Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettmedlemsintervjuer
Läst 5899 ggr
Niini
0

Medlemsintervju - Jennifer89

Det är Jennifer89 som blir ställd mot väggen med våra frågor denna gång.

1. Namn?
Jennifer Snickars

2. Ålder?
20år

3. Berätta om var du bor och om din familj?
Jag bor just nu på två ställen när jag studerar. Hemma i en liten by ute på landet som heter Frönäs och i veckorna bor jag då i staden Vasa (Finland).
Min familj består av Mamma, Pappa, 2 bröder och en syster. Också tillsammans har vi 2 katter & 10 hundar (7 av dem hemma på gården).

4. Vad har du / Vill du ha för hundar?
Just nu har jag då två shelties, Tiini 2½ år gammal Och inka på 4 månader.
Nästa hund för min del blir eventuellt en Aussie, har alltid varit intresserad av rasen. Skulle vara kul att ha en hund att valla med.

5. Hur och när började ditt hundintresse?
Mitt hundintresse har alltid funnits, eftersom det fanns hund på gården redan när jag blev född. Jag lusläste alla hundbäcker som jag kunde hitta på biblioteket och kunde även läsa böckerna flera gånger. Men förståss när jag skaffade min Tiini satte intresset riktigt igång med all träning med hund.

6. Har du haft hundar tidigare, isåfall hur många?
Allt som allt om man räcknar med de som gått bort och de som lever är det 13 stycken.

7. Vad är det du tycker om hos just sheltien?
Precis allting! Det bästa är nog att de är så lättlärda och att de alltid är pigga på nya äventyr.

8. Är du / Har du varit aktiv inom någon hundsport?
Just nu är vi väldigt aktiv inom Agility. Lydnaden är bara något vi tränar på hemma för skojjs skull.

9. Vad har du för framtidsplaner?
Att jag får mina hundar duktiga på Agilityplanen. Inka visar redan stort intresse. Hoppas också en duktig lydnads hund och utställningshund med Inka.

10. Vad har du för fritidsintressen?
hundar, fotografering, natur, dans

11. Ditt bästa / sämsta hundrelaterade minne?
Mitt sämsta minne är då Tiini skar upp sin ena baktass så det blev en akut färd till veterinären för att sy henne.