Jippie!
Halloj Allihopa!
Imorgon ska jag åka till kennel Moorwood och gå ut o gå med henne och hennes Sheltiesar. Ska bli super roligt. Då ska jag passa på att ställa med tonvis med frågor. 
Ha det bäst!
Tycker jag är en superbra idée. Hoppas din dag blir toppen samt att du får alla dina frågor besvarade
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

#1 Det kommer säkert bli jättebra! Hoppas det är lika fint väder imorgon som det var idag 
Vad kul! =) Hon är jättetrevlig. Har varit och parat min tik hos henne. Hon har jättefina hundar. Då kanske du får träffa båda mina tikars pappor Trent (Hillacre Hot To Trot) och Sammie (Grandgables Say it Again Sam). =)

#3 Åh vad roligt
Dem kommer jag säkert träffa 

Idag har jag varit hos Moorwood. Det var mycket trevligt. Vi var ute o gick med tre av hennes hanar sedan gick vi in och fika och jag fick träffa resten familjemedlemmarna… och jag kan väll kort sagt säga att jag är helt nerkärard i rasen. Underbara hundar! <3
Tipd från Moorwood var att besöka fler uppfödare, vilket jag ska göra. Så jag ser fram emot fler besök hos andra uppfödare. Det är roligt att leta kennel/uppfödare 

Vad roligt!! Lycka till!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Lycka till med ditt letande. Den söker finner…
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

#6 o 7 Tack så mycket! 
Hennes hane Moorwood Carabean blue treat är pappa till min madicken, det är även där hon ska paras med Sammi

#9 Jaha vad trevligt! 

#9 Jaha vad trevligt! 

På söndag bär det av till en ny kennel att besöka för min del! 
#12 Vad kul. Vilken kennel blir det då?

#13 Det blir kennel Honeybrook den här gången :)

Tittade på Honeybrooks hemsida och sheltietiken "Honeybrook The sky is the limith" var väldigt lik Meya. Skulle lika gärna kunnat vara hennes mamma. :)
//BrightGloria
- Hemsida

#15 Jaha så roligt!
Hon är välfigt fin.
hur var det hos honeybrook? :)

GUD SÅ PINSAMT,… Tog helt fel på kennel.. Skulle till Hillfire idag och inte till Honeybrook. Men nu tyvärr vart det inte någon av dessa… Då min förmiddags aktivitet tog längre tid än väntat blev jag försenad till mötet med "honeybrook", så jag hörde av mig till Honeybrook och förklarade mig, men sen så visade det sig att det var till Hillfire jag skulle… Pinsamt, pinsamt pinsamt.. Vet inte om jag vågar visa mig i Sheltie världen nu för ägaren till Hillfore lät inte alls glad på mig när jag ringde nu, och det förstår jag…. JAG SKÄMS 

#18 Dålig uppfödare om man blir arg för en sådan sak.
Alla blir lite virriga i huvudet ibland. Jag har gjort bort mig många gånger, nästan så planerat att sätta en påse på huvudet. Men det går över. ;)
//BrightGloria
- Hemsida
Kennel Hillfire kanske hade haft annat bokar men avbokat för din skull så surheten kanske var berättigad, det kanske är så man får tänka och även göra notering i nånstanns så man vet vart man ska, men olyckor kan hända alla

#20 Precis, Hillfire kan ha många orsaker att bli sur på. Det bästa är att prata med hillfire igen så att det reds ut.
//BrightGloria
- Hemsida

#19 Jo ibland vill man bara försvinna under jorden när man gör bort sig så att man skäms så mycket!
#20 Jo det förstår jag.. Men jag klagade inte heller på att hon var sur, det är mycket förståeligt varför hon var det.. men jag är inte mer än bara människa..
Att göra bort sig är mänskligt. Hoppas detta inte får dig att besöka flera uppfödare.

#23 Haha nu vet jag inte om jag missförstår dig, men menar du "hoppas jag fortsätter besöker uppfödare" eller "menar du hoppas jag inte besöker fler uppfödare"?
#24 Oj, haha, såg nu att det kunde misstolkas. Menade självklart att jag hoppas att du kommer fortsätta besöka uppfödare trots incidenten! Tycker du gör så kloka val och uppmuntrar dig verkligen att träffa olika uppfödare och dennes hundar.

#25 Okej, hehe.. alla gör vi misstag
Jo det klart jag ska fortsätta, det ger mig kunskap o erfarnhet. Men jag tänker aldrig mer tabba mig så som jag gjorde i söndags..