Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettot-prat
Läst 6557 ggr
Ellenfyrkant
0

OT - JÄ*LA STALLET.SE!!!!!!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte logga in och kolla igenom sheltie för att se om nånn stulit bilder på Zigge. Istället hittar jag söta lilla Viggo. Fast i denna värld heter tiken Lilly och ägs av stallet Clony. Visst, det är inte min hund, men det kunde lika gärna varit! BLIR SÅ OTROLIGT J*VLA IRRITERAD! J*VLA TJUVAR!!!!!!!! Här får ni hemskt gärna skriva om ni hittar bilder ni känner igen!

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

Lägger även in denna på HiF

Mvh Ellenfyrkant

BrightGloria
0

Viggos matte?

Har du gett tillåtelse? Annars anmäler du direkt!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

BrightGloria
0

Viggos matte?

Har du gett tillåtelse? Annars anmäler du direkt!

//BrightGloria
- Hemsida

Ellenfyrkant
0

2:a gången jag ser Viggo. Du har skrivit copyright på din sida men påd enna hunds press står adressen till din sida, har du så lånat ut bilden till denne eller är detta ännu en stöld hundnamn: Tigerlily stallnamn: Sunlake

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

Emelie, det känns som att detta är Ronja?
Det finns så otroligt många trf och jag har aldrig sett bilderna förut. Men får ändå en känsla av att detta är Ronja, kan detta stämma ? Det kanske syns på bilden vad ägarna heter ?

Mvh Ellenfyrkant

Bogart
0

Tycker den här ser ut som Viggo också… :/

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Ellenfyrkant
0

#6 Tror tyvärr att det är det! Jättebra att du hjälper till!

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

Nu har jag hittat ett par shellrick's hundar. Undra om Anne vet om detta…. Har precis mejlat henne bara fäör att berätta så hon vet, jag hade velat att nånn berättade om jag satt i den situationen så…. ^^,

Mvh Ellenfyrkant

Ronja06
0

Nej, jag ger inte tillstånd till att någon ska använda mina bilder på stallet.se. Har funnit mina bilder på bla. finska stallet.se, svenska stallet.se och engelska stallet.se.

Går in lite då och då nu för tiden och kollar vilka det är som snor bilder från mig. (får ett antal mejl i inkorgen lite då och då om frågor från bla. stallet.se) Trotts att jag anntingen säjer nej, eller struntar i att svara blir mina bilder trotts allt kopierade. Förut så försökte jag att få bilderna bortplockade, men intresset för att leta igenom hur många hundar,stall, designer m.m är helt borta nu.. Det hjälper inte hur mycket man kämpar, hur mycket man skriver att det är copyright, säjer nej m.m. Om "fel" person ser en riktigt fin bild blir den snodd. Vare sig ägaren vill eller inte(men många personer sköter sig även på stallet.se. Man får inte glömma detta)

#5: Det är Ronja

#6: Yes. Det är Viggo också.

Mvh Emelie Förlägen

Ellenfyrkant
0

#9 Ja, hur du vill göra med det är upp till dig. Men nu vet du vart de finns iaf!

Mvh Ellenfyrkant

medde
0

Det är inte rätt av Stallet att ta era bilder. Alla bilder är skyddade oavsett om det står vid bilden. Men om ni vill så kan jag försöka ta kontakt med stallet och se vad jag kan göra. Men då vill jag att ni som vill det skickar ett pm till mig samt vilka bilder och stall som gäller. Kan blli bättre om vi går ihop i samlad"trupp" och gör detta.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ellenfyrkant
0

#11 Vore jättebra! PM:ar dig!

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

Ronja06, har hittat en som andvänder bilder på Ronja som design. Stallnamn: Canaria

Kolla på hennes "sålda hundar" finns länkar på pressen… Tror någon av de är Viggo, minns inte namnet, har inte kollat igenom alla än så möjligt att det finns flera.

Mvh Ellenfyrkant

medde
0

#12 Jag har fått ditt pm, och väntar in lite för att se om det blir fler som fått sina bilder "stulna" inne på stallet.

Ronja06
0

#13: Med det stallet är det lugnt. Det var jag och min kompis som startade det stallet för ett tag sedan. Men det är sedan länge nedlagt.

