Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 1061 ggr
medde
0

God morgon 20 dec-09

God morgon!

Vaknat till liv även jag! Snöat har det gjort i massor i natt igen. Men usch så sur jag vart igår då jag var ute med hundarna. Det var en bil som stod på min P plats som jag betalar dyrt för. Då det är dåligt om platser på gatan så struntar folk att det är betalda platser utan "snor" vad som finnes. Att jag är sur är för detta är en ung kille i en "phone house" bil som brukar tro han är kung över gatan då då han kommer in i full karuta! Bland barn och hundar….Då gillar jag inte läget utan ringer pbolaget och ber dom böta bilen…..

Hur som helst nu närmar vi oss julen med stormande steg, har ni hunnit med det ni ska? I dag ska jag försöka ta mig an hundarna och göra dom julfina.

Ha en fin dag alla

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Chanku
0

Här har det bara kommit ett tunt lager med snö. Ser mest ut som att man pudrat den övriga snön :) Har lagat en omgång med julgodis ("snickersgodis"), blev helt okej men väldigt sliskiga. Sitter o funderar vilken dag jag ska ta o bada Pixie. Tänkte att hon skulle få sig ett bad inför julafton :) Lite extra fluff inför tomten ;) Överväger att spara badet så länge det går, då brorsans hane gärna är o slickar o naggar henne bakom öronen.

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Gittan
0

Idag har familjen åkt skidor. En härlig vinterdag.

Nu står julskinkan i ugnen.

Ta hand om er.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

MarieSchroder
0

Ahhh… leeedig….mmmmm!

försöker julpynta lite men inser att jag hade behövt några veckor till… det har inte blivit så pyntat här hemma. Först blev Osiris (en av katterna sjuk) och då ville jag inte dammsuga för han var så rädd för dammsugaren… sen kom Hund 2009 med massor att göra… sen blev Osiris sämre och fick resa vidare i förra veckan och jag tog baske mig ledigt trots att det märktes på stämningen att mina kollegor tyckte att sånt trams skulle skötas på fritiden. Må de få skavsår i jul! skavsår på OBEHAGLIGA ställen!!!!

håhåjaja… tillbaka till pyntandet. Imorgon åker jag och hämtar hem Smulan som varit på spa hos snälla Marianne!