Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: allmänt
Läst 2263 ggr
Chanku
0

Julklappar till de fyrbenta

Brukar ni köpa julklappar till era hundar? Hur mycket brukar ni i snitt handla för? Och vad brukar ni köpa för något? Slår ni in i paket eller ger ni det bara som det är?

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Chanku
0

Kan ju börja med att svara själv.

Ja, jag köper julklappar till hundarna. Jag brukar handla för minst 40-50 kronor. Jag brukar köpa främst något tuggbart men ibland nån leksak eller om det är nånting extra som behövs (nytt koppel eller så). Ätbara och lekbara saker slås in i paket som hundarna får öppna själva (bra berikning om inte annat), annat brukar jag inte slå in för att minska risken att hundarna skadar det med tänderna.

Jag ger till min hund, brorsans hund och så brukar jag ge nåt litet till syrrans hund.

[Malin3033]
0

Om hundarna behöver något speciellt så är det lite "kosta vad det kosta vill", så länge det är en bra affär och något som de verkligen behöver. Jag var på HUND09 i helgen och funderade länge och väl på att köpa en bur till Ronja. Men det blev inte så.

Däremot, behöver dem ingenting så slår vi alltid in ett godare ben till dem än vad de brukar få. Så får dem både jobba med hjärnan och äta något extra gott. :)

Årets julklappar blev en ny matskål till Ronja och ett nytt halsband till Ivan. Ronja's julklapp gick på 75kr och Ivans på 95. Det får ju inte bli orättvist. Cool

emma93
0

Jag gör som Chanku, och kom just hem från julklappsinhandlingen. Har handlat både leksaker och ätbara saker (gärna saker som inte tar slut på några sekunder). Ju äckligare de luktar för mig = desto godare för hunden ;) . Handlar endel tuggsaker som jag slår in och postar till nära vänners hundar också, men det blir endel pyssel med att få dem mer eller mindre lukttäta inför skickandet och förvarandet. De sprider ju inte direkt juldoft.;)

Stod och vände och vred på aktivereingsspel till hunden, men jag kunde inte bestämma mig. Har redan en hel del spel men vi får se om jag ändrar mig och köper nåt. I år blir det bara julklapp till min guddotter i princip, så jag kan lägga lite extra på de fyrbenta.

Ressu
0

Vi brukar nog köpa julklappar åt våra hundar. Några leksaker var och så även några tuggben. Vad vi brukar lägga ut är väldigt varierande. Som Malin3033 sa så kosta vad det kosta vill bara jag vet att hunden gillar just den leksaken, t.ex Ressu är tokig i bollar och freesben så han brukar få det, Poitsu älskar pipande färglada saker så det brukar gå i den stilen, Neiti gillar "fåglar som kvittrar" så det får hon. Och Kiira gillar leksaker utan stoppning som är "lätta att döda" så hon får sånt…

Alla julklappar slås in och Poitsu öppnar dem mer än gärna =) Neiti tyckte oxå det var kul att öppna paketen, Ressu är inte intresserad av att slita pappret så det får Poitsu gärna göra i hans ställe =). Kiira firar nu sin första jul så då ska vi se vad hon gör =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Chanku
0

Vad brukar ni köpa för gott till hunden?

Starfall
0

Jag brukar för det mesta ge hundarna ett varsitt tuggben fylld med nåt gojjs. Det brukar vara mycket populärt. Jag slår aldrig in deras julklappar då jag inte vill uppmuntra dom till att slita sönder paket. Kan bli lite dumt när julklappar ligger under granen annars ;)

Chanku
0

Vi har faktiskt aldrig haft problem med att hundarna slitit sönder paket. Eller jao, om det är tex godis i nåt paket så har hundarna varit lite extra intresserade. Hundarnas paket ligger inte under granen för de skulle garanterat tjuvöppna dom ;)

emma93
0

#5 Jag brukar köpa små tuggskor och lägga i nåt gott, t.ex torkad blodpudding, så att de får jobba lite grann för att komma åt godsakerna.

Men idag blev det fyllda märgben, torkad lever, hjortstavar, kycklingchips, tuggfläta och kotor utan märg. Siktade på oxlunga men den var tyvärr slut.

Starfall
0

#7 Okej, då kanske det inte är så farligt att slå in julklapparna då:)

sissie
0

Min vovve ska få något gott i år också. Brukar slå in ett paket till henne.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Chanku
0

Pixie köpte sig några fyllda tuggrullar igår när vi var förbi en snabbis på djuraffären. Ytterskiktet är hud och innehållet är en torkad gegga. Kan tänka mig att det är baserat på mjölk? En med laxsmak och en med yoghurtsmak. Riktigt goda tydligen, så pass att brorsans kräsna jycke stal den med fisksmak :) Pixies mage är okej än så länge *peppar peppar ta i trä* Ett litet tips om ni går vilse i "godisdisken" på djuraffären :)

Hade Pixie fått bestämma helt så hade en gigantisk oxbensknuta (vägde säkert 3 kg) fått följa med hem. Låt mig uttrycka det såhär: Hon skrek och jag fick bokstavligen dra henne därifrån. Lite pinsamt ;) Däremot ger jag aldrig torkade riktiga ben till hundarna, pga risken för vasst splitter. Ger då hellre färska riktiga ben.

