Er hunds största skräck
Vad är er hunds största skräck här i livet?
Är det något ur vardagens sysslor som ex. dammsugaren, att bli badad eller få klorna klippta..
eller är det något mer udda som i Turbos fall. Han hoppar upp i famnen och skakar av skräck när han hör en fasan :D
Tindras största skräck är fyrverkerier..
Enyas största skräck är nog lösspringande schäfrar..
Emils största skräck är ganska töntigt, men han är rädd för hundar som skäller på agilityplanen annars är han inte rädd för skällandehundar.
#2 haha, men vi vet ju inte vad hundarna säger åt honom ;)
#3 Lustig kurr, den var ju kul
Ärligt vet jag inte något spec Mickey är rädd för.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#3 Ja man undrar verkligen om dom säger något speciellt eller om han bara tycker att det är obehagligt…
#4 Jaa hehe min lilla Emil är inte helt normal.
Hampuz blev rädd när han såg en igelkott - fast han kan lugnt stå och nyfiket titta på när någon klipper gräs med kantklippare så att det ekar i hela området. Vad är inkonsekvens för något?
Sen märks det att han blir orolig när man skojar högt och lever om och stojar mycket.

Stintan är livrädd för fyrverkerier
Zelda är livrädd för andra hundar (förutom de som hon inte känner.)
Meya är livrädd för mig när jag är sur. 
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Tiini verkligen hatar att vara nere vid sjön. Hon blev nog rädd som valp när matte gick i för att doppa sej en sväng i sjön, och hon hoppade i vattnet i ren panik att jag skulle försvinna =/ tror att vattnet blev som en chock för henne som aldrig har gått över.
så Tiinis största skräck är sjön/vatten
Mickey största skräck har jag nu kommit på. Att missa köttbulllarna om dom skulle falla ner på golvet. Dom har ju en liten förmåga att "råka" då tösa äter.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Frankies största skräck är nog då jag säger åt Love på skarpen. Frankie tar tyvärr åt sig då och tror han gjort något fel. Det är lite jobbigt..
Loves största skräck är troligen att inte ha något att slita i tusen bitar ;) Skämt åsido… han är nog inte rädd för någonting min lille pöjk
Ressus största skräck är nog att matte försvinner. Annars kan jag inte säga vad han skulle vara rädd.
Poitsus största skräck är barn. Han är livrädd alla barn han inte känner.

Jaffa är en liten fegis som är livrädd för damsugaren (detta jobbar på väldigt mycket) När brevbäraren slänger i breven i brevinkastet. Och BARN..?!!!! Jag vet ej hur jag skall få bort denna rädsla för barn men han bara går å gömmer sig och sitter och skakar.. Känns inte alls bra.. Detta är en ny rädsla som jag nte vet var den kommer ifrån 
Lyras största skräck är kloklippning, paraplyer och barn!
Men hon är också väldigt rädd för att "tappa bort" mig eller husse.
Främmande människor är hon heller inte särskilt förtjust i, men det är nog ingen "skräck".
Andra saker som fyrverkerier, dammsugare, höga ljud, ilskna hundar är hon kolugn med. 
Mimmi är totalt LIVRÄDD för någon utklädd som jultomte… annars är hon en cool lugn hund.
Nenya är antagligen i en spökålder så hon tycker mycket är läskigt ;) Men värst är små barn i overaller.
#9 Jag har en och annan vovve med samma skräck här!
Jag kommer inte på nåt på rak arm bland de hundar som jag har nu, däremot har jag haft två stycken lite udda varianter. En hund jag hade ville inte vara nära mig när jag tuggade tuggummi, och en annan ville inte vara nära mig när det fanns risk för att få statiska stötar från mig och var jätteduktig på att känna av när det fanns risk för det. Det tog rätt mycket tid innan jag kom på varför de blev rädda i båda fallen, för jag har inte varit med om det varken förr eller senare.
#15 Det var lite udda saker.
Min tuffla är livrädd för klotången. Större hunder tycker hon kan hålla sig borta. Det var värre förr. Då kunde små hundar också hålla sig borta. Vi jobbar på saken och det blir bättre och bättre men det går sakta framåt.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Har upptäckt att Love är livrädd när man spelar munspel och även när man gör bubbelvatten med sodastreamer. Han skäller och mufflar och blir mycket orolig. Detta är nog hans största rädsla.
Måste bara fråga om det är sant att shelties får fobier lättare än andra hundar?

#18 Det verkar som att många shelties har svårt för att avreagera och därmed bygger på sig rädsla lätt. Däremot är sheltien inte ensam om det problemet. Rädslor är dessutom något som väldigt lätt går i arv.
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
#19 Tack för svaret!
Fyrverkerier är en stor panik, men i år gick det faktiskt väldigt mkt lättare, så avtar kanske… återstår att se.
Sen är han lite ljudkänslig för övrigt faktiskt.. han gillar inte klickerljud heller. Synd för jag var intresserad av klickerträning.
En rädsla är väl också att någon annan ska ta hans ben och mat hihi! Matvrak är han 
Har upptäckt en till rädsla hos Love. Han verkar vara rädd för dofter. Tex när jag applicerar nagellack på naglarna, då börjar Love skälla och morra och springa runt mig. Detta gäller även när man använder lipsyl.