Mvh Emelie Förlägen

GuUuLd
0

Jag har hittat bilder på min Hugo på stallet.se men där är han en tik och heter Amelia ägs av stall Insekt..

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

SparklingTindra
0

Haha gjorde en användare på stallet.se bara för att kolla vad det var för nåt, men jag fattade absolut ingenting. =P Hur hittar ni dom som har snott bilder?

medde
0

#17 Du har samma problem som jag ser jag. Har också gjort en användera för att kunna kolla. Men vad jag fattar så ska du gå till hund torget för köp och sälj. Men hoppas Ronja06 eller någon som är "hemma" på i stallet kan hjälpa dig, vilket även kommer bli till hjälp för mig.

GuUuLd
0

Ni går in på Sök och där väljer ni hundar och så kan man välja ras där..

//GuUuLd, 

-IE Photography-

Ellenfyrkant
0

#18 Du verkar ju veta….
Men på Torget syns bara hundar som folk väljer att sälja, den riktiga mängen finns ju under "sök" sen "hundar" sen väljer du rasen ;)

Mvh Ellenfyrkant

Ronja06
0

Ett litet p.s till er som letar efter stulna bilder. Kolla inte bara på rasen shetland sheepdog. Utan kolla på raserna "Collie" och "långhårig collie" också. Har funnit en del bilder på shelties på de raserna också.

Mvh Emelie Förlägen

GuUuLd
0

Jag har hittat Hugo i 3 olika stall nu.. Viggo och Ronja har jag sett betydligt fler gånger..

//GuUuLd, 

-IE Photography-

Ronja06
0

Inte trodde jag att mina bilder var så populära på stallet.se Fundersam Kanske ska ta och gå in där för att kolla upp lite bilder trotts allt…

Mvh Emelie Förlägen

Ellenfyrkant
0

Troligen har de sett samma bilder som jag redan upptäckt eftersom jag kollat igenom alla…. Så du hör nog om samma flera ggr. Men du borde nog kolla kanske ja :P

Mvh Ellenfyrkant

GuUuLd
0

här är lite som de stulit av mig och satt copyright på själv.. sen har hon även i presentationen av hunden skrivit "Amelia's bilder är fotade av mig, med min kompis kamera, därför att det är hennes hund, och jag hade inte med kamera när jag var hos henne sist, för hon fick då Amelia typ just ;D" Fundersam

//GuUuLd, 

-IE Photography-

Ellenfyrkant
0

#25 Guud vilka onödigta bortförklaringar :P

Och det ser inte ut som nånn nyss fått den där lille killen x] Har ser då ut att vara ganska mkt mer än 8 veckor XD

Mvh Ellenfyrkant

GuUuLd
0

#26 Jo precis, man blir dessutom en aning sur när de skriver så.. Näe det syns ju tydligt att han är äldre än 8v han är snarare 7månader på de där bilderna..

//GuUuLd, 

-IE Photography-

BrightGloria
0

Men varför lägger dom inte ner stallet.se!!!
Det här är ju inte roligt! Man måste väl kunna lägga upp bilder på sina hundar utan att dom ska bli stulna! Kan man ine fixa något här inne på iFokus. Så att det inte går att kopiera bilderna!

//BrightGloria
- Hemsida

Ronja06
0

#28: Håller med dig att man ska kunna lägga ut sina bilder på ex. sin egen hemsida. Utan att behöva vara orolig att någon kopierar den.

Tycker däremot inte att man ska lägga ner stallet.se, då det även finns personer som sköter sig som enlit mig inte ska behöva lida för andras dåliga handlingar. Men tycker däremot att man, om man snor bilder, först ska få en varrning och bilderna tas bort från stallet. (alla vet inte vad copyright betyder. Vissa tror ex. att det är ok att ta bilder från google m.m.) Och sedan, om det upprepas igen, att användaren tas bort.

Mvh Emelie Förlägen

Starfall
0

Loggade in på stallet.se igår för att leta tjuvar. Jag hade då fått ett brev i min inkorg från stallet om reglerna för bilderna man använder, bland annat detta med copyright och följderna som kan bli om man inte följer lagen. Men jag tror nog att många struntar i detta:/

Jag har ännu inte hittat mina hundar på stallet.se, däremot en av mina kaniner. Den som snott bilden hade gjort copyright och sen skrivit " Kaninen på bilden är min egna kanin i verkligheten, jag lånar absolut inte ut den till någon annan!" Haha, bilden är ju MIN, och jag gav inte min tillåtelse att hon skulle få lov att ha den. Men hon tog bort den efter att jag tjatat ett tag. Tjejen var bara 11 år, och kanske inte fattar riktigt allvaret i copyright.

