Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettnos-öron-och-ögon
Läst 2366 ggr
Sune-
0

För lätta öron?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det blir ännu en örontråd idag, men jag har också ett litet örbekymmer med min valp :)

Sune är snart 10v och jag tycker att hans öron blivit lite "lättare". Det står inte helt upp så jag är osäker på om jag ska sätta i häftmassa. Är så rädd för att få den motsatta effekten om jag råkar sätta i för mkt. Han har aldrig haft de riktigt tunga valpöronen som jag sett visa sheltievalpar har utan hans har redan från början varit lite mer som en vuxens.

Om man trycker till i vecket och masserar lite så vippar dem jättefint för att efter lite lek eller en sovstund bli lite lättare igen!

Bifogar en bild så ni kan när dem är lite lättare när han precis sprungit runt! Bör jag sätta i häftmassa nu för att inte få ståöron?

Ronja06
0

Först måste jag säja… OJ vad lik han är mamma Mira! *bifogar bild, man ser likheter*

Men det ser ut som om det finns en risk här att hans öron kommer att stå upp, jag skulle inte ha väntat i alla fall. Jag skulle tatt i lite häftmassa i öronen (tror inte det behövs så mycket, eftersom han fortfarande har lite tipp på öronen), eller så "klistrar" (Anna kan förklara bättre än jag hur man gör) du ihop öronen.

Mvh Emelie Förlägen

[Malin3033]
0

Jag skulle satt i lite häftmassa, dock inte för mycket, för det ger motsatt effekt. Utan ha så mycket så att öronen endast tippar liiite mer än normalt, det brukar vara lagom, de får inte så tunga ut, bara liite tyngre än vanligt.

Sune-
0

#1 Ja eller hur är dem :) Anna skickade en bild till mig när Mira var valp och man kunde ju helt klart se likheter.

Jag har satt i lite häftmassa nu så dem vippar som innan. Är rädd att jag kanske satt i för lite, men hellre det än för mycket! Får hoppas jag får ordning på öronen nu :) Tack för hjälpen till er båda!

Sune-
0

Här är en efter-ingreppet-bild :)

Niini
0

#4 nååh, så söt man kan vara :)

Ronja06
0

#4: Tycker öronen ser jätte fina ut nu :)

Mvh Emelie Förlägen

Sune-
0

Tack så mkt :) Nu är det bara att hålla tummarna att det håller!

Ronja06
0

#7: Det gör det nog. Se bara till så att ingen utav tyngderna trillar ut. Det händer rätt så lätt.

Mvh Emelie Förlägen

BrightGloria
0

Hur går det med Sune? Har inte hört av er på länge. :)

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Ellenfyrkant
0

I med häftmassa ! ;)

Mvh Ellenfyrkant