Starfall
0

#11 Det låter som dessa fyllda tuggrullar som jag brukar ge mina vovvar ibland Glad Haha, är Pixie som ett litet barn i en godisaffär? Flört

Chanku
0

#12 Pixie är som ett desperat, överdrivet superhungrigt, jättesuget barn i en godisaffär. Ungefär ;)

Starfall
0

#13 Haha, vilken syn Oskyldig Men förstår att det är pinsamt för dig, hade jag med tyckt. ;)

emma93
0

#14 Ha ha en sån liten godisråtta!:) De där rullarna är väldigt populära här med!

louiise
0

Jag köpte åt mina hundar idag. Dom fick varsinn leksak och varsitt tuggbenGlad Är era hundar som mina dvs ÄLSKAR att öppna paket?

Chanku
0

#16 Det är Pixies första jul, men hon brukar få "toarullspaket" och dom slaktar hon glatt så julklappar borde vara populärt :)

emma93
0

#16 Japp, de älskar det.

medde
0

Mickey älskar att riva upp papper, I alla de slag, så här hemma gälller det även att passa posten annars är även den i konfettibitar

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Niini
0

Självklart ska även vovven få nånting :) Brukar ofta sluta med ganska mycket :P Det blir ben, nån leksak eller nånting annat han kan tänkas behöva. I år har vi ex. köpt en ny matskål och en jättestor gosegris :) Sen lär väl mommo och mina föräldrar o svärmor att köpa nånting gott åt honom också :)

medde
0

Här hemma har hundarna en hel del paket att vänta. Både i goasaker och väldigt fina koppel/halsband tösa min köpte på mässan Älvsjö. Är lite stolt över dotter min, då hon spart sina veckopengar länge för att handla fina saker till hundarna på denna utställning.

emma93
0

#19 Det lät inte som nån höjdare precis.:)

medde
0

Inte mycket, då det varit viktigt post som blivit till konfetti. Tape är väldigt bra att ha hemma här. Funderar på att köpa ett pussel till jul. Börjar bli duktig på att få ihop bitar numera

Chanku
0

Nu har jag fixat jyckarnas julklappar. Blev varsitt retrievertugg (vitt hudben), varsin fylld tuggrulle (laxsmak) o några små pluttiga kex (då menar jag jättesmå!).

Pixie får dessutom två extra tuggrullar (en lax och en oxe), några hårda kex, små pluttiga kex, en torkad korv och ett mjukisdjur. Mjukisdjuret är inslaget, men resten hamnade i skåpet så det räcker ett tag ;)

Stark (brorsans spets) får en extra tuggrulle (oxe), ett stort hårt kex, några små kex och en torkad korv. Inslaget i ett paket där det står "God jul Stark! Öppnas av husse" :)

Allt är inslaget och öppnas av hundarna själva. Antingen är det bara julklappspapper runt eller så är det först i en toarulle med hopklämda kanter o så inslaget som en smällkaramell.

Gittan
0

Vår hund får alltid grisöron inslaget i papper. Han öppnar paketen själv på julaftonen med otrolig snabbhet.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

emma93
1

#25 Jag är trött och snurrig och läste först rigsgrynsgröt (lite för mycket inne i jultänket…) istället för grisöron (snacka om att läsa galet:)), och tänkte "hur sjutton funkar det att slå in gröt i papper:).

Chanku
0

Haha, lite kladdigt kanske när hunden ska öppna paketet. Ser hur det sprutar ut gröt när hunden biter i det *skrattar*

Jennifer89
0

Här har vi köpt smaskiga hundben och hundkex =) och sen också en liten leksak, dock en vattenleksak så det blir väl mest Inkas eftersom hon älskar vatten och Tiini hatar vatten. Men klart det går att leka med den på land också =)
Så idag har man slagit in paket till 5 hundar. Och våra utehundar får något smaskigt köttben på julafton också
Tyckte att mina hundar har så jättemånga leksaker redan så jag skippade den saken att köpa varsin leksak åt dem.

SheltieDog
0

Här har vi också köpt till vår sheltie och det blir ett paket där det är ett litet grisöra i och en ny gossedjur i det andra paketet.Glad så en ny sak får hon och sedan något som luktar gott!

MVH Eva, ägare av sheltien Elsa

emma93
0

#27 :) Det vore en syn det!:)