Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettot-prat
Läst 1485 ggr
Chanku
0

Sheltie bortsprungen!

En trefärgad tik försvann den 18 november från Sundom utanför Luleå.

Har ni sett henne eller vet något så kontakta polisen (0920-11414) eller Linda på www.krakeslottets.com

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

sissie
0

Åh, hoppas hon kommer tillbaka. Finns inget värre än när ens fyrfotade vän springer bort. Ska tipsa en kompis som bor i Piteå om detta. En bit därifrån förvisso.Obestämd

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Chanku
0

Jag bor väl ca en mil från Sundom, så jag o mina föräldrar drog en repa med bilen o spanade efter henne.

Tyvärr så regnar det och är kallt, så det är verkligen bråttom att hon hittas.

Chanku
0

Lisa är funnen nu - tyvärr inte vid liv

Channi
0

Va tråkigt Gråter vet ni va som hände?

Chanku
0

Nej, jag vet inget. Som jag förstått det så försvann hon från sin ägare när dom var ute i skogen, men jag vet inte om hon blivit ihjälkörd eller om det hänt något ute i skogen (frusit ihjäl etc.). Hur som helst så är det oerhört tråkigt och jag lider med ägarna. Gråter

Chanku
0

Tydligen hittade dom henne liggandes under en gran bara 120 meter från huset. Som jag förstod det så ska hon obduceras för att få reda på orsaken till att hon dog.

Gittan
0

Fruktansvärt!

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

medde
0

Sorliga nyheter.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Starfall
0

Vad sorgligt Gråter 

Tröstkramar till Lisas ägare <3

BrightGloria
0

Nej USCH vad tråkigt!! Vad hemskt!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

musse05
0

oj vad sorgligt. :'(

Har ni fått reda på än varför hon dog?

Druke
0

Åh, fy vad hemskt! GråterGråterGråter

Skickar också många tröstkramar till Lisas ägare <3

medde
0

#11 Det står i #6. Vad som ska ske i den här tråkiga händelse

louiise
0

Åh vad tråkigt!Gråter

druttizen
0

Nej men fyyyy! Vad säger du!

Usch!

Jag tänkte tipsa att man står kvar på det ställe hunden försvann… Wilmer försvann i skogen då han var lite över ett år gammal. Sprang efter hjortrar.

Han sprang efter dom in i en skog vi INTE trampat i.. när han kom utom synhåll så hörde jag ett tjut, som han låter om ja skulle råka trampa på tassen tex, å sen hörde jag INGET mer!!

Han skällde ju då han jagade dom och efter hans skrik så var det TYST TYST!!!

Ropade, visslade osv osv… inget…. tyst tyst!!!

Höll mig kvar på samma ställe som han försvann, men efter 10-15 min så kände jag att det där skriket han gjorde och sen blev total tyst, det var hemskt, för jag visste inte om det skadade honom, eller inte….

Fortsatte han rusa efter dom in i djupa skogen, eller ligger han skadad ELLER död här i närheten, pga skriket??????????????????????

Började leta lite smått bara runt i närheten, för att inte försvinna från platsen.. letade efter en kropp som KAN vara liggandes.. grät och var så ovetande….

Har tränat Wilmers nos mkt sen 1 dan han kom till mig då han var 13 veckor… När jag nästan gett upp… grät vid bilen (som var vid bortsprungnings platsen), rädd som jag var, eftersom det ju snart var mörkt, å då blir det KOL SVART i den skogen…. så hördes ett skall!!! Han stod uppe på ett berg! Förtvivald och omskakad!!

Han hade spårat sig tillbaka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hur som….

Jag hade tänkt att gett som råd att hålla er där hunden försvann och inte gå.

Men att läsa detta sen, det var inte kul….. stackars ägare och anhöriga! Jag fick känna känslan lite och det var verkligen INTE kul vill jag lova! Det fick mig verkligen EXTRA att inse hur mkt han betyder för mig, å det är MKT!

Beklagar sorgen!

rest in peace Gråter

Chanku
0

Något man kan göra om hunden försvinner är att lägga ut sin jacka eller hundens fäll på platsen där den försvann, dvs lämna ett rejält doftmärke som hunden kan hitta ifall man tex måste fara hem o sova/äta/byta kläder.

medde
0

Alltid lika hemskt då en hund försvinner.

mojsans
0

Ja det är hemskt när de försvinner, och jag sörjer så för er lilla Lisa. Min Dennis blev skrämd av en stor blandras när han var fyra månader, kom ur sitt koppel och sprang iväg vid ½10 på kvällen, och vad vi letade spårade med Daisy som tappade spåret, la ut hans filt med lite mat utanför där vi bodde, min man sa när kl var ½2 på natten att jag går en sväng igen, och på andra sidan en stark traffikerad väg i villa samhället kom han och gick lite försiktigt, när husse såg honom och ropade, med gråten och lyckan att funnit honom ringde han hem. En sådan lättnad att veta att vi funnit honom går nästan inte att beskriva,

Chanku
0

Vill bara klargöra att det inte är min egen hund det gäller, utan en tik som tillhörde en kennel här i trakterna.

medde
0

Det är är ingen som trott detta vad jag förstår. Men bra att klara göra saker och ting i bland

Tusss
0

uscha, gud vad hemskt :/ Vår lilla tös vågar jag bara släppa lös om vi är uppe i skogen (där jag vet att det är långt till vägen) eller på åkern nedanför huset och fast hon är himla "rädd om oss" och håller sig i närheten blir jag ändå ängslig så fort hon enligt mig bara är liiite för långt bort.

Kan bara beklaga.. hoppas de får en anledning till varför hon dog..