Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: sjukdomar
Läst 919 ggr
druttizen
0

BRA Forsakringsbolag??

Min sheltie e kastrerad och fyller 2 den 27 januari.

Vilket bolag tjanar man mest pa att ha tycker ni??

Som man tjanar pa da hunden blir sjuk, behover veterinar vard som ju kostar…

Ja.. osv

Vilket bolag e Bra och vilket ger Mest??

Motivera garna varfor du tycker dom e bra ocksa

medde
0

Tycker det är svårt att säga ett speciellt bolag. Då alla erbjuder olika saker. Så jag rekomenderar att du ringer runt och frågar efter pris. Då vi alla vill ha olika saker i våra försäkringar. Man brukar kunna "skräddasy" dom ganska bra själv.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

emma93
0

Instämmer med #1, det handlar så mycket om vad man vill att försäkringen skall täcka och vad man då är beredd att betala i premie och kanske även ett val på olika självrisker. Tyvärr är det ju en hel del att sätta sig in i, många paragrafer att läsa igenom för att helt förstå. Ett tips är att göra en lista med vad du vill att försäkringen skall täcka (t.ex liv, veterinärvård till ett visst belopp, medicin, rehab etc) och kontakta de olika bolagen och fråga vad de kan erbjuda för just dig och din hund, och jämför efter det. Vissa bolag har ju också rabatter om du t.ex är medlem i nån organisation (t.ex SKK) eller om du har andra försäkringar hos dem så att du får samlingsrabatt (antingen fler hundar eller hus/bil/olycksfall odyl försäkrat hos dem).

Ellenfyrkant
0

Det är nog lättast att du kollar upp det själv tror jag. För det är olika vad de erbjuder och vad man föredrar. Min hund är försäkrad i agria och det fungerar utmärkt. Men råder dig till att gå in och kolla på de olika alternativens hemsidor.

Mvh Ellenfyrkant