Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1538 ggr
[Malin3033]
2009-12-14 14:13
0

Inför 2010..

En tråd om nästa års planer passar perfekt, 2009 är ju snart slut.

Så, planerar ni något speciellt inför 2010?
Kanske en hund? om ja, vad för ras?
Några speciella tävlingar?
Andra roliga händelser som kommer ske?

Vad kommer ni se mest fram emot nästa år?
Vad kommer ni inte se fram emot?

Har ni några speciella mål, är det något speciellt ni vill uppnå nästa år?

Låt tankarna flöda om 2010 och låt oss medlemmar få ta del av era planer!Skrattande

Chanku
2009-12-14 14:23
0

Det är sällan jag sätter upp mål eller måsten.

Däremot blir det eventuellt:

HD-röntgen

MH-beskrivning

Debut

I övrigt så hoppas jag på att kanske kunna gå nån kurs, gärna då kanske agilityrelaterad.

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Ressu
2009-12-14 14:36
0

Här har vi planerat att:

• Eventuellt HD-röntga Neiti (efter att hon blivit 2 år i augusti)
  • Få Neiti genom anlagsprovet
  • Starta Neiti i några viltspårsprov
  • Ställa ut Neiti på några utställningar
  • Ställa ut Kiira på hennes första utställning i april (om matte har sluppit kryckorna tills dess vill säga…)
  • Starta Ressu i lydnad (bara matte blir nöjd med dom sista momenten)

Detta har vi som tänkt hur det då sedan blir är en helt annan femma =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

[Malin3033]
2009-12-14 16:56
0

Det blir ingen till hund under 2010. Jag och mamma vill inte riktigt ha samma typ av hund. Så vi försöker klura ut vems tur det är att få ny hund, jag eller mamma. Självklart är det mammas "tur" då hennes är äldst. Å andra sidan är det ingen panik och vi är supernöjda med att "bara" ha åtta tassar här hemma.

Ronja kommer HD och AD röntgas under början av nästa år.

Vi kommer delta på klubbens alla officiella lydnadsprov. Vi ska försöka få till våra nerver så att vi förstår oss på tävlingssituationen. Sedan blir det en hel del agilitytävlingar! Om Ronja tappar de små hekton som hon har för mycket kommer hon förhoppningsvis även att ställas ut.

Det vi ser fram emot är alla agilitytävlingar som vi förhoppningsvis kommer kunna delta på. Men även en varm, underbar sommar! Samt många underbara hundminnen som aldrig lämnar oss. Jag hoppas även att jag tar tag i min kamera och börjar vilja lära mig om den igen, för den gömmer så enormt mycket funktioner! Så en hel del bilder hoppas jag att det blir nästa år.

Vi ser inte fram emot massa regn och rusk. Cool

Ronja06
2009-12-14 18:31
0

Ojojoj.. jag har STORA planer för 2010, kanske inte så stora som planerna för 2011. Men tillräckligt stora för att jag knappt kan vänta!

För det första så är det en liiiten hemlig sak som inte är bestämt ännu. Det kommer kanske bli tillökning till familjen, men ändå inte. Beror lite på hur man tolkar det. (A) Är nog bäst att jag berättar senare OM det blir något utav det. Så för att lista upp det hela… Vissa utav dessa "mål" är även lite drömmar, men ingen omöjlighet såklart.

2010:

• Uppvisning både på MyDog, och Göteborgs horse show (agility)
  • Fortsätta viltspårsträningen och ev. starta i anlagsprov med båda hundarna.
  • Ronja ska få titeln SAG(hopp)CH, klass 3 i agility
  • Viggo klass 2/3 i agility & Hoppklassen
  • Kennelnamn?
  • LP1 med Ronja (om vi hinner med detta)
  • Freestyledebut med Viggo ev. Ronja
  • Privatträning för Jenny Damm
  • Och framför allt: Ha jätteroligt med hundarna!!

2011:

• Kvala till agility SM med Ronja

• Klass 3/championtitel i Agility & Hopp med Viggo

• Tävla utomlands med hundarna (agility)

• SVCH med Ronja

• Kan näst intill garantera att det blir tillökning i familjen. Står i kö till en mycket intressant kombination. Blir ett rasbyte ;p

Mvh Emelie Förlägen

[Malin3033]
2009-12-14 18:36
0

#4 du får ju inte säga rasbyte och sen inte berätta rasen! Du dödar mig av nyfikenhet. Hahaha. Men att det har varit något på G har jag förstått hela tiden, läser ju din blogg flitigt. Men nu börjar ditt hemlighetsmakeri gå mig på nerverna. hahah

All lycka till! Kennelnamn.. är det inför den nya rasen eller sheltie?

Starfall
2009-12-14 19:07
0

Mina planer inför 2009:

Love:

* Utställning
* Försöka oss på agility
* Lydnadskurs (eventuellt)
* Ögonlysning

Frankie:

* Agilitykurs
* Agilitytävling
* Lydnadstävling

Detta är vad jag hoppas på till nästa år, men jag är även arbetslös så jag får se hur det går med jobb och den ekonomiska biten. Inte lätt att betala kurser om man inte har någon inkomst. Ögonlysning är iaf bestämt att vi ska göra och vi har även bokat in oss. Hoppas hans ögon förbättrats sedan han var valp.

Ronja06
2009-12-14 20:12
0

#5: Hahahahah, men om jag berättar förstör jag ju spänningen Flört När det gäller kennelnamnet kommer det självklart att bli -sheltie. Sheltien passar mig som handen i handsken om man säjer så. ;)

Mvh Emelie Förlägen

[Malin3033]
2009-12-14 20:17
0

#7 Vad kul! men varför då ett rasbyte… har det något med brukset som vi pratade om i somras?Flört

Jag tycket inte om spänning… hahahCool liksom… 2011, ska jag vänta två år för att få reda på en ras? Förvånad Skrattande

Ronja06
2009-12-14 20:42
0

#8: haha, en större hund kommer det bli. Så mycket kan jag avslöja. ;) Det kan hända att det blir till hösten 2010, beror på hur planerna landar. Annars tidig vår 2011.

Mvh Emelie Förlägen

[Malin3033]
2009-12-14 21:45
0

Då nöjer jag mig med det så länge :) är det en svensk eller blir det import? Tankarna var ju där tidigare..