Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettvalpar-avel
Läst 3239 ggr
druttizen
2009-11-23 00:56
0

Blue Merle

hmm… kommer skaffa en vovve till framöver.

Har en bra och intressant uppfödare. Samtidigt så är jag lite inne på att skaffa mig en B.M istället för sobel igen….

Skulle ja skaffa en sobel, så vet ja ju, men en stabil och bra sheltie i BM färger.. kan jag få tips på uppfödare har bra uppfödning inom BM

Glad

Eftersom min nuvarande vovve är nervös, rädd och så av sig, så ser jag avel och uppfödningen på nästa hund, extra viktig.

Starfall
2009-11-23 14:45
0

Kul att du ska skaffa en till sheltie framöver Glad 

Jag har bara erfarenhet av en kennel, och det är kennel hightime i söderköping (inte så långt från där du bor om jag förstått rätt), deras hemsida är www.high-time.org. Nu har de en kull efter min hund Frankies syster, sobel och trefärgat. De har även en helt underbart fantastisk blue merletik som är hur snäll och gosig som helst. Hon brukar hoppa upp i min famn när jag hälsar på Kyss. Om du vill kan du ju kontakta ägaren av kenneln och höra om hon planerar att ta någon kull efter blue merletiken till våren.

Båda mina hundar kommer från denna kennel och de är båda väldigt trygga i sig själva och med sin omgivning, inte det minsta nervösa av sig och älskar alla som kommer på besök, även om det är första gången de träffar just den personen.

Så jag kan rekommendera denna kennel :P

GuUuLd
2009-11-25 01:09
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Även jag har bara erfarenhet av en kennel och det är Frideborgs i Eskilstuna http://www.frideborgs.com/ Där föds det många blue merlevalpar då det är kennelägarens favoritfärg.

Hundarna där har väldigt stabilt psyke, är glada och positiva. Vet att iaf en av tikarna är MH-testad.

När vi kom dit första gången så blev vi påhoppade av ett gäng jätteglada shelties som bara ville pussas och ha uppmärksamhet.

Så Frideborgs kan jag verkligen rekomendera!

Även Charlotte Perelli har köpt valp på Frideborgs för bara någon veckan sedan.

Bifogar en bild på en liten blue merle.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

druttizen
2009-11-25 01:14
0

Spännande Glad

Så kul att ni hjälper till med era tips. Har skrivit till några få uppfödare för att höra lite om deras avel och sånt. Jätte kul att få mer kött på bena.

Dessa ljusa färger är en favorit, men ska visst va svårt att få till

[Malin3033]
2009-11-25 17:06
0

#3 det är även favoriten hos mig! om jag någonsin ska köpa en BLM så "ska" den minsann ha så lite svart som möjligt, älskar när dem ser ut som silver!Kyss

druttizen
2009-11-25 17:50
0

Ja visst är det finast så Skrattande

Det är inte lika vanligt dessvärre… eller svårt å få till, eller nått..

Men oh så fint!

Ronja06
2009-11-25 18:56
0

Ronjas syster har ju himla fin blm färg. Kyss

Mvh Emelie Förlägen