OT Hur & varför blev du medlem?
Hur gick det till när du fann sheltie.ifokus och vad var det som gjorde att du ville bli medlem?
En mest nyfikenhetsfråga. 
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Lära mig mer och få personliga erfarenheter av sheltien!
Och om allt fortsätter som det ska så flyttar det hit en liten tikvalp nästa månad 
Jag är inne på sajten varje dag och är mycket intresserad av att lära mig så mycket som möjligt av rasen. Jag kollar också mycket andra raser men hamnar alltid på sheltie till slut i alla fall. Jag tror den skulle passa vår familj. Jag längtar efter en hund. Nu ska vår 10 åriga son börja skola inne i stan så då kommer jag lämna och hämta honom. Så därav skjuts hundinköp framåt i tiden. Kanske om ett år. Under tiden slukar jag information.
Detta är en underbar sajt. Jag blir glad när jag läser den. Kommer säkert bli mer aktiv och skriva när vi får hem en valp.
Tack för all information som finns att tillgå i sajten.

#1 Vad spännande!
#2 Vad roligt att du tycker så! Hoppas du får en hem en valp när det passar! 
//BrightGloria
- Hemsida
Jag föll för rasen när jag fick kontakt med en här på forumet och sen va jag och hälsade på en uppfödare, så då va det glasklart att det va en ras för mig.. Just då var det inte aktuellt att skaffa en, men ett tag senare blev det så.. Därför blev jag medlem här av nyfikenhet när jag upptäckte rasen och nu äger jag en själv, vilket gör det lite mer roligt :-)
Tack vare medde 

samma som nera, tack vare medde som jag känner från en annan del av iFokus. Tycker för övrigt att sheltien är en underbar hundras.
Sajtvärd för mitt eget liv
# 6 Samma här. Det tycker jag med. Glömde skriva det i mitt inlägg. Sheltien verkar vara en lagom familjehund.

Jag blev medlem alldeles nyssens. Jag har kikat runt på hundraser hit o dit o har fastnat för sheltien tack vare en jobbarkompis som har två stycken. Otroligt fina o mysiga hundar på alla sätt. Dock har vi inte skaffat någon än då vi inte kan ha valp. Vi vill ha en vuxen hund, men såna dyker ju inte upp hur som helst.
Det finns så mycket här på sidan som är nyttigt att läsa inför ett framtida valpköp. Så jag tackar så mycket för all trevlig information o den trevliga stämningen som ni verkar ha här inne 
Den första ifokussajt jag blev medlem på var mus.ifokus, då jag precis fått hem 2 små möss. Deras namn var Prizma och Kristall( därav mitt tidigare användarnamn prizma_o_kristall). Den andra sajt jag blev medlem på var övernaturligt.ifokus som jag blev tipsad om på en helt annan internetsida utanför iFokus. Efter flera veckor slog det mig att båda sidor var .ifokus-sidor, så jag tänkte att det kanske fanns fler sidor. Och ja, de gjorde det. Det var då jag hittade sheltie.ifokus och självklart blev jag medlem direkt. Jag hade redan en sheltievalp på runt ett halvår då så denna sajt passade perfekt =). Ja, det var lite om hur jag hittade hit till denna underbara, lärorika och mycket trevliga sajt. Jag är mycket glad att jag hittade hit, här har jag lärt mig väldigt mycket samt fått "lära känna" både människor och deras hundar 
Även jag blev medlem på Mus.ifokus först, då jag köpte mina möss Smulan & Saga. Därefter blev jag medlem på akvariefisk.ifokus då vi även har ett antal akvarier. Sen hittade jag sheltie.ifokus några dagar innan vi skulle hämta lille Hugo och då blev man såklart medlem här med :) Jag är väldigt glad att jag blev medlem här, alla är så trevligt och hjälpsamma och det blir aldrig någon tråkig ton i trådarna som det kan bli på vissa andra forum här.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Jag har tittat in någon gång ibland genom åren, blev medlem nu eftersom varför inte
Det är ett trevligt forum, även om jag inte själv har sheltie.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

#11 Hjärtligt välkommen ska du vara!
//BrightGloria
- Hemsida
Tack!
Välkommen Eros.
Tack för det
Välkommen Eros! Hoppas vi kommer att träffas flera gånger bland trådarna.
Hjärtligt välkommen
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Tack så mycket!
Välkommen hit Eros =) Hoppas du kommer trivas här 
Tack tack

Jag visste att Sheltie iFokus funnits sedan länge då jag vart aktiv på en annan sajt här på iFokus. 
Det som gjorde att jag blev medlem är att jag själv ska skaffa en vår/sommar Sheltie nästa år och tyckte att det var en bra idé att gå med här då. Dels för att man kan fråga om man undrar något sedan också för att bekanta mig inom Sheltievärlden 
Kramen
Välkommen!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