tasskramp
Mina pojkar o då framför allt lilla Jasper får väldiga problem nu i kylan med tasskramp, vad kan man göra? Har tidigare på min första sheltie testat salvor vilket inte funkat, någon som har bra tips? Det är så synd om dom nu m -22 ute o ut måste de ju iaf för att kissa…
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Kalla tassar <-- Läs där och se om du får några tips :)
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Nu har min äldsta dam fått samma problem i och med kylan och jag köpte små skor till henne och på bilden provar hon dem första gången. Hon kom sen på att det gick bra att springa i dem också:). Det finns ju i alla prislägen, men jag valde en billigare modell (89kr för 4 st) eftersom jag inte visste om hon skulle acceptera dem alls. Det funkade som sagt jättebra.

Ska tydligen vara enkelt att göra egna skor till hunden. Man ska använda fleece som man sedan då täcker i textillim (blir som en gummihinna) för att de inte ska släppa in väta.
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
#3 Smart. Då blir det ju perfekt storlek.

#2 Måste fråga dig, vad köpte du de skorna?
Mina småflickor fryser om fötterna och får kramp med jämna mellanrum när vi är ute, har provat med tassalva, men det funkar inte.
#3 bra tips.
Köpte dem på Huveröds butik, men jag tror att de har en webshop också. De hade i flera olika prislägen.
Sen såg jag att Hööks också har en prisvärd variant.
Håller de bra eller slits de fort på den hårda snön?
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
#7 Tänkte du på de blå som min gamla dam har på sig? De verkar hålla riktigt bra, de är rejält sydda med läderimitation under tassen och fram på tån. Resten är nylon och en mudd. Invändigt är det lite fleeceaktigt. Ett kardborreband dras runt benet. Nu kan jag inte påstå att vi gått jättelångt med dem, men de verkar inte slitas alls såhär långt. Det som är negativt med dem är att de inte är jättebra passform och att jag nog fått en storlek för liten (det kan man ju dock inte beskylla tillverkaren för:)). En dyrare sko har garanterat bättre passform, men för den normalt korta vinter vi har här i söder så hoppas jag att detta räcker.
#3 ditt tips var kalasbra! Har en vovve på besök som har ont i ett framben och har lite svårt med hala golv just nu. Så jag köpte strumpor för bebisar och ringlade textillim på undersidan. Toppen! Gjorde inte en hel sula utan bara som lite "antihalk" så att det inte blir så varmt inomhus. Tusen tack!