Niini
0

Ni är väl medvetna om att ni kan stämma personerna som tagit era bilder.

Inget man kanske gör not en 11 åring men hittar jag Turbo så nog f*n kommer jag hota med stämning ;)

Ressu
0

Denna bild är väl Hazels?

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Starfall
0

#32 Ja, det är lilla Nora på bilden.. Suck, att folk måste stjäla..-.-

medde
0

Visst detta är nora!!!! Nu måste jag ringa till Hazel!!!!!

Tack Ressu!

Ressu
0

Varsågod medde

// Ressu
kennel Westtorpets

medde
0

Skulle jag kunna få denna länk till den sidan????Ang #32 med Nora

Ronja06
0

#30: Jaha.. Detta var nytt för mig. Då jag blev medlem för väldigt länge sedan fick jag inget mejl ang. bilder, copyrght m.m. Tar tillbaka det jag skrev om att "alla vet inte vad copyright är". Men jag tror nog att många inte förstår allvaret med copyright.

Mvh Emelie Förlägen

GuUuLd
0

Jag skrev till en av dom som stulit bilder på Hugo och frågade vr hon stulit dom.. och fick svaret "Insekt · 2008-07-31, 11:52 · Besvara
Jomenvisst har jag väl det -.- Det är min kompis hund. Wanna have proof?"

//GuUuLd, 

-IE Photography-

Ellenfyrkant
0

#37 Jag har också varit meddlem sen flera år tillbaka. Utskicket är automatiskt och gåt till ALLA, när en ny meddlem registreras skickas det även ut till den.

Mvh Ellenfyrkant

Emmeli
0

Jag har varit medlem sen jag var 8 år typ, och det känns hemskt hur det blivit, vet inte hur många gånger jag anmält folk för bildstöld. och mest arg var jag väl när en bild på Lussi faktiskt kom 1:a i utställningen, men jag har dock börjat fundera på att faktiskt anmäla till polis när sådant händer.

Emmeli
0

Nej, nu blir jag förbannad! Att man inte kan få ha sin egen hund i fred? Måste folk sno bilder på dom stup i kvarten? Jag skall nog inte dra till med polisanmälan ännu, men så som det dyker upp bilder på ens egen hund blir man riktigt irriterad! Kan inte folk använda en kamera och åka till utställningar själv nu för tiden? Och kan man inte det, så borde det finnas något vett i skallen som säger " Det är inte ditt, ta den inte, fråga om lov innan"

Ronja06
0

#39: hmm.. Konstigt. Har aldrig fått något sådan mejl. Förvånad Och rätt mail adress har jag skrivit in.Fundersam

Mvh Emelie Förlägen

BrightGloria
0

Tittade runt på stallet.se idag och fick syn på Viggo och Ronja. Den personen skrev att Emelie M. gett dom tillåtelse. Är det sant Ronja06?

//BrightGloria
- Hemsida

Ronja06
0

#43: Det stämmer inte, jag har inte gett tillstånd till någon. (förutom stallen Sunlake & Valrozzen_) *rättar från ett föregående inlägg från mig #9. Tänkte inte på dessa två stall* Men båda dessa stall ska vara nerlagda vad jag har förstått. Och jag gav dem ett krav att skriva min hemside adress. Efter detta så har jag inte gett tillstånd till någon annan.

Mvh Emelie Förlägen

BrightGloria
0

#44 Hon heter Catyq och har bilder på både Viggo och Ronja.

//BrightGloria
- Hemsida

medde
0

Kan någon hjälpa mig få rätt på bilderna på nora #32, jag hittar inte dom igen, här lite svårt att söka där inne.

Snälla kan någon hjälpa mig med detta

Ronja06
0

#46: Klicka på "snabbsök", uppe i vänstra hörnet. Sedan skriver du in Zhmac i rutan. Sedan klickar du på "pomkings Mystique". Så kommer du till stallet som har bilden

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
0

Lite extra info som kan vara bra att veta… Även jag måste ha ett stall därifrån jag kollar bilder. Stallet heter icewolf. Där har jag lite bilder m.m. som jag har fotat :)

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

Tack Ronja06!

