Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettutställning
Läst 1991 ggr
medde
0

Hund 2009!

Vi börjar närma oss den stora utställningen på Mässan Älvsjö i Sthlm.

Närmare bestämt den 12-13 december.

Är det några som ska dit och tävla? Eller kanske bara åka dit för att titta? Vore jättekul att höra vilka som ska dit, så man kan kanske komma och heja på! Eller att vi  som ska dit kanske kan ses någonstanns för ett lite hej!

SKK: HUND 2009 

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Malin3033]
0

Det var en underbar plats förra året, för där träffade man ju Medde och hennes söta tös! Saknades bara att få se Mickey också.

Jag vet inte ännu om jag ska dit.. har inga planer egentligen för helgen, problemet är väl att jag inte har någon att åka med.. Jag återkommer :)

Starfall
0

Jag hade tänkt att åka dit nu i vinter för att ställa Pyret, men hon finns ju tyvärr inte i livet längre. Så det blir ju lite svårt Gråter Tyvärr tror jag inte jag kommer åka dit.

SparklingTindra
0

Hihi, jag ska dit med några kompisar. =) En av oss ska tävla i junior handling med sin toypudel, annars så ska vi bara titta.

medde
0

#1 Tack snälla malin

Vore jättekul om man kunde ses i någon hörna där inne

Starfall
0

Det vore så kul att kunna åka dit och träffa några av er, hoppas jag kan åka dit nästa år istället. Tyvärr är det ju en bit att åka till Stockholm men någon gång SKA jag åka på hund :)

[sheltietjej]
0

Jag ska dit, årtes höjdpunkt ju (utöver Sheltiespecialerna) Skrattande

Ronja06
0

Skulle igentligen tävlat agility med Ronja där. Men eftersom hon ska opereras nästa vecka blir det inget utav det hela. :(

Några utav mina bilder ska dock vara med i sheltiemontern om jag nu förstått rätt (A) :)

Mvh Emelie Förlägen

[Malin3033]
0

#7 då måste jag ju dit för att se på bilderna! Vad kul! hur kommer det sig att dina bilder hamnade där? Synd att ni inte kommer, hade varit roligt att ses igen!

Starfall
0

#7 Varför ska hon opereras? Hoppas det går bra för lilla Ronja.

medde
0

Undrade det samma.

Ronja06
0

#9 & #10: Vi har beslutat oss för att kastrera henne. Efter mycket planeringar och funderingar över detta. Det är en lång historia om hur beslutet fattades som jag inte orkar ta just nu. Men jag tror jag tatt upp detta i någon tidigare tråd? (minns ej helt klart)

Mvh Emelie Förlägen

MarieSchroder
0

Kommer att vara där…. och vara bosatt i rasmontern. Kom gärna förbi och säg hej!

Om någon skulle vara intresserad av någon av de fåtal platser som finns kvar för att hjälpa till i montern så kontakta mig gärna.

/Marie

medde
0

Skriv gärna vad du vill ha hjälp med.

MarieSchroder
0

det beror på vem det är som är intresserad. Men huvuduppgiften är att tillsammans med mig och en till bemanna montern en halv dag - helst med en social och orädd sheltie i släptåg. Men andra saker finns Glad

medde
0

Behöver du hjälp en dag så ropa till högt i tråden här, Inga problem alls:-)

SparklingTindra
0

Måste fråga, är det nån som vet om det går att köpa Publikprogrammet på utställningen eller måste man skriva ut det från hemsidan om man vill ha det? Den är ju ändå på typ 24 sidor eller nåt sånt..

