I bokhyllan
Tipsa om era favorithundböcker (gärna med motivering) eller böcker ni tycker man bör undvika. Går också utmärkt att fråga om någon läst en viss hundbok eller har nåt speciellt tips :)
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Dessa står i min bokhylla:
Stora boken om hundar Juliette Cunliffe
Välanvänd, trasig och stor. Jag använder den för att hålla ordning på alla olika sorters raser.
Din Hund Sven Järverud & Gunvor af Klinteberg-järverud
Extremt gammal bok sedan säkert 20-30år tillbaka, svartvit men intressant.
Du och din Cocker Spaniel Bruce Fogle
Från när vi skaffade cocker för 10år sedan. Den har bra information och tips.
Valp på väg Ingrid Tapper
Jättemysig bok om valpars fysiska och psykiska behov
Hundkokobok Ingeborg Pils
Den har det varit en bokrecension om här inne. Har själv inte använt den än. Men något går säkert att koka ihop. )
Allt du inte visste om din hund David Taylor
Små korta texter om hunden. T.ex. synen, känslen, tankarna mm.
Shetland sheepdog Madeleine Lund
Den har nog de flesta sheltie ägare. Den innehåller i alla fall allt man behöver veta för att skaffa och äga sheltie.
Ledarskap med Cesar Cesar Millan
Fick den i födelsedagspresent av pappa och har inte börjat läsa den ännu så kan inte säga något om den än.
Shetland Sheepdog Anita Axelsson
Härlig bok för de som har sin första sheltie. Fast det är en trevlig bok för oss som haft sheltie i några år också.
Stora boken om att
skaffa och leva med Hund Åsa Ahlbom & Anders Hallgren
Min favoritbok. Den innehåller allting som jag vill veta från valp till gammling.
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Själv sitter jag och funderar på att göra en bokbeställning.
Funderar främst på "The culture clash" Jean Donaldson, "The other end of the leash" Patricia B. McConnell o så kanske nån mer. Föredrar att läsa böcker på svenska, men det är inte alltid de finns översatta eller tillgängliga.
Boken "Dogs: A New Understanding of Canine Origin, Behavior, and Evolution" av Coppinger rekommenderar jag till alla som är intresserade av hund. Har hört rykten att den ska komma ut på svenska, annars är den relativt lätt att läsa även på engelska.
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se