Starfall
0

#46 Jag försökte hitta henne genom att söka efter henne. Kom in på stallet "pomkings" men hittade henne inte där. Kanske har stallägaren tagit bort henne eller sålt henne:S Ska försöka söka igen..

medde
0

Jag har just skrivit pm till den som "fött " upp henne i stallet och även den som köpt henne inne på stallet, kul att se vad svaren blir!

GuUuLd
0

#51 Mm svaren där kan nog variera lite.. Var tre stall som stulit bilder på Hugo och jag skrev till alla tre.. Har fått svar av två. Den första påstod att hon själv tagit bilderna som var på hennes kompis hund. Hon kallade mig även för idiot, men har nu tagit bort bilderna.. Den andra påstod att det var hennes kusin som tagit bilden.. men jag är varken kompis eller kusin med någon av dom..

//GuUuLd, 

-IE Photography-

medde
0

Lovar att skvallra om vilka svar jag kommer att få, dvs om jag får svar.

Niini
0

Nån som sett bilder på Turbo (sådär i förbifarten) själv har jag iaf inte hittat några :) fast han är ganska lättigenkänlig med sitt nithalsband och inte hela krage :)

BrightGloria
0

Nä, jag tror inte att jag sett Turbo. Zelda har jag inte heller sett.
Dom mest populära är ju Viggo och Ronja.

//BrightGloria
- Hemsida

medde
0

Jag fick svar av en som jag pm:ade, då hon stod som uppfödare till hunden som är Nora. Hon hade köpt denna bild av ett stall som hon namngav, men detta finns ej längere på stallet. Hade även ett pm från någon "Brunte" att man skulle tänka på rättigheterna då det gäller bilder som man använder på stallet!!!!!!

Ressu
0

Hittade flera bilder på Ressu där nu oxå. Ägare står Tossan96 och Sool_00. Nu blir jag jätteupprörd!

// Ressu
kennel Westtorpets

Denna kommentar har tagits bort.
Ellenfyrkant
0

#42 Meddelandet hamnar inte på din hotmail utan i inkorgen på stallet.se!

Mvh Ellenfyrkant

medde
0

Ska vi inte ta och gå ihop nu för att ta detta klagomål i gemensam trupp?

[Malin3033]
0

#60 tycker jag absoluit! Man måste ju få ha sina bilder ifred!

Starfall
0

#57  Shit, blev chockad när jag såg användarnamnet Tossan96! Så heter nämligen min mamma här på iFokus.  Men hon är inte medlem på stallet ens kom jag på sen ;)

Ressu
0

Jag kommer med i truppen. Har ännu inte lugnat ner mej… Skrikandes

// Ressu
kennel Westtorpets

Ronja06
0

Jag har nu beslutat mig för att verkligen "ta tag" i alla dessa bildstölder, främst från min hemsida! Och anmäla alla som har kopierat mina bilder på mina älsklingar utan tillstånd. Så om ni ser någon kopierad bild på Ronja eller Viggo, PM:a mig. Tack i förhand!

#60: Låter som en utmärkt idé! Precis som Malin skrev - "Man måste kunna få ha sina bilder ifred!" 

För er som letar efter stulna bilder, kan jag även tipsa om finska stallet.se och engelska stallet.se (www.tallini.fi  &  www.mydreamstable.com )

Mvh Emelie Förlägen

BrightGloria
0

Absolut! Nu får det vara nog!

//BrightGloria
- Hemsida

Emmeli
0

#64 menar du då polisanmälan? Har nämligen anmält förut, även om jag anmält ett antal bilder från samma stall, hände det verkligen ingenting! Fick inget tillbaka. och poliserna verkade skita i det, även om det är ett så stort brott ändån!

BrightGloria
0

#66 Vi kan ju egentligen inte klandra hela stallet.se eftersom de gör mycket för att tala om att dom inte får sno bilder från andra. Polisen bryr sig sällan om det gäller något sådant här. Dom blir bara värre och värre. (Undantag finns säkert, men pratar från egna erfarenheter)
Skulle man inte kunna be stallet.se ta bort alla bilderna som lagts upp och sedan skicka ut ett meddelande till alla medlemar där dom måste lova att inte ta mer kort utan lov.
Det är ganska mycket begärt men vad ska man göra?

