därimot funderar jag på att det kan finnas en möjlighet, att jag kommer att göra en nick som kommer vara till för den som till exempel vill skriva något speciellt som då anonym. Men denna kommer att få pm:a mig och tala om det. Var på jag då kommer att ge ut en nick med ett lösenord som denna person kan "låna" just för detta inlägg. Men vi inom admin kommer att veta vem som skrev detta. lösenord kommer att bytas för vaje gång denna nick "lånas" ut till en medlem. Så denna inte kan återvända till den anonyma nicken igen.

Kan kanske vara en idée att använda. Om det skulle vara något väldigt speciellt som någon vill fråga eller berätta om utan att tala om vem man  är.Vad säger ni om det?

SparklingTindra
0

#11 Detta är ju ett hundforum, så jag förstår ärligt talat inte varför man skulle behöva vara anonym för att kunna skriva här.. Man bör ju kunna stå för det man skriver.

medde
0

Jag håller med dig till punkt och pricka. Det är inte "Bofors vapenhandel" vi håller på med härinne. Det jag förslog  var ett alternativ det att det inte kommer att tillåtas att skriva anonym här. Utan att kanske ha ett komplemnet till den funktionen. Om det skulle vara något som "promt" inte fick komma ut vem. Men då har vi i admin koll ändå.

Men detta har vi inte haft något beroende av förr, så varför nu?

Jag är även Sajtvärd på astronomi samt djurparker och det kommer inte vara ok att skriva därinne som anonym medlem. Äev många andra sajten gör det samma. Därimot är det en väldigt viktig funktion för känsliga sajter som misshandel med mera. Där är det nog en efterlängtad funktion.

SparklingTindra
0

#13 Jo, fast samtidigt så kan man ju ändå välja att vara ganska anonym med den användare man redan har (nu pratar jag om Sif) om man inte ger ut vem man är. =)

medde
0

Stämmer även det med.

Men jag gav ett förslag och alternativ. Just för att se vad ni medlemmar tycker.

Futurity
0

Jag ser heller ingen anledning till att behöva vara anonym här inne på sheltie.ifokus.

Men samtidigt tycker jag att om det är så att man jätte gärna vill vara anonym så borde man kunna vara det också.
Så jag gillar meddes förslag (lite!).