Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettpäls-färger-och-tecken
Läst 2867 ggr
SparklingTindra
0

Mer tantecken?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Enya har börjat få mer tantecken. Alltså, inte att färgen har djupnat (vilket den i och för sig också har) utan att det har kommit tanfärg där det tidigare inte har varit det.

Haha förstår ni hur jag menar?

Hon har fått tanfärg under ögat, mer och mer hela tiden. Det är ju bara strån men det kommer mer succesivt.

Är det vanligt att det händer?

När jag ställde Aska på en inoff. utställning så sa domaren (collieuppfödare dessutom) att han hade lite lite tantecken men att det skulle bli mer när han blev äldre.

Vad tror ni?

emma93
0

Som det är på din Enya har det varit på mina trefärgade också.

SparklingTindra
0

#1 Så det är vanligt då med andra ord? =) Hon har inte haft ett enda tanfärgat strå under ögat när hon var liten men nu kommer det mer och mer.

Vad fränt. =P

runas
0

Min Jasper fyller 3 i år och har fått mer tan runt ögonen än vad han hade som liten/yngre. Inte tänkt på det så mkt då jag antog att det bara är så att de får mer tan med åldern.

(jösses vad okunnig jag ärFlört!)

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

emma93
0

#2 Det skulle jag tro att det är. :)

SparklingTindra
0

#3 Det är du inte ensam om. ;)

Det är ju sånt som är roligt med sheltiefärger tycker jag. Tindra som är skuggad sobel blir ju mörkare och rödare i färgerna hela tiden. Enya ändrar tydligen sitt tan. =P

runas
0

#5 Ja min sobel Gusti har fått en svart kant runt sin vita krage, fanns inte förr o hans svarta "raggar" rand längs ryggen som han hade som liten är nu ett minne blott. De tycks skifta hej vilt i färgerna våra godingarFlört.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

BrightGloria
0

Jag har sett att vissa trf shelties är lite bruna över ryggen. Är det det du menar fast under ögonen?

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

SparklingTindra
0

#7 Nej, samma tanfärg som hon har övanför ögonen samt vid munnen har hon fått under ögonen.

melanien
0

hah, men guud så söta!

vill också ha en sheltie;(