//BrightGloria
- Hemsida

Emmeli
0

#67 jo, det är ju så, fler och fler anmälan till polisen blir ju att dom tillslut inte orkar fixa det också känns det som. och hela stallet.se är ju inte sådana som du sa. Finns många som är duktiga med det där. det är väldigt jobbigt med det där, men jag har verkligen inte någon lösning.

Ronja06
0

#66: Nej nej.. Inte polisanmäla. Utan anmäla till "supporten" så att dom tar bort bilderna.

Mvh Emelie Förlägen

Emmeli
0

#69 okej, låter bra, egentligen borde man ta kontakt på telefon känns det som, eftersom det faktiskt inte händer så mkycket mer än att bilden oftast bara tas bort. sen har jag en högerklickningskod så att bilderna inte går att ta, något du kanske intresserar dig av till din hemsida?

Ellenfyrkant
0

#70 Bilder med högerklicksskydd tar sig många lätt förbi.
Det är busenkelt.

Hur lägger man till deety btw ?

Mvh Ellenfyrkant

Emmeli
0

#71 många är smarta att ta sig för bi det med printscreen och liknande, men dom flesta under 12 år förstår sig inte på sånt ännu. Vilket känns lite skönt. Jag lägger in koden längst upp på varje sida man kodar (om du använder html vill säga)

[Malin3033]
0

Vill bara tillägga i tråden att jag tycker det är så underbart att se hur hjälpsamma alla våra medlemmar är! Vi är bäst när det gäller!Skrattande

Ellenfyrkant
0

#72 Det där sista förstog jag inget av alls, vad för kod? längst upp på sidan!?

#73 Ellerhur! Har tänkt på de tidigare :)

Mvh Ellenfyrkant

Emmeli
0

#74 Det finns en kod, så när du högerklickar kommer fram en ruta där du som hemside ägare kan skriva i valfritt tex "du har inte rättighet till dessa bilder!" Om man kodar hela hemsidan med koder, alltså html koder som < font size" "> och liknande, kan man lätt föra in denna kod på början av varje sida så det inte går att högerklicka! Jag visar ett ex som bild :)

Sussan
0

Får med jämna mellanrum förfrågningar om bilder till "stallet".

Jag svarar aldrig, men jag förstår inte varför man är så upprörd över detta?

Utan att vara särskilt informerad över detta så har jag fått en uppfattning om att det är barn som "leker" kennel m.m.

Är det något som jag har missat? Är det allvar och säljs hundar och får folk en uppfattning om att det är seriöst, eller vad??

Sussi

Niini
0

#76 Det är väl mest en principsak att man inte tar andras bilder utan lov.

medde
0

#76 Men det kanske inte är så kul att få se sin bild. där inne med texten att det är deras egna tagna bild, lek eller inte! Copyright gäller oavsett!

emma93
0

# 76

Det som gör mig upprörd är flera saker, jag skall nämna några saker (vissa har hänt mig personligen och vissa har drabbat andra):

* Om ens hund inte längre finns i livet så känns det kanske inte så kul att hitta den nånstans.

* Har hittat avelshundar som getts snarlika eller identiska namn (hela stamtavlenamnet) som i verkligheten, med uppdiktad historia om hur många kullar de haft (väldigt många), att de haft vissa hemska sjukdomar, vilka parningar som kommer att göras osv. Trillar man in via nån annan sida, eller ser halva texter vid sökningar i sökmotor så vet man som läsare kanske inte att det är på skoj. Det är inte så kul om man har uppfödning irl.

* Har hittat bekantas hundar där det beskrivs de mest horribla historier om hur fruktansvärt hunden blivit behandlad hos sin förra ägare (sanningen är ju att hunden aldrig omplacerats, och inte ägs av den som skriver). Det är inte så kul att bli ihopkopplad med djurplågeri.

Många är fullt medvetna om att det är stöld, eftersom de efter sin stöld noga påpekar att ingen får stjäla deras (stulna) bilder. De skriver gärna att de dessutom fotat bilderna själva. Så med andra ord gäller inte den gyllene regeln att man behandlar andra såsom man vill bli behandlad själv. Jag tycker att man oavsett ålder skall följa de regler som finns på de ställen man uppehåller sig. Reglerna från Stallets sida är väldigt tydliga på just foto-fronten. Så även om det skulle vara de mest oskyldiga gulliga påhittade historier så tycker jag man skall respektera copyright-lagen, och fota sina egna bilder, eller endast ta bilder som man fått lov att använda.

