Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettbeteende-och-lydnad
Läst 11818 ggr
Starfall
0

Gräver i sängar och mattor

Hej!

Min hund Love brukar gräva i min säng och i min matta, han har gjort detta sedan han var valp. Är det någon som kan ha en idé om varför han gör detta?

//Starfall

sissie
0

Han kanske tror han är en katt som ska vässa klorna? Nä jag skämtade bara. Det finns hundar som är tokiga i att bädda. Att tikar gör det vid löp eller när de är skendräktiga är vanligt.

Det finns hundar som bara älskar mattor. Dom blir helt enkelt kära i mattor.

Exakt varför din vovve gräver vet jag inte. Men det finns säkert någon som har några idéer.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Starfall
0

Tack för ditt svar sissie. Det kanske är så att Love tror han är en katt, vi har 4 katter som Love är kompis med. Så det kanske är så ;) Men jag tror nog mer på att han vill bädda, har aldrig tänkt på det innan men han gräver i samband med att han ska sova och då han vaknat. Så det kanske är så =)

MarieSchroder
0

Ett av hundens grundläggande behov är att "bädda".
Vissa hundar har det mer än andra.

Tror jag bland annat läst om det på David Selins sidor… men var har jag ingen aning om! Det är en av de saker som bland annat hunddagis och hundpensionat måste tillgodose - bäddmateriel och utkikstorn!Glad

här står det om berikning generellt på DS's sidor:

http://www.kennelchanco.se/default.asp?sida=hagnberikn&parent=om%20kc

/Marie

Niini
0

Han kanske inners inne är en mullvad i hunddräkt ;) Det tror jag Turbo är i alla fall! :D

Starfall
0

#3 Tack för svaret och länken. Du har säkert rätt när det gäller detta, det är nog så att Love har ett behov av att bädda. Hur ska jag tillgodose detta? Genom att låta honom bädda i min säng så som han redan gör, eller ska jag ge honom en filt att bädda med? Glad

#4 Haha! Ja vem vet… Flört Nä, Love är nog mer en katt i så fall haha Tungan ute

MarieSchroder
0

#5 Jag har köpt en hög med billiga fleece-filtar från (Jysk) som de får härja runt med. I soffan har de ett helt gäng kuddar också Glad!

/Marie

Starfall
0

#6 Okej, filtar har jag flera stycken. Så det blir till att plocka fram dom till Love ikväll då Skrattande Hihi, han kommer bli helt galen =P

sissie
0

Då lär han bli trött och nöjd.Glad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

MarieSchroder
0

Ser fram emot at få höra rapport om hur det gick i Loves filt-eldorado! Skrattande!