Och kan man köpa PM'et där?

nagini
0

Jag vill jättegärna ställa ut min hund, men hon är alldeles för stor för att vara en standard Sheltie så hon skulle inte alls få bra omdöme :/

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

sissie
0

#16 Antar att man kan köpa det på plats. Det brukar man kunna. Om inte annat så kan man ju köpa utställningskatalogen där. Den med alla hundarna som ska tävla.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

emma93
0

Önskar alla som skall tävla i helgen lycka till, och även lycka till i rasmontern. Önskar jag kunde vara där och kika! #14 du lovar väl att fota lite och visa sen?!!:)

MarieSchroder
0

Jodå! bilder kommer nog. Just nu stressar vi runt med det sista. Det skall bli bilder på monterväggarna - om de inte säckar ihop Glad! Verkar vara svaga rackare som bara tar 5kg på sin höjd! Sen skall vi köra ett litet bildspel om alla makter och tekniken vill Skrattande!

/Marie

Montoya
0

Jag ska komma dit och titta, mycket! Med min pojkvän, hoppas han inte blir alltför trött att hänga omkring där:P Kommer med säkerhet kolla in rasmontern också.

Vill gärna ha en sheltie som nästa hund! Är så vackra och skulle passa mig bra:)

sissie
0

#20 ni får väl jaga städpersonalen om det säckar så ni kan låna kvastarna som stöttor.Flört

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

[sheltietjej]
0

jag ska hjälpa Marie med rasmotern imorgon och på söndag Skrattande

medde
0

Kul! Kommer nog smyga runt den..

Chanku
0

Lycka till alla ni som tävlar i helgen! Jag hade sååå gärna varit där o kikat, men det är lite väl långt att fara om man inte ska tävla själv :) Hoppas att nån har med sig kameran så man åtminstone får se bilder.

Är det nu i helgen som Agria Freestyle Cup är? Isånafall är en kompis från byn där o tävlar med sin blandras (bc/norrbottensspets) Benny.

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

emma93
0

#20 Låter toppen!! (Ja inte att väggarna rasar då förtåss:), men resten)

MarieSchroder
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här såg montern ut….

MarieSchroder
0

en bild till - alla håll måste ju visas!

MarieSchroder
0

och så en till!

MarieSchroder
0

och så med bemanning!

MarieSchroder
0

och en sista!

medde
0

Tack för dom fina bilderna. Jag kan också intyga att det var jättefint i montern.

Var där två gggr och sökte Marie, varje gång var du och åt mat! Oj vad du måste vara hungrigFlört

emma93
0

Åh vad fint ni har gjort det!! Jättetack för bilderna!

[sheltietjej]
0

På bild #30 och #31 är ju jag och Diva med Tungan ute

Starfall
0

Marieschröder - oj vilka fina bilder, vad fin montern var Glad Synd jag inte kunde komma och titta, men nu får jag ju se hur det såg ut ändå Tungan ute

Ronja06
0

Har sagt det förut, men säjer det igen. Superfin monter! :) Extra kul att mina bilder fick komma med :)

Det blir en monter nästa år också eller? :)

Mvh Emelie Förlägen

MarieSchroder
0

Tackar för allt beröm! Det var kul att göra den men en himla tur att jag hade Pia och Tony som hjälpte till också - annars hade det gått åt pipsvängen!

#32 Äsch och attans! Ena dagen tror jag att jag handlade mat hos en sengångare med träningsvärk. Har aldrig varit med om maken så låååååååångsamt det gick! annars var jag där hela tiden!

#36 det var kul att vi fick använda dina bilder! Du tar himla fina bilder och det var ett helt gäng med i bildspelet också Glad Om det blir en monter nästa år har jag ingen aning om. Det beror på vad SSSK's styrelse tycker och vem de i så fall vill skall göra den.

Må så gott alla!

/Marie (som är lite ledsen idag - en av mina älskade katter fick somna in idag… tack och lov att veterinären här kommer hem…)

[sheltietjej]
0

#37 Usch vad tråkigt att höra! Varma styrke kramar till dig!

Men om det blir någon monter nästa år så ställer jag gärna upp, kanske tar med mig Emil istället då Flört

Ronja06
0

#37: Sänder styrkekramar!

Blir det någon nästa år så hojta till om det behövs hjälp med något. Har redan nu bokat upp mig till nästa år på tävling där nu. ;) Så DÅ kommer jag iallafall till Stockholm. :)

Mvh Emelie Förlägen