Ett problem med att ge någon tillåtelse att använda ens bilder är just att de säljs vidare, och sen vet man ändå inte vad som kommer att stå kring den bilden.

medde
0

#76  Det inlägget som heter #79 borde ge bra svar på din undran.

Sussan
0

Tack för svar.

Då är det inte så oskyldigt som jag trodde.

Jag förstår mycket väl att man blir förbannad när de skriver dumheter om ens hund, som man känner igen på ett stulet kort:-((

sussi

Ellenfyrkant
0

#75 De förstår jag men är det bara på sidor som www.*****.se man kan sätta in sånnt eller går det på typ zoomin & freewebs också ?

Mvh Ellenfyrkant

Emmeli
0

#82 Det funkar i alla fall med freewebs fint fint!

Paulines
0

Jag tycker det är jätte jobbigt när dom från s.s snor bilder. Har också varit med om det och är jätte glad att ni häjlper varandra och kollar efter bilder som tillhör andras. Är också inne där och kikar vad användarna använder för bilder ibland. Har sett bilder på min Roy på omkring 7-8 hundar sen två år tillbaka. 5 av de använde samma bild.. Själva hemsidebilden på sheltie.ifokus!

medde
0

Efter som det skrivits många råd hur man kan "låsa" bilder för att kunna ta dessa, i denna tråd. Vore det topppen om ni kunde starta en ny tråd med enbart detta ämne, så får fler chans att se och lära sig detta knep.

Ronja06
0

Nu är jag grymt irriterad! Nu har jag skrivit på min hemsida att mina bilder inte får användas på stallet.se. Och vet ni vad? Jo, nu hittade jag massor med kopierade bilder på Viggo! +en annan kopierad bild på en sheltie valp som jag har fotat och har i mitt galleri (på min hemsida) *grrr*

Men det är inte det som irriterar mig mest… Hon har skrivit på sin presentation att det är hon som har fotat bilderna, eller har tillstånd. Och att hon aldrig tar.

Kollade lite på olika medelanden som hon har skickat till andra medlemar (typ som gästboks medelanden) då det var en som frågat om det var hennes hundar på bilderna. Svaret som hon skrev var: "det är mina kusiners valpar, visst e dom söta?"

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

Jag har erbjudit mig att gå in med en gemensam skrivelse till Stallet, men det verkade som detta inte fanns intresse för

GuUuLd
0

#86 exakt såna svar fick jag när jag frågade de som stulit bilder på Hugo var de fått tag på bilderna.. jag skrev aldrig i första inlägget att det var min hund utan tänkte att de bara skulle säga var de hittat bilden.. Och då fick man ju svar som " det är min kompis hund. Varför undrar du??"

#87 Jag är väldigt intreserad av det.. Vore ju bra om man kunde få ett slut på alla bildstölder på stallet.se..

//GuUuLd, 

-IE Photography-

Niini
0

#87 är också intresserad, trots att jag inte (ännu) hittat några bilder på Turbo där.

Ronja06
0

#87: Oj.. Då måste jag ha missat detta eller något… Skäms Jag är gärna med på detta!

Mvh Emelie Förlägen

Emmeli
0

#87 jag är helt klart på med det! Skulle vara kul att få slut på allt sådant!

Ressu
0

#87 Jag är oxå med på detta

// Ressu
kennel Westtorpets

emma93
0

#87 Är med på detta!

BrightGloria
0

#87 Lita på mig. Klart jag är med.

//BrightGloria
- Hemsida

medde
0

Då kanske vi ska ta och göra detta, nu under denna vecka. Vore bra att få reda på vilka bilder som är ute, och var, vilka stall som har dom osv. PM:a mig så ska jag fixa detta. Kanske emma93 är med mig och fixar ihop detta med mig?

Men klart att dessa bilder ska bort och "tillbaka" till er ägo.

emma93
0

#95 Hjälper gärna om jag kan!

medde
0

#97 Ska vi höras av, så vi kan fixa detta ihop? Väntar in lite pm för att se vilka bilder och stall det kommer att gälla.

emma93
0

#97Det kan vi göra. Är nog mest hemma ons-tors.

medde
0

#98 Toppen tills dessa borde jag fått ihop vilka bilder och stall det är som gäller. Hoppas nu ni skickar in via pm till mig så jag vet vilka och vad som är taget. Vill ha detta senast onsdag.

