Helt klart tennisbollen för Zeldas del.
Stintans favorit är trasiga saker och Meya har ingen direkt favorit, strumpor kanske. :)
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Pixie älskar sin lillråtta (mjukismus 9 kr från IKEA). Hon tycker också om bollar, kongen, andra mjukdjur och diverse kamptrasor (fleeceflätor, en gammal benvärmare etc.). Sen stjäl hon gärna strumpor och tar alla chanser till att slakta papper 
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Turbos favorit är nog Gosig Spaniel (hund från IKEA), enda gosedjuret som han inte demolerar när han leker! O fungerar ypperligt som kudde när de e dags att sova ;)
#3 Naww
Lyra har en kong med snöre som hon älskar. (Den går att kasta jättelångt!) Men den får hon inte leka själva med (då det vore synd om hon tuggade sönder den). Hon gillar också tuggknutar som hon kan ligga och gnaga på bäst hon vill 
Men generellt så gillar hon nog jaktlekar mest!

#4 Kongen är jättepopulär. Men tyvärr blev den föööör populär hos oss. 
//BrightGloria
- Hemsida
Karisma bara älskar sina tennisbollar, dom kan hon göra avd som helst för. Mickey gillar alla sina leksaker, allt ifrån pipisar, gosedjur till bollar. Gärna ligga mitt på golvet med hela högen runt sina framtassar
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Vår Bonzos favoritleksak är faktiskt en gammal, gammal strumpa, som han leker med. Han har haft den i många år nu. Konstigt nog har han inte slitit sönder den.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Frankies och Loves gemensamma favoritleksak är "bläckis". En blå bläckfisk med mörkblåa fläckar från djuraffären. Den var fylld med bomull en gång i tiden. Nu återstår bara "bläckis" skinn eller vad man kan säga 
#6 Haha, härligt hundliv! Jag tror jag också ska unna mig att bara ligga mitt på golvet och gotta mig med alla mina leksaker en stund 
#7 Oj, det måste vara en kär strumpa han har! Jag kom faktiskt att tänka på en sak nu när du pratade om en strumpa, som hände för flera år sedan, när våra gamla sibirien husky/alaska malamut-valpar var små.
- En av dem, Zeke, bajsade plötsligt ut en hel strumpa när vi var på promenad! 
Vi blev mäkta förvånade, kan jag säga! Vi visste inte ens att han hade slukat en. Usch… Men tur att den kom ut igen i alla fall! 
#7 & 8 Kan inte ni bifoga någon bild? Det vore kul att se 
Gusti är tyvärr en pinnhund o plockar glatt pinnar o kvistar annars så ÄLSKAR han sin gula lurviga pipanka, har avverkat typ 3-4 st nu och han får bara leka m den ibland för att den ska hålla lite längre. Han gillar även tennisbollkastaren från Hööks eller ja bollen iaf
. Han gillar även fotbollar o snor glatt bollar från barn
.
Jasper är ingen leksaks hund, gud vad roligt det lät
! Men ibland får han ett ryck och tar nån av katternas leksaks råttor eller en liten beanieboll från Mc Donalds.
Bilden är på Gustis anka nr 4, tror jag, den saknar fötterna…
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
#10 Gud vad söt! Jag förstår att han tycker om dem 
Haha, Lyra brukar ta katternas leksaker också
Fast dem får hon inte ha, då hon tuggar sönder dem på tre röda… Dock är de nog mest intressanta när katterna busar med dem 
#10 Vilken härligt inlägg. Fick mig att verkligen le en bra stund då jag läste
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Love dotties!!!
Runda tingestar i fuskpäls - ca 15 cm i diameter, försedda med pip. Alla hundar jag känner är helt hysteriskt förtjusta i dem.
En annan poppis leksak är MJUKISråttan från IKEA - går under namnet Rådis här hemma och får snabbt nos, öron och svans avbitna… även ögonen gnags på så efter ett tag ser Rådis ganska makaber ut. Skickade min granne att köpa upp ett helt lager (10st) när han åkte dit och han sa att kassörskan tittade lite undrande!
Bilden föreställer Tingeling och Smulan som härjar med Rådis

#13 Ja, IKEA leksakerna är toppen!
//BrightGloria
- Hemsida

#13 - Här har vi en IKEA mus som är riktigt poppis, hon brukar gå runt med svansen i munnen o själva musen hängandes i mungipan. Precis som en nöjd katt 
#9 Okej, jag ska försöka se vart de gjort av lilla bläckis bara
Hittar den inte just nu, men får leta lite =)
Hugo har ett antal favoritleksaker bl.a en fotboll och en rosa mjukisgris som "nöffar" när man klämmer på den, vilket Hugo tycker är väldigt roande.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
#17 Lyra har också en rosa gummigris med "originaljud" som det stod på kvittot 

Bollar som studsar. 
Mvh Ellenfyrkant
#18 Det är ingen gummigris men han har en sån också fast den tycker han inte är lika rolig.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
#20 Oj, jag läste visst fel. Jäklar vilken stor! 
Ja har förvisso ingen sheltie men min kinesfröken gillar sin latex-bartender.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
#20 En sån har Poitsu oxå som han älskar =)

#22 Latexbartender??? DET låter intressant… sänder tankarna åt alla möjliga håll 
#24 Haha, samma här! 
#26 Sött! Ska se om kanske Lyra får något mjukisdjur i julklapp 
#27 Då blir hon nog jätteglad =)
Kan vamt rekommendera denna bläckis, mycket rolig enligt hundarna. Särskilt efter att de slitit ut allt bomull ur den, bitit bort pupillerna och matte slängt bort pipen inuti. Då är den som roligast enligt Frankie & Love ;)

IKEA's råtta och mus är väääldigt populära hos Pixie. Råttan är lite klumpig, så hon väljer oftast musen (som hon bär i svansen).