Snart! :D
Om bara ett par veckor blir jag och min sambo stolta ägare av en liten söt shelte vid namn Bella! Jag längtar så otroligt tills vi får åka och hämta henne!
Jag har en liten fråga, angående sheltie.. finns det någon fler här som äger en sheltie, boende i Umeå och som är med i någon brukshundsklubb eller rasklubb? (har inte så stor koll vad gäller klubbar så ni får ha överseende ifall jag tagit fel på benämningen)
Skulle bara vara kul att veta, och vad ni kanske i såna fall tycker om dessa klubbar och de ev. utbildningar som finns där. Jag och min sambo kommer nog att gå en eller annan kurs i lydnad m.m.
I övrigt hoppas jag ni får en fortsatt trevlig kväll!
MVH Irina
Vad roligt med sheltie! Måste säga att det var ett mycket bra rasval! *ler*
Får man fråga vilken kennel tösan kommer ifrån? Färg? Föräldrar? Sådant som gör oss alla här inne nyfikna :)
Uppdatera oss gärna med bilder och berättelser!
Tyvärr är jag bosatt i södermanlans och har ingen koll på umeå området.. får hoppas att någon som vet bättre kan hjälpa dig.
Hej
Så kul att ni snart får hem er lilla valp. All lycka till:-)
Jag lägger in lite länkar.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

http://www.distrikt.sssk.org/vasterbotten/index.htm SSSK Västerbotten
Tror det finns en Canis-instruktör ("klicker") i Umeå om jag inte minns helt fel. Annars är alla välkomna på brukshundsklubben.
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Vad kul att ni ska skaffa en liten sheltie
Önskar er all lycka till med vovven =)
Bilder vill vi mer än gärna se när ni hämtat hem henne 
Håller med dom andra här i tråden =) Vad kul att valet föll på en sheltie.

GRATTIS!
Som #3 skrev - kolla in ditt distrikt! jag vet att de haft en del träffar och det behövs alltid nya, intresserade som dyker upp!
Har du vägarna förbi söderut och passerar världsmetropolen Bålsta är det bara att hojta till så får hon träffa mina tjejer
!
/Marie

Hej hej och tack för alla trevliga svar och tips! Vilken bra respons man får här :)
Vår lilla Bella kommer inte från en sheltie kennel, utan en schäfer kennel vid namn Schafrix, och de som hade henne valde efter önskan om valpar efter deras tjej (Bellas mamma), att göra just det. Bellas mamma heter Fanny och är en mkt. fin dam på 6 år som är och har varit helt kärnfrisk! Pappan har jag glömt namnet på, men han hade också bra meriter :)
Så Bella är inte från en kennel i den benämningen, men med tanke på hur seriösa uppfödarna är med sin Schäfer kennel tvivlar jag starkt att de inte skulle ha varit lika nogranna när de tog valpar på Bellas mamma.
Har inte så mycket bilder, men jag slänger upp två stycken här: (datumen är fel, det blev nåt knas med inställningarna)

Lycka till med Bella!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Tackar :)