BrightGloria
0

Jag tittade runt lite på stallet.se men jag fann faktist ingen stulen bild från iFokus. :)
Annars har jag ju sett vissa bilder som man vet inte är tagen av den personen.

//BrightGloria
- Hemsida

medde
0

#100 Flera av dom "tagna" bildena kommer inte härifrån utan från medlemmarnas egna hemsidor.

BrightGloria
0

#101 Men jag såg ingen bild jag kände igen i alla fall.

//BrightGloria
- Hemsida

Ellenfyrkant
0

#83 Skulle jätte gärna ta en närmare beskriving på hur man gör :)
Du får väldigt gärna PM:a mig om du vill :)

Mvh Ellenfyrkant

Knakke
0

Jag är medlem på stallet.se och vet hur det är - tusentals stulna bilder.

Om ni inte vill ha stulna skulle jag rekommendera att ni redigerar bilden innan ni laddar upp den på Er hemsida.

Genom att skriva stort och tydligt på bilden vem som är fotograf (eller erat namn) och ett Copyright tecken. Folk på www.stallet.se  brukar sällan ta bilder som det är ett stort Copyright tecken på och stort namn.

Det är lite dumt att man måste göra så.. Men annars blir bilden kanske stulen Obestämd

Ronja06
0

#104: Min personliga åsikt är att man absolut INTE ska behöva göra det. Det förstör bilderna så otroligt mycket, och jag som är fotograf för bla. kennlar och tävlingar anser att ett stort copyrighttecken förstör bilden. Har mitt namn i de flesta utav bilderna, i högra hörnet. Men många som snor mina bilder tar bort namnet innan bilden laddas upp på stallet.se.

Mvh Emelie Förlägen

[sheltietjej]
0

#87 Jag är med, är grymt irriterad på Stallet!

[sheltietjej]
0

Hittade precis en bild på Fia (en tik min mormor fött upp) ska genast kontakta hennes ägare. Hunden heter på stallet Flowerpower af amisu.

[sheltietjej]
0

Nu hittade jag Viggo hunden heter High Tech.

[sheltietjej]
0

Sabina/Smulan är någon av MarieSchröders hund, hon ägs på stallet av Desse och heter där Selma.

SaraC
0

På min personliga sida på Stallet tänker jag göra en lista över alla medlemmar med stulna bilder. Om någon vill vara med, kan vi hjälpas åt att göra listor över medlemmar vi säkert vet har stulna bilder.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Starfall
0

#110 Jättebra idé! Jag ska ge mig in på stallet.se sedan och leta bildtjuvar.

SaraC
0

#111 Bra Glad 

Har gjort en lista på min presentation där, heter Sarac. Håller även på att anmäla bilderna till Stallets support.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Starfall
0

Är Hazel medlem på stallet.se?

Jag hittade en bild på Nora och det står ägare/fotograf HazelHouse. Ägaren på stallet.se är "Bawtelles"

BrightGloria
0

#133 Har för mig att Hazel tillät denna personen. Om jag inte minns fel.

//BrightGloria
- Hemsida

medde
0

Hazelhouse har en vänninas dotter som anväder hennes bilder. Men då anges det just som ni sett vem som fotat och äger bilderna. Så det är då helt ok.

Starfall
0

Okej, skönt att höra att det inte var stöldgods Glad

medde
0

Nej då vi har talat om detta via telefon, så där är det ok.

LLennartsson
0

jag kan hjälpa er. är inne dagligen på stallet.se

Stall Bråna

LLennartsson
0

#75. det hjälper inte. Det finns tyvärr en knapp jämt F12 - Knappen som det står Print screen ……

Stall Bråna

[Malin3033]
0

#119 fast en printad bild har aldrig bra kvalité…

louiise
0

Men gud vad irriterande! Att folk inte fattar att man vill ha bilderna själv!Obestämd

Chanku
0

Om nån skulle hitta en bild på min råtta där inne (har ju ganska udda teckning) så får ni gärna hojta till. Är medlem där (tokhund), men kommer sällan ihåg att kolla där.

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.